-
31. Data: 2016-03-27 22:41:24
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.2681695131304341152@news.neostrada.pl
...
> Obok jest dyskusja o tym, że mają zniknąć. Ale ja nie o tym. Ciekawi mnie
> procedura instalacji takiego licznika. Czy musi być wymieniany cały
> sterownik na skrzyżowaniu czy tylko instalowany jest jakiś dodatkowy
> ekspander wciągający te czasy z aktualnie działającego już sterownika?
>
> --
> Marek
Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
jakieś nieporozumienie.
Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z oddali
zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp. Doadtkowo można analizować ruch
piszy i nie właczać niepotrzebnie zielonego dla pieszych hamując caly ruch
samochodowy, gdy nikt nie przechodzi.
Zby
-
32. Data: 2016-03-27 22:42:24
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2016-03-27 o 22:41, Zbino pisze:
>
> Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
> jakieś nieporozumienie.
> Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
> softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
> wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z
> oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp.
stosowane od lat...
a.
-
33. Data: 2016-03-27 23:03:26
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 27 Mar 2016 22:41:24 +0200, "Zbino"
<z...@p...abcdpocztaonet.pl> wrote:
> Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew
indukcyjne to
> jakieś nieporozumienie.
Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś nie reagowały na motocykl, bardzo
wqurwiające to było.
Świadomość policji jak działa pętla na skrzyżowaniu też jest kiepska.
Była kiedyś stłuczka na lewoskręcie z pętla. Radiowozem zaparkowali
tak, że zablokowali wjazd na lewy pas pod pętle. Ci co chcieli
skręcić w lewo starali się ominąć radiowóz, ale nie dało się stanąć
tak aby uruchomić pętle i włączyć zielone na lewoskręt. Więc wszyscy
jak cielęta stoją czekając na zielone w lewo na środkowym pasie,
oczywiście zielonego brak. W końcu po kilku minutach mówię panie
władzo przestawcie swoją gablotę żeby na pętle można było wjechać bo
zaraz ci na lewoskręcie zablokują całe skrzyżowanie. A on wielkie
oczy i widać, że nie wie o czym mówię... dramat.
--
Marek
-
34. Data: 2016-03-28 20:22:46
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>
>W dniu 2016-03-27 o 22:41, Zbino pisze:
>>
>> Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
>> jakieś nieporozumienie.
>> Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
>> softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
>> wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z
>> oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp.
> stosowane od lat...
To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
pętle???
Zby
-
35. Data: 2016-03-28 23:50:29
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: BK <t...@t...nie>
> To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
> pętle???
> Zby
Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na drodze
bywa różnie. Jest też nieco droższa.
-
36. Data: 2016-03-29 13:01:14
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "BK" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56f9a72a$0$693$6...@n...neostrada.
pl...
>> To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i
>> zakładają
>> pętle???
>Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
>pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na
>drodze bywa różnie. Jest też nieco droższa.
Moze sie zmienic, jak przybedzie Tesli na drogach, z ich aluminiowym
podwoziem :-)
J.
-
37. Data: 2016-03-29 13:03:43
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
On Sun, 27 Mar 2016 22:41:24 +0200, "Zbino"
>> Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew
>> indukcyjne to jakieś nieporozumienie.
>Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś nie reagowały na motocykl, bardzo
>wqurwiające to było.
>Świadomość policji jak działa pętla na skrzyżowaniu też jest kiepska.
>Była kiedyś stłuczka na lewoskręcie z pętla. Radiowozem zaparkowali
>tak, że zablokowali wjazd na lewy pas pod pętle. Ci co chcieli
>skręcić w lewo starali się ominąć radiowóz, ale nie dało się stanąć
>tak aby uruchomić pętle i włączyć zielone na lewoskręt. Więc wszyscy
>jak cielęta stoją czekając na zielone w lewo na środkowym pasie,
>oczywiście zielonego brak. W końcu po kilku minutach mówię panie
>władzo przestawcie swoją gablotę żeby na pętle można było wjechać bo
>zaraz ci na lewoskręcie zablokują całe skrzyżowanie. A on wielkie
>oczy i widać, że nie wie o czym mówię... dramat.
Ale czy to tylko policji wina, czy zarzad drogi powinien jednak
przewidziec, ze petla moze nie zadzialac i co pewien czas wlaczac
jednak zielone swiatlo, nawet jak sie wydaje, ze nikt nie potrzebuje ?
J.
-
38. Data: 2016-03-29 13:13:16
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zbino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nd9ggc$rga$...@n...news.atman.pl...
>Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne
>to jakieś nieporozumienie.
>Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia
>napisania softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po
>problemie. Można wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed
>swiatłami ale czy z oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest
>itp.
