  • 71. Data: 2009-02-03 16:43:14
    Temat: Re: Lightroom
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Kane wrote:

    > Stad trzeba sprawdzic przed upgrade dostepnosc sterownikow do wlasnego
    > sprzetu ;)
    > Przy dzisiejszych cenach pamieci i obrobce grafiki jednak te 4gb (lub
    > wiecej) sie przydają - na 32bitach za bardzo obsluzyc sie tego nie da.
    > Takze...sens jest.

    Owszem, da sie obsłużyć znacznie wiecej niż te 4GB w systemie 32 bitowym na
    PC, niestety Windowsy są sztucznie poblokowane. Dopiero któreś z edycji
    serwerowych obsługują pamięć ponad 4GB.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 72. Data: 2009-02-03 16:51:47
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Kane wrote:
    > Stad trzeba sprawdzic przed upgrade dostepnosc sterownikow do wlasnego
    > sprzetu ;)

    Można cały miesiąc testować za darmo, więc to nie problem. Większy kłopot
    wynika z rosnącego marnotrawstwa mocy obliczeniowej z każdą nową wersją
    Windowsa. Mam nadzieję, że siódemkę odchudzą i przez parę lat będzie można
    normalnie popracować, gdy XP się zestarzeje.

    > Przy dzisiejszych cenach pamieci i obrobce grafiki jednak te 4gb (lub
    > wiecej) sie przydają - na 32bitach za bardzo obsluzyc sie tego nie da.
    > Takze...sens jest.

    Tak, to jedyna przesłanka ku przesiadce, ale nie przeważyła wad, które
    mnie ciągle powstrzymują. :)

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 73. Data: 2009-02-03 17:28:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Dzieki wszystkim za rady. Ogladne sobie jeszcze tego Bilbo moze on spelni
    > moje wymagania.

    Dildo? :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 74. Data: 2009-02-03 17:52:01
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Owszem, da sie obsłużyć znacznie wiecej niż te 4GB w systemie 32 bitowym
    > na PC, niestety Windowsy są sztucznie poblokowane. Dopiero któreś z edycji
    > serwerowych obsługują pamięć ponad 4GB.

    Tak, przez PAE. Nie udostepni to z tego co pamietam duzej liczby pamieci
    jednemu procesowi ale ogolnie bedzie ona dostepna dla OS. O ile mnie pamiec
    nie myli wiecej niz 4gb adresowac przez PAE mozna bylo w "droższych"
    edycjach serwerowych windowsow, nie tych podstawowych serwerowcyh. Kto to ma
    w domu ? ;) Stad moje pominięcie.

    Ale masz racje, da sie przez proteze.

    Kane

  • 75. Data: 2009-02-03 17:53:13
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Tak, to jedyna przesłanka ku przesiadce, ale nie przeważyła wad, które
    > mnie ciągle powstrzymują. :)

    Odchudzona Vista bryka naprawde bardzo przyjaźnie. Nie zebym namawial - ja
    mam zainstalowana bo ją po prostu dostalem - darowanemu koniowi... ;)

    K.

  • 76. Data: 2009-02-03 18:04:29
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Kane wrote:
    > Odchudzona Vista bryka naprawde bardzo przyjaźnie. Nie zebym namawial - ja
    > mam zainstalowana bo ją po prostu dostalem - darowanemu koniowi... ;)

    A ja kupiłem. Po dwóch dniach testów i odchudzania wylądowała w szufladzie
    i już z niej nie wyjrzy.

    Ale co by nie mówić, LR na niej popylał.

  • 77. Data: 2009-02-03 20:03:54
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki wszystkim za rady. Ogladne sobie jeszcze tego Bilbo moze on spelni
    > moje wymagania.

    a dlaczego capture one nie chcesz używać??

  • 78. Data: 2009-02-03 20:48:28
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > a dlaczego capture one nie chcesz używać??

    prawde powiedziawszy szukam czegos lepszego, brakuje mi
    kilku rzeczy w nim. Denerwuje mnie, ze do byle winiety musze uruchamiac
    potem dodatkowe aplikacje graficzne, ze nie wspomne o filtrach polowkowych
    czy takich duperelach jak presety do BW, sepii itp.
    W LR przekonalem sie ze w zasadzie po nim mozna juz nie wlaczac PSa z taka
    paleta narzedzi jaka posiada. Ale po dwoch dniach pracy z nim po prostu
    wymiekam.
    Wspaniale narzedzie z totalnie spieprzonym interfejsem. Sprawdze go jeszcze
    na
    jakies wypasionej maszynie ale watpie.

    Roger

  • 79. Data: 2009-02-03 21:01:20
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Roger from Cracow pisze:
    > Wspaniale narzedzie z totalnie spieprzonym interfejsem. Sprawdze go jeszcze
    > na jakies wypasionej maszynie ale watpie.

    Core i7 czyli cztery rdzenie z HT, 8GB Ram'u, szybka macierz z ciągłym
    transferem zapis/odczyt min 100MB/s, system x64, LR w wersji x64 i
    dopiero jest do przyjęcia, choć zdarzają się mu chwile "zastanowienia".
    O szybkości Capture One, który nie ma żadnej wyczuwalnej zwłoki, można
    jednak nadal tylko pomarzyć.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 80. Data: 2009-02-03 21:07:56
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > jest do przyjęcia, choć zdarzają się mu chwile "zastanowienia". O
    > szybkości Capture One, który nie ma żadnej wyczuwalnej zwłoki, można

    niezla porazka. Ceny takiej maszyny to ja nie chce znac nawet w
    przyblizeniu.
    Kurde dla kogo adobe napisal ten soft ?

    Roger