    From: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Date: Tue, 3 Feb 2009 19:55:31 +0000 (UTC)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Hello T.M.F.,
    >
    > Tuesday, February 3, 2009, 4:16:31 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > "Jak transport będzie się rozwijał w takim tempie, to za kilka lat
    > Londyn pokryje się 5-metrową warstwą końskiego nawozu."
    >
    > A tak poważniej - człowiek jest w stanie wydać z siebie ok. 300-400W
    > długotrwałej mocy ciągłej - tyle osiągał rowerzysta, który w
    > mięśniolocie przeleciał kanał La Manche:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Albatross
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Albatross (tu jest podane 300W
    > jako minimum mocy)

    Ja bym brał poprawkę na to że informacja pochodzi z nie autoryzowanego źródła.
    Wikipedia to specyficzny twór. Każdy może do niej coś napisać. Na dwóch
    stronach jakie podałeś są rożne informacje. Na jednej że 300W na drugiej 0,3
    konia czyli 200W. Wiarygodne z tych stron jest tylko to że przeleciał. Drugą
    poprawkę brał bym na to że człowiek człowiekowi nie równy. Od czasu do czasu
    trafi się jakiś wydajniejszy mutant. Również warunki w jakich ludzie żyje mają
    wpływ na osiągi. Weź takich co zdobywają szczyty. wysportowani są, mają super
    kondycje. A na wysoki szczyt wchodzą w maskach tlenowych. Mało kto zauważa że
    miejscowi, wynajęci do noszenia tobołów. niewiele niżej zapychają pod górę z
    tobołami i bez masek bo mają dużo większe płuca i wydajniejsze serca. Takiego
    jak przetransportować na poziom morza to zemdleje z nadmiaru tlenu. Gdyby nie
    to że na takiej wysokiej na 7 kilometrów górze z wyjątkiem śniegu nic nie
    rośnie to pewno by sobie w sobotę rano wchodzili na jakiś ewerest żeby grzybów
    nazbierać. Kluczem do osiągów jest tlen. Bo człowiek energię bierze ze
    spalania. Jak za mało dostarczyć to przez moment mięśnie pójdą na tlenie jaki
    jest zmagazynowany w komórkach. Ale to w przypadku człowieka są pojedyncze
    minuty. Bo reszta tlenu w krwi w takiej sytuacji zostanie przekierowana do
    serca i mózgu. Tak jak u delfinów, wielorybów albo fok. A tutaj ktoś pisze ze
    800 watów da radę zrobić na rowerku. Jakoś dalej się nie chwali jak mu poszło
    pchanie samochodu z włączonym drugim biegiem.