Napisz.
I wyprobuj - ma dzialac we dnie, w nocy, w czasie deszczu i sniegu.
Wykrywac samochody czarne, biale, czerwone, zielone, male, duze, tiry
z szara plandeka itp
I kamera z obiektywem ma byc odporna na deszcz, snieg, kurzu, sople
lodu, slonce swiecace prosto w obiektyw ..
>Doadtkowo można analizować ruch piszy i nie właczać niepotrzebnie
>zielonego dla pieszych hamując caly ruch samochodowy, gdy nikt nie
>przechodzi.
Pieszym akurat mozna przycisk zrobic - to jest najlpsze, najtansze i
najpewniejsze.
I tylko go jakos dobrze oprogramowac, bo w wiekszosci przypadkow to
widze, ze czeka i czeka - nie wiadomo na co :-)
J.
-
39. Data: 2016-03-29 13:29:04
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
J.F. wrote:
>> Piotrze, ale od wielu lat obowiazuja zamowienia publiczne.
>> I wygrywa najtansza oferta w przetargu.
>Jarku, ja (zupełnie przypadkowo, pracuję w innej branży) znam
>osobiście
>kilka osób pracujących przy informatycznej stronie wrocławskiego ITS,
>jak i jednego z jego audytorów. Dlatego pozwolisz, że nie skomentuję,
>tylko w zaciszu domowym uśmieję się jak norka. :->
ITS to osobna sprawa.
Swego czasu chcialem sie dowiedziec za co wlasciwie miasto tyle placi,
wiec odszukalem przetarg.
Wiele w tych warunkach nie bylo, byc moze w warunkach dodatkowych byla
dodatkowa specyfikacja, ale wygladalo mi to tak, jakby miasto nie
mialo pojecia, co dokladnie chce zamowic :-) Co moze zreszta wcale nie
takie dziwne, bo mozliwosci duzo sie otwiera i fantazje mozna wysilic
... tylko jak to w karby przetargu ujac ...
Ale dalej - glownym wymogiem bylo, aby projekt prowadzic wedle
specyfikacji/szkoly/metody XXX - juz nie pamietam jakiej.
A wiec chocby posiadac kierownika projektu wyksztalconego w tej
metodzie.
I ten punkt zaskarzyl Siemens, uzasadniajac, ze wedle ustawy to
wystarczy, ze oferent wykaze, ze potrafi takie zamowienie wykonac,
chocby na podstawie wczesniejszych realizacji.
I mu to uwzglednili i przetarg zmieniono.
Wiec te przetargi ogolnie dzialaja, czasem lepiej, czasem gorzej
(poprzedni przyklad z Wroclawia, gdy z powodu 8zl bledu wybrano oferte
100 mln drozsza).
Mozna sobie przy innych poczytac jak sie czasem firmy bija ...
Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli, no i byc
moze system brania lapowek musi byc dopracowany, zeby nie bylo
problemow z odbiorami :-)
Jak ktos potrafi odszukac dokumenty z wroclawskeigo ITS to jestem
ciekaw, tu maly wstep
http://transinfo.pl/przetarg-na-inteligentny-system-
transportu-we-wroclawiu-_more_61225.html
J.
-
40. Data: 2016-03-29 13:53:27
Temat: Re: Liczniki na światłach
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu wtorek, 29 marca 2016 13:29:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
> napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli,
Opisze zbyt dokładnie to mu zarzuca że pod konkretna firmę pisane itp.
A tak mi się przypomniało z przed kilku lat
Przejazd kolejowy u nas jest. Na nim sygnalizacja świetlna.
Bez żadnych wodotrysków bo i sprawa prosta- droga gminna, przecinająca jeden tor
kolejowy. Dwa sygnalizatory więc gdzie czerwone zapalało się jak nadjeżdżał pociąg-
pewnie jakiś czujnik w torach, nie wiem jak to technicznie robią.
Z pewnych względów umysłono ze trzeba tam zrobić szlabany. No i ok.
Koszt wyszedł ponad milion zł
Kurczę skład ta cena ja się pytam. Dwa szlabany niewiele większe jak szlabany które
są montowane przed wjazdem na podziemne parkingi np. czy zamknięte osiedla
mieszkaniowe.
Bo tak sobie myślę że cała automatyka już tam była czyli coś wykrywało nadjeżdżający
pociąg i włączało czerwone światło. Więc zamiast włączać czerwone to coś mogło
opuszczać szlabany zielone=podniesienie szlabanu
Same szlabany, czyli rura i siłownik czy inny silnik raczej milion złotych nie
powinny kosztować.
Ale ja się pewnie nie znam