    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Linux compiz grafika
    Date: Tue, 01 May 2012 08:49:37 +0200
    <jnb8h3$mtm$1@inews.gazeta.pl> <jnb8mh$lv4$2@inews.gazeta.pl>
    <jnb8qn$nmt$1@inews.gazeta.pl> <jnb8u5$np9$1@inews.gazeta.pl>
    <jnc2oa$q7h$1@inews.gazeta.pl> <jnhgae$a4f$1@inews.gazeta.pl>
    <211k4kzqg48d$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <jnipr9$j95$1@inews.gazeta.pl>
    <17c9a8agjhkr0$.7lcxinoaks07$.dlg@40tude.net>
    <jnj329$7a3$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <jnkm85$qhq$1@inews.gazeta.pl> <qbbav8km8a42$.dlg@hell.heaven>
    <jnmhmf$nla$1@inews.gazeta.pl> <s...@h...heaven>
    <jnmmuc$5ip$1@inews.gazeta.pl> <1...@h...heaven>

    W dniu 30.04.2012 21:39, R.e.m.e.K pisze:
    > To czemu nie pikietujesz pod sejmem? Przeciez od lat sejm i cala piramida
    > urzedow przewala Twoja kase szybciej niz w kasynie.

    A skąd wiesz, że nie pikietuję?
    Poza tym, pikietować to jedno, a głosić poglądy zwiększające ten
    koszmar, to drugie.

    > Diametrialnie. W koncu platformy u obywateli bylyby tylko uproszczone do
    > klawiatur i plikow. Zero klopotow z kompatybilnoscia, szybka i bezproblemowa
    > praca, komfort i wygoda.

    Dokładnie tak jak teraz. A wygoda i kompatybilność mniejsza, bo
    różnorodność wprowadzi tylko więcej błędów implementacyjnych. Więcej
    procedur radzenia sobie z niezgodnością itp.

    > Nie chodzi o Linuksa, taka zmiana otwiera nowy poziom mozliwosci, nie tylko
    > dla obywateli, ale takze dla panstwa, administracji i antybiurokracji.

    Ale jakim kosztem?

    > Nie znam problemu, ale z wielu powodow mysle, ze mocno go demonizujesz.
    > Zmiany w prawie podatkowym sa rownie czeste a jakos systemy ksiegowe
    > nadazaja.

    Nie są równie częste. Zasady prowadzenia PKPiR nie zmieniły się jak 12
    lat prowadzę DG (a nie, była lekka zmiana kolumn raz). Z VATem były
    zmiany niedawno ze stawkami, co dało faktycznie w tyłek programom
    księgowym, ale że stawek różnych było wiele wcześniej, to jak program
    nie był zbyt sztywny. Oczywiście zmiany są ciągle, ale najczęściej nie
    na poziomie Systemu, a na poziomie np. ,,od dzisiaj jak sprzedasz płytę
    CD, to musisz mieć kasę fiskalną''.

    > To samo w innych dziedzinach. Poza tym ceny systemu za 3 cyfrowe
    > kwoty w tysiacach dla jednej placowki medycznej to bzdura.Wolny i otwarty
    > rynek zlikwiduje takie po(d)mioty od razu. Firm piszacych software sa w PL
    > setki, wiele z nich chetnie zajeloby sie tym tematem i konkurencja
    > ograniczylaby takie zachowania.

    No to sprawdź ilu z nich oferuje system taki jak InfoMedica. Nie siedzę
    jakoś wnikliwie, ale raczej wszyscy mają produkty Asseco. Szpitale i
    większe InfoMedicę, a mniejsze jednostki mMedicę.

    > Chyba, ze jest jakas blokada prawna lub inna
    > rownie madra

    No. Techniczna. Trzeba siedzieć w tym jak diabli i mieć potężną
    infrastrukturę programistów i serwisantów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek