  • 21. Data: 2016-03-26 20:11:48
    Temat: Re: Liczniki na światłach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2016 19:01:16 +0100, jacek pozniak napisał(a):

    > To tylko teoretyzowanie.

    W jakim sensie - ze nowoczesnosc trafila i do sterownikow ulicznych ?

    J.

  • 22. Data: 2016-03-26 20:19:01
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F. wrote:

    > W jakim sensie - ze nowoczesnosc trafila i do sterownikow ulicznych ?
    >
    > J.
    Może trafiła, może nie.
    Jak trzeba coś zrobić (przetarg) to nikt nie wybiera rozwiązań wypasionych
    (drogich) ale takie co spełniają wymagania przetargu.
    A jeśli cena jest 100% kryterium wyboru oferty to zapomnij o rozwiązaniach
    nowoczesnych.

    jp

  • 23. Data: 2016-03-26 21:01:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2016 20:19:01 +0100, jacek pozniak napisał(a):

> [...]
    > (drogich) ale takie co spełniają wymagania przetargu.
    > A jeśli cena jest 100% kryterium wyboru oferty to zapomnij o rozwiązaniach

    Masz pierwszy przetarg z googla
    http://mzd.czest.pl/przetargi/aktualne-przetargi-ogl
    oszone/1021-budowa-sygnalizacji-swietlnej-na-skrzyzo
    waniu-ul-szajnowicza-iwanowa-z-ul-wawrzynowicza-wg-p
    rocedury-zaprojektuj-i-zbuduj

    Moze maja ambicje zrobic dobrze, moze licza na zwyczajowe 10%, a moze
    policzyli, ze taniej swiatlowody polozyc niz do sterownika stale
    jezdzic.
    A moze mieszkancy zaglosowali na prezydenta, ktory obiecal zwalczyc
    korki i postawil urzednikom odpowiednie zadania?
    Albo do nowoczesnych Unia doplaca 60% i jest taniej niz najtanszy.

    J.

  • 24. Data: 2016-03-26 21:03:05
    Temat: Re: Liczniki na ?wiat?ach
    Od: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>

    Tomasz W?jtowicz <s...@s...spam.spam.com> wrote:

> [...]
    > uderzenie pioruna wzbudza np. zabezpieczenie r??nicowe.
    >
    > Gdyby to teraz zrobi? metod? telesterowania/telemetrii, to ka?dy jeden
    > modu? w sygnalizatorze musia?by mie? komplet czujnik?w i s?a? po
    > magistrali sygna?y kontrolne, kt?rych ewentualny zanik musia?by wymusi?
    > przej?cie wszystkich pozosta?ych w tryb pomara?czowy migaj?cy, czyli
    > zamiast 1 elementu wykonuj?cego n operacji nadzorczych, mamy n element?w
    > ??cznie wykonuj?cych n^2 operacji nadzorczych, kt?re same w sobie nie
    > wnosz? nowej korzy?ci i s?u?? jedynie do lokalnego stwierdzenia

    Kto mowi ze kazdy sterownik ma nadzorowac wszystkie inne? Dalej
    jest centralny sterownik. Brak komunikacji z modulem w sygnalizatorze
    albo raport o bledzie prowadzi do przejscia w tryb awaryjny.
    Dalej zlozonsc rzedu n.

    A propo, w skali skrzyzowania n jest na tyle male ze mozna
    by stosowac rozwiazanie n^2, ale nie widze takiej potrzeby.

    --
    Waldek Hebisch

  • 25. Data: 2016-03-26 21:31:16
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    > korki i postawil urzednikom odpowiednie zadania?
    > Albo do nowoczesnych Unia doplaca 60% i jest taniej niz najtanszy.

    Nowoczesne rozwiązanie (przeczytałem wymagania szczegółowe); nie mam
    argumentów do dyskusji.

    jp

  • 26. Data: 2016-03-27 01:36:51
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-26 o 21:03, Waldek Hebisch pisze:

> [...]
    >
    > A propo, w skali skrzyzowania n jest na tyle male ze mozna
    > by stosowac rozwiazanie n^2, ale nie widze takiej potrzeby.

    Co do teorii, to ja się z tobą zgadzam, ale zbuduj taki system, uzyskaj
    stosowne homologacje a następnie przekonaj gminy, żeby kupowały twoje
    sygnalizacje, a nie inne, to wtedy będzie dowód, że teoria sprawdza się
    w praktyce.

  • 27. Data: 2016-03-27 08:54:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2016 01:36:51 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Co do teorii, to ja się z tobą zgadzam, ale zbuduj taki system, uzyskaj

    Sa tacy, co zbudowali. Moze niekoniecznie taki, ale robia i ambitne

    http://a-ster.pl/category/inzynieria-ruchu/sterownik
    i-drogowej-sygnalizacji-swietlnej/
    http://www.msrtraffic.com.pl/sterowniki.html
    https://www.swarco.com/stp/Produkty-i-us%C5%82ugi/Za
    rz%C4%85dzanie-ruchem-miejskim/Sterowniki-ruchu/ACTR
    OS-sterownik-sygnalizacji

    > stosowne homologacje

    Sa jakies potrzebne ?
    No dobra, widac sa:
    https://www.swarco.com/stp/Produkty-i-usługi/Zarządz
    anie-ruchem-miejskim/Sygnalizatory/FUTURA#tab-27269
    ale tak na oko, to

    > a następnie przekonaj gminy, żeby kupowały twoje
    > sygnalizacje, a nie inne, to wtedy będzie dowód, że teoria sprawdza się
    > w praktyce.

    Skoro ktos produkuje, to ktos kupuje, nawet mimo tego, ze "cena 100%".
    Widac gminy maja czasem ambitne plany.
    http://www.szczecinblog.pl/2012/czerwone-zolte-zielo
    ne-czyli-tajemnice-sygnalizacji-swietlnej/

    Albo ... tak jest taniej. Chocby dlatego, ze krzem coraz tanszy, a
    miedz coraz drozsza (akurat teraz tanieje) :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-03-27 11:45:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Mar 2016 08:54:20 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sa tacy, co zbudowali. Moze niekoniecznie taki, ale robia i ambitne

    Nie sztuka zbudować, sztuka sprzedać drogo i w dużej ilości.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2016-03-27 16:03:49
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-27 o 08:54, J.F. pisze:

    > Skoro ktos produkuje, to ktos kupuje, nawet mimo tego, ze "cena 100%".
    > Widac gminy maja czasem ambitne plany.
    > http://www.szczecinblog.pl/2012/czerwone-zolte-zielo
    ne-czyli-tajemnice-sygnalizacji-swietlnej/

    Ale sygnalizacja akomodacyjna nie ma nic wspólnego z dyskutowaną tutaj
    sygnalizacją opartą o CAN! Istniejące sygnalizacje akomodacyjne mają
    pętle indukcyjne przyłączone do centralnego sterownika, który steruje
    żarówkami tradycyjną metodą.

  • 30. Data: 2016-03-27 17:43:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Piotrze, ale od wielu lat obowiazuja zamowienia publiczne.
    > I wygrywa najtansza oferta w przetargu.

    Jarku, ja (zupełnie przypadkowo, pracuję w innej branży) znam osobiście
    kilka osób pracujących przy informatycznej stronie wrocławskiego ITS,
    jak i jednego z jego audytorów. Dlatego pozwolisz, że nie skomentuję,
    tylko w zaciszu domowym uśmieję się jak norka. :->

    Pozdrawiam, Piotr