  • 21. Data: 2009-02-02 20:20:54
    Temat: [OT] Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Tak się wetnę w dyskusję, bo zbacza z toru...
    Co za porównania z Centertelem? Był bardzo drogi, a teraz ten sprzęt do
    niczego się nie nadaje, nawet do kosza. Pomijam niewielkie wykorzystanie
    przez TP (jak RSŁA) i hobbystów, bo i ja mam pół kartonu ciekawej dla mnie
    elektroniki. Wystarczyło poczekać 10 lat i zaczęła się zupełnie inna
    technologia, nijak kompatybilna z poprzednią!
    Jeśli podobny los spotka wiatraki, ładowanie w nie miliardy teraz może nie
    być najlepszym pomysłem. Na przykład może za 15 lat każde osiedle będzie
    miało swój mały reaktorek termojądrowy, który będzie znacznie mniej
    upierdliwy w utrzymaniu niż farma wiatraków i zajmie piwniczkę 5x5x3m?
    Może warto zostawić pieniądze w kieszeni na znacznie nowszą i
    bezpieczniejszą energię?

    Michał

  • 22. Data: 2009-02-02 20:33:25
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    tornad wrote:
    > jeśli
    >>
    > No oczywiscie i te droge chyba wybierzemy; zaklad oczywiscie bedzie sie
    > upieral, ze nie popelnil zadnych uchybien. Chyba ze, ten ew. za dlugi czas
    > jego niekontrolowanej pracy (licznika), mozna probowac mu cos udowodnic.

    ano, zdaje sie ZE okresla ile energii 'zginelo' na podstawie licznikow
    zbiorczych - jesli suma energii z licznikow abonenckich nie zgadza sie ze
    wskazaniem licznika zbiorczego, to taki 'blad' od razu wychodzi. czyli ZE
    powinno sie 'zorientowac' ze twoj licznik ulegl uszkodzeniu po 2-3
    miesiacach.
    jesli na 'odgalezieniu' na ktorym jest zalozony licznik zbiorczy jest kilka
    abonentow, i jeden z nich kombinuje, energetyka nie bardzo ma
    mozliwosc 'zgadniecia' kto. moze zawinac liczniki , nalozyc kary tym
    ktorych liczniki byly niesprawne i tyle.

    jak zaczniesz sprawe w sadzie to biegly powolany przez sad bedzie badal ile
    wskazal ten licznik zbiorczy, jakie byly wskazania licznikow i beda
    probowac odgadnac kto kombinowal ;)

    licznik kreci sie w oparciu o metode indukowania pradow wirowych, wiec jesli
    byl 'hamowany' to i tak ZE nie moze tego 'zgadnac', chyba ze zostala
    namagnesowana obudowa, co moze byc pewna poszlaka.
    na ich miejscu bym sie wkurzyl i zalozyl licznik odporny na takie zabawy na
    koszt abonenta, co wnioskujac po wysokosci kary wlasnie zrobili ;p

  • 23. Data: 2009-02-02 21:10:23
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    W przytoczonym artykule problem nie jest w tym czy ktoś kradł (udowodnione
    działanie mechaniczne na tarcze licznika), a jedynie czy ZE mógł odłączyć
    energię elektryczną.

    ZE może nie odłączyć twojej siostry tylko podda ją egzekucji komorniczej:(
    Komornik wyegzekwuje co jest winna zakładowi i zadba jeszcze o swoją prowizję.

    Jeżeli jak piszesz licznik miał około 30 lat to w świetle przepisów nie mógł
    posiadać ważnej legalizacji (myślę, że jednak miał), a zatem wszelkie działania
    ZE w tym wypadku byłyby bezprawne.

    Zanim podejmiesz radykalne działania przemyśl wszystko dokładnie.
    W ZE przy wykrywaniu nielegalnego poboru nie pracują same głupki i po wielu
    latach doświadczeń z magnesami neodymowymi oraz innymi formami kradzieży
    dopracowali się stosownych metod i procedur, które w efekcie końcowym pozwolą
    im wygrać sprawy sądowe.

