    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Linux compiz grafika
    Date: Tue, 01 May 2012 09:45:45 +0200

    W dniu 30.04.2012 21:30, ToMasz pisze:

    > nieprawda. Tzn ktoś musi zawsze zapłacić, ale makroekonomicznie
    > najdroższym wydatkiem są miliony licencji na windows.

    Przy błędnym założeniu, że ktokolwiek[1] kupuje windowsa tylko z powodu
    Płatnika.

    Rozwiązań płacowych dla sektora MSP dla linuksa w zasadzie brak. Odsetek
    obywateli z tego sektora, który by potrzebował Płatnika, a jednocześnie
    nie miał Windowsa jest po prostu epsilonowo mały.

    [1] ktokolwiek w statystycznym rozumieniu, bo pewnie jakiś jeden
    przypadek czy dwa w Polsce mi znajdziesz takie.

    > inaczej. wyobraź sobie, że nagle ktoś mądry ale zboczony zaczyna mieszać
    > w polskiej informatyce. wszystkie urzędy przechodzą na jakiś dziwny
    > system operacyjny. Wszystkie dokumenty wymagają ich systemu. Dlaczego?
    > bo jest bezpieczny.
    > Co byś zrobił?

    No właśnie. Dlatego bazowanie na rozwiązaniach używanych powszechnie
    jest w porządku. Stąd kartki na formularze są A4 a nie Letter i inne
    takie. W przypadku systemów niestety ciężko o standardy typu A4, więc
    korzysta się ze defacto standardu, czyli systemu Windows, bo jego ma
    pewnie z 90 albo więcej % potencjalnych użytkowników.

    > Oczywiście że windows jest najpopularniejszy, i o ile
    > _musimy_ jako naród finansować program działający pod _konkretnym_
    > systemem, to piszemy program na windows - zgadzamy się? Ale powiedz nam
    > wszystkim, co do jasnej cholery jest takiego że program nie może
    > "działać" na www albo _musi_ być pisany pod jeden system?

    Jeżeli chodzi o Płatnika, to już podałem wyjaśnienia dlaczego nie może
    być na WWW.
    Co do wielu systemów, to znów odpowiedź jedna -- koszty. Portowanie
    Płatnika dla Linuksa czy MacOSa jest kosztowne, a liczba zadowolonych
    obywateli znikoma.

    To tak samo, jak pytanie czemu j. polski? W końcu jest nieco
    wietnamczyków w Polsce. Mają swoje bary albo restauracje i może chcą
    użyć Płatnika po wietnamsku. Jest paru Turków, co mają swoje kebaby w
    Polsce i może chcą użyć Płatnika po turecku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek