  • 31. Data: 2016-05-04 09:52:19
    Temat: Re: Linia wysokiego napięcia jak pijany zając
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 03:26:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Watpie, to za dalekie myslenie, jak na nasz rzad.
    > Raczej mysli "zapewnimy gornikom prace i pieniadze".

    Bełkot o "przeinwestowaniu Zachodu" to jest oficjalna retoryka rządu. Która zresztą
    nijak się ma do rzeczywistych poczynań, więc trudno tu mówić o jakiejś wielkiej
    wizji. We wschodnich Niemczech są trzy ogromne elektrownie (gotowe, na chodzie, z
    własnym źródłem paliwa) do kupienia w pakiecie za miliard PLN, a PGE (czyli rząd)
    planuje zacząć budowę jednej u siebie (inwestycja na ileś tam lat, zanim zacznie
    zarabiać) za 30 miliardów. Oczywiście żaden bank nie pożyczy im na to ani grosza,
    więc zgadnij kto za to zapłaci.

    > Marnotrawia, ale w energetyke to chyba glownie Gierek z Jaruzelskim
    > inwestowali.

    Bardzo mnie to podbudowało. Od razu poczułem się lepiej.

    > A na pewno nie ma ?

    Teraz, kiedy działa LitPol Link i NordBalt, a w perspektywie jest Ostrowiec i być
    może Kaliningrad- na pewno nie ma. Skutkiem głupich prób zaklinania rzeczywistości
    przez PIS (PO też się przyłożyło) jest utrata wiarygodności jako poważnego partnera u
    najbliższych sąsiadów (krajów bałtyckich) na przykładzie Ignaliny 2 (plus dalsze
    skutki np Możejki). Możesz marudzić że technologie drogie, ale jak udajesz że nie
    widzisz wpływu takiego marudzenia na rzeczywistość, to nie masz nic do powiedzenia.

    > Hm ... drogie te technologie. I imo - srednio uzyteczne. I klopotliwe.
    > Jakbysmy przy okazji mieli sie stac wiodacym producentem wiatrakow i
    > paneli - prosze bardzo, popieram.

    Nie rozumiesz jak działa gospodarka. Najpierw trzeba poprzeć, dopiero potem jest
    sukces. Inaczej to możesz równie dobrze popierać chrzest Polski.

    > Ale na razie to chyba wszystko z importu.

    Wszystko z importu (choć wieże nie) bo rynek nie ma dużego wsparcia (kolejny rząd ma
    w dupie OZE). Jak by był program rządowy, czyli stały strumień pieniądza,
    przewidywalny w jakiejś tam perspektywie, to przemysłowi by się opłacało zająć się
    własnymi produktami. A tak- rozwijamy przemysł duński, niemiecki, chiński...

    A, perowskity jeszcze są. Chcesz się założyć jak skończy ten projekt?

  • 32. Data: 2016-05-04 11:21:13
    Od: s...@g...com

    > Nie rozumiesz jak działa gospodarka. Najpierw trzeba poprzeć, dopiero potem jest
    sukces. Inaczej to możesz równie dobrze popierać chrzest Polski.

    Zaraz zaraz przecież żyjemy w UE.
    Wolność gospodarcza itd itp

    A na poważnie
    Jak chcesz zainwestować to można:
    Pierwsza strona z brzegu:

    http://www.szukam-inwestora.com/oferty/szukam-inwest
    ora/energetyka

    Tylko dlaczego chcesz to zrobić z kasy mojego urzędu skarbowego :)

  • 33. Data: 2016-05-04 11:52:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 11:21:13 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    sukces. Inaczej to możesz równie dobrze popierać chrzest Polski.

    > Zaraz zaraz przecież żyjemy w UE.
    > Wolność gospodarcza itd itp

    Sranie w banie. Pokaż mi chociaż jeden przykład z nowoczesnej historii, gdzie jakiś
    dział gospodarki rozwinął się sam bez udziału rządu, albo wbrew jego posunięciom.