    Zbyszek

  • 24. Data: 2009-02-02 21:26:22
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Sylwester Łazar pisze:
    chu bloku na os. Wichrowe Wzgórze w Poznaniu nie zmienia to
    > faktu, że:
    > a) opłata miesieczna za prąd> opłata miesieczna za prąd- prąd pozyskany z
    > energii darmowej
    > b) zainwestowanie w jeden taki wiatrak w latach 70-tych, gdy to osiedle
    > powstawało,
    > do dzisiaj przyniosłoby ponad 2,5 GigaWatogodziny energi, co na obecne ceny
    > przekłada się na minimum 1 mln złotych/blok.

    Zapominasz o czymś bardzo ważnym, o ustawodawcy który nakłada na każdego
    producenta energii elektrycznej konieczność posiadania koncesji.
    Dolicz do rachunków opłatę takowej + zagwarantuj że Twój prąd będzie
    spełniał wszelkie parametry. (Napięcie, częstotliwość itd.)
    Dopiero wtedy możesz się swoim wiatrakiem podłączyć do sieci. Ba, wtedy
    to nawet zakład energetyczny Ci zapłaci za ten prąd który wyprodukujesz,
    chyba że nie będziesz go chciał sprzedawać.

  • 25. Data: 2009-02-02 21:27:53
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
    > no i wynalazki typu rowerki dla ludzi, nogami da sie bez wiekszego wysilku
    > wyprodukowac 100W , 1000 ludzi daje juz 100KW mocy ;)

    Rowerem możesz bez większego problemu generować 300W, a jak się
    postarasz to i 800W :)
    Wiem, bo jak mnie najdzie to tyle generuje na trenażerze który mierzy
    sobie moc:)

  • 26. Data: 2009-02-02 21:41:05
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Odpowiedz wprost na proste pytanie a nie bełkocz bez sensu jak
    > nawiedzony ekofaszysta.
    Szanowny Człowieku!
    Od dawna widać co sobą reprezentujesz.
    Tylko buta i arogancja.
    Nazwanie mnie ekofaszystą na podstawie moich ściśle określonych poglądów
    podpartych wyliczeniami to głupota, chamstwo i prowokacja eazem wzięte.
    Weź Pan sobie podyskutuj z kimś innym i wróć tu jak już zrozumiesz o czym
    się pisze.
    Tutaj jest porządna grupa ludzi i nie obrażaj Pan kolegów.
    Dla mnie koniec wątku.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 27. Data: 2009-02-02 21:43:00
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Rowerem możesz bez większego problemu generować 300W, a jak się
    > postarasz to i 800W :)
    > Wiem, bo jak mnie najdzie to tyle generuje na trenażerze który mierzy
    > sobie moc:)

    A jak cie zona wku.... to i nawet z 1200W wyciagniesz:)) Dawno temu
    chyba nawet kina byly na pradnice rowerowa:)) Chyba, ze to w jakiejs
    komedii widzialem tylko

    Jingiel

  • 28. Data: 2009-02-02 21:57:57
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> napisał(a):

    > magia :) a o bezpieczenstwo ludzi jak zadbasz? jak sie lopata urwie to
    > specjalny uklad ja zdematerializuje zanim komus rozwali leb? :D
    >
    > w miastach to chyba raczej wiatraki pionowe ;)
    >
    > no i wynalazki typu rowerki dla ludzi, nogami da sie bez wiekszego wysilku
    > wyprodukowac 100W , 1000 ludzi daje juz 100KW mocy ;)

    100 watów to w marzeniach sennych. 20 przy pracy ciągłej może wygenerować
    przeciętny człowiek. Mikser przy człowieku to mocarz.

  • 29. Data: 2009-02-02 21:59:36
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    TomaszB <b...@g...pl> napisał(a):

    > Rowerem możesz bez większego problemu generować 300W, a jak się
    > postarasz to i 800W :)
    > Wiem, bo jak mnie najdzie to tyle generuje na trenażerze który mierzy
    > sobie moc:)
    Wyrzuć to mierzenie albo podziel przez 10.

  • 30. Data: 2009-02-02 22:10:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    [...]

    > Dla mnie koniec wątku.

    Czyli poza ekofaszystowskim bredzeniem nie masz nic konkretnego do
    powiedzenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl