  • 11. Data: 2011-05-16 08:05:13
    Temat: Re: Listwa z lidla
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 16.05.2011 09:06, 085 pisze:
    > Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Przynajmniej w teorii albo marzeniach sennych producenta - 4.500 A to
    > jakas magiczna wartosc, na kilku listwach to juz widzialem, chociazby tu :)
    >
    > http://multisort.pl/product/8261.Listwa;zasilajaca;B
    rennenstuhl;Super;Solid;4.500A.html

    Tu producent szczerze podał obciążalność 4.5A z dokładnością do 1mA :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2011-05-16 08:13:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.05.2011 09:06, 085 pisze:
    > Przynajmniej w teorii albo marzeniach sennych producenta - 4.500 A to
    > jakas magiczna wartosc, na kilku listwach to juz widzialem, chociazby tu :)
    Może są na 20A (~4500W) a jakiś marketingowiec wpisał większą wartość,
    bo łądniej wygląda?

    Michoo

  • 13. Data: 2011-05-16 13:28:54
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 16/05/2011 5:06 PM, 085 wrote:
    [...]
    > Ale fakt, pisanie na listwie "4.500A" jest glupawe, troche jak pisanie LASER przy
    diodach swiecacych albo XENON na zarowkach H1 :)

    Zalezy skad ta listwa, w wielu krajach jest to slownie cztery i pol Ampera... nic
    nadzwyczajnego

    > p, zul

    Tomek

  • 14. Data: 2011-05-16 15:46:31
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.05.15 18:08, Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]
    _18798.htm

    > No... jak patrzę na obciążalność, to można pod nią podłączyć małe
    > miasteczko :-)

    Typowe chińskie listwy są na 10..20A i palą się przy kilku amperach...
    może ta wytrzyma te 20A?? :P...

    Konop

  • 15. Data: 2011-05-16 19:03:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 085 napisał:
> [...]
    >

    > Ale fakt, pisanie na listwie "4.500A" jest glupawe, troche jak pisanie
    > LASER przy diodach swiecacych albo XENON na zarowkach H1 :)

    Udzielę ci pisemnej gwarancji że ta listwa wytrzyma 9kA. Pytanie jak
    długo - im krótszy impuls tym mniejsze skutki cieplne.
    A pisanie przy H1 "xenon" jest bardzo konkretna informacją. Ksenon jest
    lepszy od kryptonu - ma mniejsze przewodnictwo cieplne i można ciut
    podnieść temperaturę włókna nie podnosząc temperatury bańki, krypton
    jest zaś lepszy od argonu wypełniającego najtańsze żarówki, również
    halogenowe.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2011-05-16 19:59:13
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Udzielę ci pisemnej gwarancji że ta listwa wytrzyma 9kA. Pytanie jak
    > długo - im krótszy impuls tym mniejsze skutki cieplne.

    > --
    > Darek

    Wiesz o czym piszesz ?

    Jaką rezystancję może mieć taka listwa ?
    Załóżmy optymistycznie, że około 0,1 oma.

    To przy twoich 9 kA wychodzi jakieś 8 MW wydzielanej mocy.

  • 17. Data: 2011-05-16 20:18:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Wiesz o czym piszesz ?
    > Jaką rezystancję może mieć taka listwa ?
    > Załóżmy optymistycznie, że około 0,1 oma.
    > To przy twoich 9 kA wychodzi jakieś 8 MW wydzielanej mocy.

    Nie wychodzi, bo przy takim prądzie, to spadek napięcia na 0,1 oma wychodzi
    o ile dobrze liczę 900V, co oznacza, że takiego prądu zwyczajnie się na 230V
    wyciągnąć nie da. Ale zakładając, że będzie tam 900V, to tak jak mówisz -
    wyjdzie 8,1 MW. Aż mnie to zaskoczyło.

  • 18. Data: 2011-05-17 20:09:03
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Użytkownik "wbk" <o...@c...pl> napisał w wiadomości

    _18798.htm

    > Bo to listwa z nadprzewodników panie jest.

    Za takie pieniadze 8 gniazd plus kabel i wtyczka to IMO i tak warto
    do szafeczki AV sie nada - 4500 mA to i tak na wyrost ;)
    Zaś pod biurko z kompem to lepsiejsza dla mnie typu master/slave :D

    Pozdrawiam wesołków :D