    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?
    Date: Tue, 15 Mar 2011 10:20:47 +0100

    W dniu 12.03.2011 16:00, Osadnik pisze:
    > Podłożysz raster z mapa zasadnicza i sprawa zmienia się bardzo istotne a do tego co
    jakiś czas trzeba zrobić widok 3D.

    Jeżeli faktycznie tak jest, to świadczy to nie o małej po-
    jemności pamięci operacyjnej, lecz o źle napisanym programie.
    Każdy programista wie jak podstawowe znaczenie ma wyznaczanie
    zgrubnych przybliżeń dużych obrazów rastrowych w takich przy-
    padkach. To, że dzisiaj sprzęt (w pewnej konfiguracji) pozwala
    (fizycznie) na odtwarzanie obrazu bez uproszczeń w każdej sy-
    tuacji nie stanowi według mnie usprawiedliwienia.

    Oczywiście, ponarzekać sobie można, AutoCADa pewnie nie zmie-
    nią. Ale warto pamiętać o tym w przyszłości i testować pro-
    gramy pod tym kątem. Jest parę konkurencyjnych programów, na
    przykład zaprzyjaźnione biuro projektowe z powodu kosztów za-
    stąpiło AutoCADa niejakim BricsCADem i są zadowoleni.

    > ARGH! JESTEM STUDENTEM! MUSZĘ ROBIĆ WSZYSTKO SAM!

    No dobrze, ale tak dużo zróżnicowanych przedmiotów jest?
    Jaki to kierunek studiów? Rozumiem wideo i grafikę na
    kierunkach artystycznych lub specjalizacjach związanych
    z przetwarzaniem obrazu, rozumiem CAD na kierunkach tech-
    nicznych, ale jedno i drugie razem plus kilka innych po-
    ważnych zastosowań graficznych?

    > Tak właśnie myślałem że jest takie ograniczenie. Czyli jak aplikacja nie obsługuje
    to koniec jeśli producent nie zamierza wydać nowej wersji a konwersja jest niemożliwa
    ze względu na autorski format
    > danych.

    Można zmienić flagi EXE za pomocą odpowiedniego programiku,
    ale nie gwarantuje to, że program będzie działał po takiej
    zmianie poprawnie.

    > Jak w "terenie" będę miał dostęp do danych i możliwości ich prezentacji?

    Na wbudowanym dysku twardym? Nie sądzisz, że *normalnie*? :)

    > Pytałem się o open source, i zamienniki, odpowiedź jest jedna, my uczymy na tym jak
    pan chce może pan robić na czymś innym ale wynikowo ma być to co chcę. Zresztą są
    zajęcia gdzie masz normalnie
    > wpisane w program "autocad" i co wtedy? Na zajęciach uczyć się czegoś innego apotem
    robić w czyms innym? szkoda czasu. Zreszta w branży GIS to trudno o cos
    niekomercyjnego i dobrego.

    Na zajęciach na uczelni *wyższej* nie powinno być uczone na-
    rzędzie (po to są szkoły zawodowe i kursy uzupełniające), ale
    sposób myślenia i koncepcje. Wprowadzanie nazw programów do
    nazw przedmiotów (lub nawet "tylko" do programów przedmiotów)
    uważam za bardzo zły zwyczaj.

    W ogóle zwrot uczelni wyższych (ale nie tylko, bo to samo wi-
    dać też w szkołach niższego poziomu) w kierunku konkretnych
    rozwiązań zamiast ogólnych koncepcji uważam za szkodliwy kie-
    runek i widzę już efekty takiego postępowania (brak wiedzy
    ogólnej, nauka na zasadzie "byle zrobić, ale nie ważne, jak
    się to zrobiło i dlaczego to działa") własnych zajęciach (na
    których pojawiają się problemy, bo nie wymagam powtórzenia
    implementacji np. jakiejś struktury danych tak, jak jest to
    na wykładzie lub w książce, ale w jakiś inny sposób, który da
    się zaimplementować tylko jeżeli wie się, jak jakaś struktura
    działa).

    > No i dlatego może dochodzić do pewnych nieporozumień w naszej dyskusji, ja stoję po
    stronie użytkowników anie twórców oprogramowania ;) tu po mojej stronie jest bałagan
    w standardach, bałagan w
    > formatach. O Alternatywy open source trudno lub sa zwyczajnie niestabine i powolne
    albo maja momentami bardzo duze braki.

    Ale ja *też* stoję po stronie użytkowników. Nie widać tego?
    Przecież co rusz krytykuję sposób, w jaki tworzone jest obec-
    nie oprogramowanie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./