  • Data: 2011-03-02 20:54:23
    Temat: Re: Lightroom czy Aperture (do makowcow)
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " photoman" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ikm855$afa$...@i...gazeta.pl...

    > Np zrob czrno biale zdjecie, i
    > wsadz do Capture one - bedzie ono kolorowe to Capture One ignoruje
    > ustawienia kamery... siara jak na moje oko, nawet sie chyba tego wyalczyc
    > nie da, ni sie nie udalo.

    Dlatego, że taka jest uroda RAW-ów, zapisywane są wszystkie informacje o
    zarejestrowanym obrazie, również o barwie, nasyceniu itp. a ich
    interpretacją zajmuje się zewnętrzny soft, który nie ma informacji, że z
    obrazu należy zdjąć kolory. Inaczej jest z jpg które są obrabiane przez soft
    aparatu, zgodnie z jego nastawami, w tym informacjami o kolorze.
    Co do Lightrooma i CO, wywoływane zdjęcie można bardzo łatwo pozbawić koloru
    (nasycenia) poprzez kliknięcie jednego przycisku, więc nie jest to siara :)