    > A na poważnie
    > Jak chcesz zainwestować to można:
    > Pierwsza strona z brzegu:
    >
    > http://www.szukam-inwestora.com/oferty/szukam-inwest
    ora/energetyka

    Dziękuję, ja mam swoje pomysły.

    > Tylko dlaczego chcesz to zrobić z kasy mojego urzędu skarbowego :)

    Z kasy Twojego urzędu skarbowego są pensje jego pracowników. Owszem, ich też pewnie
    dałoby się jakoś zmotywować do innowacji w swoim zakresie, ale z ich kasy ja niczego
    nie chcę robić.

  • 34. Data: 2016-05-04 13:08:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 4 maja 2016 03:26:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Bełkot o "przeinwestowaniu Zachodu" to jest oficjalna retoryka rządu.

    Ja watpie w to, ze rzad liczyl na to, ze bedziemy miec tani prad. To
    zbyt dalekie myslenie, jak na rzad :-)

    Oficjalna retoryka ? Gdzie to znalazles ?

    Rzadowi sie nie chcialo doplacac do odnawialnych zrodel, zreszta nie
    bardzo mial z czego.

> [...]
    > zacznie zarabiać) za 30 miliardów.
    >Oczywiście żaden bank nie pożyczy im na to ani grosza, więc zgadnij

    Pytanie, czy sie zwroci. Bo jesli zdazy na siebie zarobic ... to moze
    i dobrze, ze nam kaze zainwestowac :-)

    >Bardzo mnie to podbudowało. Od razu poczułem się lepiej.

    Efekt taki, ze potem w energetyke dlugo nie trzeba bylo inwestowac, a
    i tych certyfikatow weglowych duzo nam przyslugiwalo.
    A teraz sie zmienia - m.in. stare elektrownie dobiegaja konca
    technologicznego zywota.

    A sam wiesz, ze ekologoczne zrodla wymagaja rezerwowej elektrowni ...
    i co, na rosyjski gaz stawiac ?

    >Teraz, kiedy działa LitPol Link i NordBalt, a w perspektywie jest
    >Ostrowiec i być może Kaliningrad- na pewno nie ma.

    A jak tam czytam, ze dzieki LitPol polski prad sprzedaje sie na
    Litwie.
    No to trzeba go produkowac. Najlepiej z taniego, rosyjskiego wegla :-)

> [...]
    >przyłożyło) jest utrata wiarygodności jako poważnego partnera u
    >najbliższych sąsiadów (krajów bałtyckich) na przykładzie Ignaliny 2

    A co bylo pierwsze ?
    Bo za numery z Mozejkami, to g* powinnismy Litwinom dawac. Sprzedawac.

    >Możesz marudzić że technologie drogie, ale jak udajesz że nie widzisz
    >wpływu takiego marudzenia na rzeczywistość, to nie masz nic do
    >powiedzenia.

    Zaraz - marudze przeciez w okreslonym celu.
    Jesli sa tansze technologie ... to zle, ze idziemy w tansze ?

    >Nie rozumiesz jak działa gospodarka.
    >Najpierw trzeba poprzeć, dopiero potem jest sukces.

    No to popierajmy z glowa. Najpierw poprzyjmy pare projektow badawczo
    rozwojowych opracowania konstrukcji takich generatorow, potem
    poprzyjmy wdrozenie ich w eksploatacje.
    A nie popierajmy budowania elektrowni na obcej technologii.

> [...]
    >przewidywalny w jakiejś tam perspektywie, to przemysłowi by się
    >opłacało zająć się własnymi produktami. A tak- rozwijamy przemysł

    No to po ch* doplacac jeszcze do stawiania takich elektrowni ?

    Nawiasem mowiac - istnieje mozliwosc uzyskania unijnej dotacji na
    opracowanie takich generatorow, no ale jeszcze trzeba miec odpowiednio
    mocna firme,

    >A, perowskity jeszcze są. Chcesz się założyć jak skończy ten projekt?

