eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleLiniowe regulatory napięcia w motocyklachRe: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
    Followup-To: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 03 Nov 2012 13:12:23 +0100
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 37
    Message-ID: <a...@m...uni-berlin.de>
    References: <g...@n...chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    EqJ1kJncTV3jrDA1QQOvHwz9Kr4gRNJWoqw9mdfelkaFvxoed70jY874UND7R30dXadJtjaGB3
    Cancel-Lock: sha1:wpaiE8CSGOH9UQHv3Y7SmJgMca0=
    User-Agent: KNode/4.4.10
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637433 pl.rec.motocykle:660009
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Wysocki wrote:

    > Pytanie z pogranicza elektroniki i motocykli.
    >
    > Nie mam pojęcia jak to jest w samochodach, ale w motocyklach stosuje
    > się liniowe regulatory napięcia. Alternator ma 3 fazy, generujące np.
    > 20-60V AC, a regulator prostuje to i robi z tego napięcie ładowania
    > akumulatora, resztę wytracając na tyrystorach. Temperatura jest potem
    > odprowadzana przez duży radiator, przykręcony do ramy.

    1. nie wytracając na tyrystorach.
    2. temperatury nie da się odprowadzić, ale ciepło tak.
    3. napięcie też niezbyt pasuje

    > Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo?
    > Takie regulatory są nawet w motocyklach naszpikowanych elektroniką dużo
    > bardziej skomplikowaną, niż przetwornica step-down. Komputer sterujący
    > wielopunktowym wtryskiem, cała masa czujników, a do tego zwykły liniowy
    > regulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo te
    > regulatory często się przegrzewają, szczególnie w niektórych modelach.
    > Przecież regulator liniowy to większe wymagania odnośnie chłodzenia,
    > grubsze uzwojenia alternatora, grubsze przewody od alternatora do
    > regulatora, większe prądy płynące przez kostki łączące alternator
    > z regulatorem (kolejny awaryjny element)... to same wady. O spalaniu nie
    > wspominam, bo jakiś wpływ na pewno jest, ale nie wiem czy nie pomijalnie
    > mały.
    >
    > Macie pomysł, dlaczego tak jest?

    Najpierw mi wytłumacz, jak chcesz liniowo regulować napięcie tyrystorami, bo
    niezbyt ogarniam.

    Waldek


    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: