    From: Tomek Łabuz <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lightroom 3
    Date: Tue, 24 Jan 2012 11:07:23 +0100

    W dniu 2012-01-24 10:44, zly pisze:

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,10718137,Ile_to_
    kosztuje_i_dlaczego_tak_drogo__Gra_komputerowa.html

    > http://bi.gazeta.pl/im/0/10718/z10718560X.jpg

    świetnie, mamy wykresik,
    tyczący się gier - troszkę inna specyfika ale możemy myślę na nim się oprzeć
    na pierwszy rzut oka z dystrybucji cyfrowej można wyrzucić koszt płytki,
    logistyki (najmniejsze w tym wszystkim stąd moja pierwsza uwaga, że
    różnice w cenie takiej czy innej dystrybucji nie biorą się z rodzaju
    "opakowania") koszt i zysk sklepu i dystrybutora, reszta jest niezależna
    to teraz przejdźmy do dystrybucji cyfrowej
    wg mnie koszt marketingu troszkę się podniesie - w dystrybucji
    pudełkowej część jest przeniesiona na sklep, teraz trzeba zająć się tym
    głównie samemu (swoją drogą skąd oni wzięli te 30 pln kosztów sklepu...
    dużo patrząc jaki to procent, swoją wypowiedź o 5-10% marży
    weryfikowałem w dwóch zaprzyjaźnionych sklepach komputerowych)
    odpadną koszty i zysk pośredniczącego sklepu, bo koszty dystrybucji
    jednak pozostaną - za coś trzeba utrzymywać sklep internetowy, obsługę
    księgową itp - będzie to samo, bo jak wykresik pokazuje samo
    wyprodukowanie pudełka i jego wysłanie to grosze o czym wspominałem
    no to patrząc na ten wykres w strukturze 120 pln za grę mamy około 20-30
    pln gdzie moglibyśmy się ruszyć i jak wiadomo cena gier po latach spada
    i po np 3-4 można kupić za 20-30 w kolekcji "złote przeboje"
    na dzień dobry trzeba na tym zarobić żeby zwróciły się koszty produkcji
    i mieć $$ na spokojną pracę nad kolejną wersją np Lightrooma
    jest jeszcze jedna kwestia, jeśli producent prowadzi dystrybucję
    pudełkową to obniżając mocno cenę "cyfrowej" wersji naraża się na
    problemy ze strony dystrybutorów tych pierwszych - przykład to proces w
    przypadku dystrybucji Wiedźmina 2
    dlatego jak pisałem do czasu zwiększenia się udziału i popularności
    cyfrowej dystrybucji nie przewidywałbym drastycznych zmian cen, no i
    jest jeszcze jedno, konkurencja, to dość skuteczny sposób na obniżkę cen :)