    No coz, nauke opanowal marketing.
    Aby dostac grant, trzeba dobrze sprzedac wlasny temat.
    Gazety tez szukaja sensacji i pisza w tym tonie, bo sie lepiej
    sprzedaje.

    W efekcie - nie wiem jaki w tym potencjal lezy i nie wiem jakie my
    mamy atuty.
    Mozliwe, ze by i tak niewiele z tego wyszlo.

    Ale na pewno takie badania trwaja wiele lat - i to raczej 20 niz 5.
    Myslisz, ze rodzimych inwestorow na to stac ?
    No, taki Tauron moglby.

    Zalozysz sie, jak sie skonczy ITER ?

    J.

  • 35. Data: 2016-05-04 14:07:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 13:08:23 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ja watpie w to, ze rzad liczyl na to, ze bedziemy miec tani prad. To
    > zbyt dalekie myslenie, jak na rzad :-)
    >
    > Oficjalna retoryka ? Gdzie to znalazles ?

    W oficjalnej retoryce. Ostrołęka C to przeciez pomysł PISu, jakoś to muszą
    uzasadniać. PO dotychczas tak samo uzasadniała sypanie kasy w kopalnie. Chcesz to
    szukaj.

    > Rzadowi sie nie chcialo doplacac do odnawialnych zrodel, zreszta nie
    > bardzo mial z czego.

    Do kopalni miał z czego.

    > Pytanie, czy sie zwroci. Bo jesli zdazy na siebie zarobic ... to moze
    > i dobrze, ze nam kaze zainwestowac :-)

    Ależ oczywiście, zwróci się. Dostaniesz regularnie rachunek, spłacisz wszystko co do
    grosza.

> [...]
    > i tych certyfikatow weglowych duzo nam przyslugiwalo.
    > A teraz sie zmienia - m.in. stare elektrownie dobiegaja konca

    Ach, nagle się budzimy z długiego snu, a tu elektrownie nam dobiegły dokądś. Wina
    Gierka.

    > A sam wiesz, ze ekologoczne zrodla wymagaja rezerwowej elektrowni ...
    > i co, na rosyjski gaz stawiac ?

    Wymień jeszcze kilka złych pomysłów, utwierdzisz się jeszcze bardziej w przekonaniu
    że słuszny kierunek obrała nasza partia.

    > A jak tam czytam, ze dzieki LitPol polski prad sprzedaje sie na
    > Litwie.

    Źle czytasz. Prąd płynie głównie w naszą stronę.

    > No to trzeba go produkowac. Najlepiej z taniego, rosyjskiego wegla :-)

    Brawo miszczu!

    > A co bylo pierwsze ?
    > Bo za numery z Mozejkami, to g* powinnismy Litwinom dawac. Sprzedawac.

    Jeszcze dopisz że powinniśmy ich zbombardować.

    > Zaraz - marudze przeciez w okreslonym celu.
    > Jesli sa tansze technologie ... to zle, ze idziemy w tansze ?

    Tak, bo akurat źle Polska wybrała. Wybrała brak rozwoju i nieunikniony konflikt z
    silniejszym Zachodem. Zresztą w tym przypadku nie ma czegoś takiego jak "idziemy w
    tańsze". My nigdzie nie idziemy. Siedzimy i czekamy aż porośniemy mchem.

> [...]
    > poprzyjmy wdrozenie ich w eksploatacje.
    > A nie popierajmy budowania elektrowni na obcej technologii.

    No i w efekcie nie popieramy niczego.

    > No to po ch* doplacac jeszcze do stawiania takich elektrowni ?

    Że co? Do stawiania których elektrowni nie chcesz dopłacać?

    > Nawiasem mowiac - istnieje mozliwosc uzyskania unijnej dotacji na
    > opracowanie takich generatorow, no ale jeszcze trzeba miec odpowiednio
    > mocna firme,

    Ale generatory są. Zamawiasz, przychodzi. Dużo go nie poprawisz. Ile chcesz włożyć
    wysiłku, czasu i kapitału żeby podwyższyć sprawność o jeden procent? O ile go drożej
    sprzedasz potem od konkurencji żeby spłacić inwestycję? Gdzie znajdziesz kapitał,
    skoro nie masz lokalnego rynku na którym wiesz że go dasz radę sprzedać? Wreszcie:
    ile LOI musisz zebrać od potencjalnie zainteresowanych klientów żeby w ogóle jakiś
    bank zechciał to sfinansować? Pamiętaj że konkurujesz z firmami które mają kolejkę
    klientów, bo ich rząd zbudował cały ekosystem wokół ich produktu i choćby jutro
    słońce zgasło, to oni będą mieli biznes zapewniony na wiele lat do przodu.

> [...]
    > mamy atuty.
    > Mozliwe, ze by i tak niewiele z tego wyszlo.

    Wiadomo co z tego wyjdzie. Tanie powłoki do pokrywania ogromnych powierzchni typu
    autostrady, dachy hal albo parkingi. Ale powiedz kto na tym będzie kasę zarabiał.

    > Ale na pewno takie badania trwaja wiele lat - i to raczej 20 niz 5.
    > Myslisz, ze rodzimych inwestorow na to stac ?
    > No, taki Tauron moglby.
    >
    > Zalozysz sie, jak sie skonczy ITER ?

    Tak jak JET, albo LHC. Zbudują a potem będą mieć zabawę na wiele lat, co jakiś czas
    wysyłając komunikat do prasy że jest nieźle a będzie nieźlej. A Ty czego oczekujesz?

  • 36. Data: 2016-05-04 18:04:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >W oficjalnej retoryce. Ostrołęka C to przeciez pomysł PISu, jakoś to
    >muszą uzasadniać. PO dotychczas tak samo uzasadniała sypanie kasy w
    >kopalnie. Chcesz to szukaj.

    http://energetyka.wnp.pl/pis-chce-budowy-bloku-weglo
    wego-w-elektrowni-ostroleka,227759_1_0_0.html

    Ja tam nic nie widze o przeinwestowaniu ani tanim pradzie.
    No ale to dawno bylo, prosze wiec o wskazanie tej oficjalnej retoryki.

    >Do kopalni miał z czego.

    No i na inne doplaty zabraklo :-)
    Czy zreszta poprzedni tak duzo doplacal ?
    Nowy tez jakos niechetnie doplaca ...

    >Ależ oczywiście, zwróci się. Dostaniesz regularnie rachunek, spłacisz
    >wszystko co do grosza.

    Przy innych elektrowniach dostalbym mniejszy rachunek ?

    >Ach, nagle się budzimy z długiego snu, a tu elektrownie nam dobiegły
    >dokądś. Wina Gierka.

    Po prostu - czas na nowe inwestycje w energetyce.
    I tak ogolnie wydaje mi sie, ze i na elektrownie weglowa jest w nich
    miejsce.
    Niekoniecznie w Ostrolece, no i dobrze byloby troche w odnawialne
    zainwestowac.

    >Wymień jeszcze kilka złych pomysłów, utwierdzisz się jeszcze bardziej
    >w przekonaniu że słuszny kierunek obrała nasza partia.

    A wymienisz lepsze pomysly ?
    Same wiatrowe i sloneczne stawiac ? Czy moze wodne ?

    >Źle czytasz. Prąd płynie głównie w naszą stronę.

    Ale nie zawsze
    http://www.pse.pl/index.php?data=2016-02-04&modul=21
    &id_rap=26

    Za trzecim razem trafilem na te date, wiec to chyba nie taki unikat

    >Jeszcze dopisz że powinniśmy ich zbombardować.

    Nie, ubezpieczyc w litewskim Allianz i podpalic :-)

    >Tak, bo akurat źle Polska wybrała. Wybrała brak rozwoju
    >i nieunikniony konflikt z silniejszym Zachodem.

    No, poczekamy zobaczymy. Na tym zachodzie sa milosnicy syryjskich
    uchodzcow, "zieloni", zywotnie zainteresowani ociepleniem klimatu
    Holendrzy, ale jak widac jest chocby VW, ktory mowi "chcecie
    ekologicznych samochodow, to wam damy" :-)

    Nie zebym przyklaskiwal Kaczynskiemu, ale wkrotce bedzie pierwsza
    runda - w sprawie uchodzcow.
    Jak sie okaze, ze ten Zachod wcale nie taki jednomyslny ...

    >Zresztą w tym przypadku nie ma czegoś takiego jak "idziemy w tańsze".
    >My nigdzie nie idziemy. Siedzimy i czekamy aż porośniemy mchem.

    Pchanie sie w slepa uliczke to tez nie jest dobra droga rozwoju.
    No ale przyznaje - odnawialny prad neci, a wydaje sie, ze juz jest na
    granicy oplacalnosci.

    >No i w efekcie nie popieramy niczego.

    Mysle, ze cos tam popieramy, ale w znikomej ilosci.
    Nie majac jednak dobrego pomyslu na popieranie - moze lepiej nie
    popierac ?

    >Że co? Do stawiania których elektrowni nie chcesz dopłacać?

    A nie mylisz normalnych inwestycji z doplacaniem ?

    >Ale generatory są. Zamawiasz, przychodzi.

    No i jaki z tego zysk dla Polski ?

    >Dużo go nie poprawisz. Ile chcesz włożyć wysiłku, czasu i kapitału
    >żeby podwyższyć sprawność o jeden procent?

    Nawet sie nie upieram przy podwyzszaniu, Moze byc 1% gorszy, jesli
    bedzie 2% tanszy :-)
    Ba - moze nawet byc 2% drozszy, jesli bedzie krajowej produkcji -
    zawsze to zysk dla spoleczenstwa.
    A jesli uda sie wyeksportowac, to zysk bedzie podwojny.

    >O ile go drożej sprzedasz potem od konkurencji żeby spłacić
    >inwestycję?

    Do inwestycji doplaci unia, to mniej bedzie do splaty :-)

    Ale o co chodzi - zamienilismy sie miejscami ? Teraz ja chce rozwijac
    krajowy przemysl, a Ty mowisz "nie oplaca sie" ? :-P

    >Gdzie znajdziesz kapitał, skoro nie masz lokalnego rynku na którym
    >wiesz że go dasz radę sprzedać?

    No widzisz - kapital panstwowy ... i unijny. A potem panstwo jeszcze
    zbyt zapewni :-)

> [...]
    >bo ich rząd zbudował cały ekosystem wokół ich produktu i
    >choćby jutro słońce zgasło, to oni będą mieli biznes zapewniony na

    Ale ten system zostal wdrozony i u nas.
    W poprzednich latach sie ponoc wywrocil zreszta.

    >Wiadomo co z tego wyjdzie. Tanie powłoki do pokrywania ogromnych
    >powierzchni typu autostrady, dachy hal albo parkingi. Ale powiedz kto
    >na tym będzie kasę zarabiał.

    Czyli jestes optymista.
    A ja chyba zostaje umiarkowanym pesymista - nic z tego nie wyjdzie.
    Ale moze sie myle.

    Jak w przeciagu 10 lat bedzie to publicznei dostepne, to mozesz sie
    zglosic po flaszke whisky czy co tam lubisz.
    Ale naprawde dostepne - a nie "mamy jedna mala instalacje, bo to jest
    nieoplacalne".
    Choc za 20 lat moze sie okazac, ze jest juz oplacalne ...

    >Tak jak JET, albo LHC.

    LHC to jednak urzadzenie badawcze, a tu mamy miec dzialajacy prototyp.

    >Zbudują a potem będą mieć zabawę na wiele lat, co jakiś czas
    >wysyłając komunikat do prasy że jest nieźle a będzie nieźlej. A Ty
    >czego oczekujesz?

    No wlasnie tego - ze jest niezle, bedzie jeszcze lepiej, tylko trzeba
    nam sypnac jeszcze wiecej pieniedzy na ITER2, ktory juz na pewno
    bedzie dzialal :-)

    Tym niemniej - gdyby sie jednak udalo ... zegnajcie elektrownie
    weglowe, a moze i zegnajcie gornicy :-)
    A kto nie sprobuje, ten na pewno nie zrobi.

    A swoja droga - to juz za pare lat powinno dzialac ... i zobaczymy na
    ile sie mylilismy :-)

    J.

  • 37. Data: 2016-05-04 21:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2016 02:52:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    >
    > Sranie w banie. Pokaż mi chociaż jeden przykład z nowoczesnej
    > historii, gdzie jakiś dział gospodarki rozwinął się sam bez udziału

    komputery osobiste/domowe ?
    Plyty CD, nagrywarki CD, a obecnie to hosting plikow :-)

    J.

  • 38. Data: 2016-05-04 21:56:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 18:05:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Ja tam nic nie widze o przeinwestowaniu ani tanim pradzie.
    > No ale to dawno bylo, prosze wiec o wskazanie tej oficjalnej retoryki.

    Oj nie marudź. Trzeba szukać po wypowiedziach ekspertów na podstawie których rząd
    albo rządowe spółki opierają strategie i plany. Dużo tego było, szukaj na cire.pl.
    Nie mam czasu.

    > No i na inne doplaty zabraklo :-)
    > Czy zreszta poprzedni tak duzo doplacal ?
    > Nowy tez jakos niechetnie doplaca ...

    Przypomnij mi ile włożyli w ten PGG. Gdzieś mi jednym uchem wleciała liczba 1.7
    miliarda PLN, ale pewien nie jestem. Za Tuska było kilka takich akcji, ostania za
    Kopacz. Kupiła hałdy węgla którego nikt nie chciał. Ciekaw jestem co z nimi zrobiła
    potem. Może nic, a Szydło je teraz drugi raz kupi.

    > Przy innych elektrowniach dostalbym mniejszy rachunek ?

    Nawet jeśli taki sam, to przy okazji miałbyś ileś tam ofert dobrej roboty i ileś tam
    ciekawych kierunków na studiach, ileś tam nowych firm oferujących nowy produkt
    reszcie świata. Dżejef, ja Ci nie będę tłumaczył ile jest warty rozwój
    technologiczny, bo próbowałem to już wiele razy a Ty dalej, jak ten tonący, trzymasz
    się mentalnie węgla.

> [...]
    > zainwestowac.

    > A wymienisz lepsze pomysly ?
    > Same wiatrowe i sloneczne stawiac ? Czy moze wodne ?

    Potrzebne są źródła, wcale niekoniecznie trzeba się martwić ich brakiem ciągłości
    pracy. Na przykład offshorowe wiatrowe, ale mamy też bardzo duży potencjał na biogaz
    z produkcji rolniczej albo z hodowlanych alg (doskonały sposób na pozbycie się części
    CO2 z elektrowni węglowych/gazowych). Oczywiście potrzebne są też magazyny energii.
    Takie żeby od Niemców tanio kupować ich nadwyżki a potem im to samo sprzedawać drogo
    jak mają dołek. Tu jest doskonałe pole do rozwoju technologii, można to robić na
    jakichś durnych bateryjkach jak to Niemcy ostatnio się rzucili, można na pincet
    innych sposobów, prostszych do opracowania, bardziej ekologicznych, bardziej
    trwałych. W Ameryce garażowe firmy robiące małe UPSy na wirujących bębnach w
    próżniowej bańce tak się wygrubasiły że mają po setki milionów godzin przepracowanych
    w swoich produktach. To już jest niemały przemysł. Pomysłów może być wiele, ważne
    żeby był rynek.

    > Ale nie zawsze
    > http://www.pse.pl/index.php?data=2016-02-04&modul=21
    &id_rap=26

    > Za trzecim razem trafilem na te date, wiec to chyba nie taki unikat

    Prawdę mówiąc jak to napisałem to nie szukałem żadnych liczb, po prostu ogólnie
    miałem o tym swoje pojęcie. No ale przejrzałem właśnie dane z kwietnia, nie
    wiedziałem że jest aż tak źle. Te liczby mówią o tym gdzie prąd jest tańszy: w
    Szwecji czy w Polsce i to nie na rynku detalicznym, czyli patrząc od jakiego klienta
    da się wyrwać więcej kasy, tylko na hurtowym, gdzie trzeba cenę żyłować do ostatniego
    cencika, bo konkurencja czyha. Dasz radę jakoś to skomentować w swoim malkontenckim
    stylu? Że nasz prąd z węgla taki super jest i dalej trzeba w nim siedzieć po dziurki
    w nosie? A Szwedzi pchają do nas przez Litwę po dumpingowych cenach swój śmierdzący
    prąd z biogazu?

> [...]
    > runda - w sprawie uchodzcow.
    > Jak sie okaze, ze ten Zachod wcale nie taki jednomyslny ...

    Co Ty chopie mieszasz uchodźców do energetyki? Chyba kurskiej telewizorni się
    naoglądałeś. Chcesz mi powiedzieć że Polska da odpór zgniłemu Zachodowi? Może coś o
    rewanżystach czy reakcjonistach dopisz? Idź do apteki i weź coś na histerię.

    > Pchanie sie w slepa uliczke to tez nie jest dobra droga rozwoju.
    > No ale przyznaje - odnawialny prad neci, a wydaje sie, ze juz jest na
    > granicy oplacalnosci.

    Gdzie Ty widzisz ślepą uliczkę? Chiny ostatnio zarzuciły budowę tysiąca (!)
    elektrowni węglowych, a w pierwszym kwartale zainstalowały więcej PV niż reszta
    świata. Poszły w ślepą uliczkę, hahahaha!

    > Mysle, ze cos tam popieramy, ale w znikomej ilosci.
    > Nie majac jednak dobrego pomyslu na popieranie - moze lepiej nie
    > popierac ?

    Człowieku, Ty jesteś inżynierem? To jest myślenie średnioweczne! Nie pomyślałeś że
    możnaby wziąć i poszukać jednak jakiegoś pomysłu?

    > A nie mylisz normalnych inwestycji z doplacaniem ?

    > No i jaki z tego zysk dla Polski ?

    Żaden. Ja ci nie mówię o zysku, tylko próbuję dojść o co Ci chodzi z tymi
    generatorami. Pomyślałeś sobie coś takiego jak Hitler? Że zrobimy sobie jakieś takie
    wunderwaffe i rozwalimy wroga jednym ciosem?

    > Nawet sie nie upieram przy podwyzszaniu, Moze byc 1% gorszy, jesli
    > bedzie 2% tanszy :-)

    Czyli chcesz być jeszcze bardziej chińscy niż Chiny. W środku Europy, z otwartymi
    granicami. A kto zgasi światło?

    > Ba - moze nawet byc 2% drozszy, jesli bedzie krajowej produkcji -
    > zawsze to zysk dla spoleczenstwa.
    > A jesli uda sie wyeksportowac, to zysk bedzie podwojny.

    Że co? Gorszy i droższy chcesz komuś sprzedać? Możesz łaskawie powiedzieć w jaki
    sposób?

    > Do inwestycji doplaci unia, to mniej bedzie do splaty :-)

    A jak ją do tego namówisz? Tam nie siedzą debile. Owszem, rzucą czasem parę groszy na
    bele co (kursy bukieciarstwa), ale inwestycje w rozwój są dość szczegółowo
    prześwietlane. Na zrobienie czegoś co nie ma sensu kasy nie dadzą. A nawet jak się
    pomylą i dadzą, to nie jest inwestycja, tylko marnotrawstwo. Więc to jest Twój pomysł
    na rozwój technologiczny w Polsce?

    > Ale o co chodzi - zamienilismy sie miejscami ? Teraz ja chce rozwijac
    > krajowy przemysl, a Ty mowisz "nie oplaca sie" ? :-P

    Ja tylko pytam o szczegóły Twojej wizji super duper generatorów droższych i gorszych
    niż te co już są.

    > No widzisz - kapital panstwowy ... i unijny. A potem panstwo jeszcze
    > zbyt zapewni :-)

    > Ale ten system zostal wdrozony i u nas.
    > W poprzednich latach sie ponoc wywrocil zreszta.

    Że państwo zrobi coś na odpierdol i potem drogo sobie samemu sprzeda? Tak, wywrócił
    się. Tęsknisz?

> [...]
    > nieoplacalne".
    > Choc za 20 lat moze sie okazac, ze jest juz oplacalne ...

    To już jest dostępne, nie musisz czekać ani 20 ani 10 lat. Możesz sobie kupić
    ładowarkę do komórki opartą na perowskitach. Udowodnij teraz że nie :-)

    > LHC to jednak urzadzenie badawcze, a tu mamy miec dzialajacy prototyp.

    Ta sama klasa. Ten "działający prototyp" będzie tak daleki od powtarzalnej,
    ekonomicznej, niezawodnej i dojrzałej konstrukcji że nie spodziewaj się że od razu
    zaczniemy jego wierne kopie stawiać po miastach i wsiach.

    > No wlasnie tego - ze jest niezle, bedzie jeszcze lepiej, tylko trzeba
    > nam sypnac jeszcze wiecej pieniedzy na ITER2, ktory juz na pewno
    > bedzie dzialal :-)

    Ale zdefiniuj co według Ciebie znaczy "działał". Bo "działa" to równie dobrze i
    kamień do kiszenia kapusty w beczce. Tak precyzyjnie, żebyś potem nie mógł po swojemu
    odwracać kota ogonem.

> [...]
    > A kto nie sprobuje, ten na pewno nie zrobi.
    >
    > A swoja droga - to juz za pare lat powinno dzialac ... i zobaczymy na

    Działać? Ja Ci powiem jak będzie: on będzie działać a Ty będziesz krzyczał że nie
    działa.

  • 39. Data: 2016-05-04 22:00:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 21:16:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    jest sukces. Inaczej to możesz równie dobrze popierać chrzest Polski.

    > komputery osobiste/domowe ?

    Rozwinięcie mainframe-ów.
    Mam Ci przypomnieć po co były mainframy, a potem gdzie pierwsze poważniejsze
    pieniądze zarobił Gates?

    > Plyty CD, nagrywarki CD

    Pytałem o dział gospodarki a nie o produkt.

    , a obecnie to hosting plikow :-)

    W internecie, tym zbudowanym przez DARPA?

  • 40. Data: 2016-05-04 22:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2016 13:00:55 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Rozwinięcie mainframe-ów.
    > Mam Ci przypomnieć po co były mainframy,

    Jak tak gleboko chcesz siegac ...
    No, po co byly mainframy i dlaczego maluchy robia to lepiej ? :-)

    >a potem gdzie pierwsze poważniejsze pieniądze zarobił Gates?

    Gdzie ? Nie na DOS wlasnie ? Powazniejsze, nie jakies drobne :-)

    > Pytałem o dział gospodarki a nie o produkt.

    No, to w zasadzie jest dzial gospodarki.'

    > , a obecnie to hosting plikow :-)
    > W internecie, tym zbudowanym przez DARPA?

    Znow glebokosc siegnania ... bo tym razem rzady wyraznie protestuja
    :-)

    A gdyby nie DARPA ... ktos inny by internet wymyslil :-)
    W koncu pare konkurencyjnych produktow bylo.

    J.