  • Data: 2009-02-02 23:43:58
    Temat: Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Sylwester,
    >
    > Monday, February 2, 2009, 7:26:12 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jasne. W jaki sposób zmagazynujesz energię na pozostałe 27/30 dni?
    >
    > [...]
    nie pisal o magazynowaniu. po co ja magazynowac skoro w te dni mozna ja
    uzyskac z sieci energetycznej? :) celem miala byc
    oszczednosc/produkcja/inwestycja.

    mimo wszystko patrzac na te dyskusje 'ekofaszystow' z 'kopalniofaszystami'
    chce mi sie smiac. to cos w stylu 'silnik spalinowy sie nie oplaca, bo jest
    nierentowny. trzeba go wyprodukowac, i wyprodukowac hute, wytopic stal, to
    ci sie nigdy nie zwroci. zwlaszcza jak zrobisz tylko malutki cylinderek. '

    problemem jest brak kasy na inwestycje. temu spokojnie patrze na sasiadow
    ktorzy laduja spora kase na duze (20-30m) betonowe, projektowane
    komputerowo wiatraki , ciche (stalem pod wiatrakiem i nie slychac nawet
    odglosu lopat, mozna spokojnie rozmawiac szeptem pod takim wiatrakiem) i
    wydajne. kreca sie i robia prad, czy to sie 'oplaca' na tym etapie to
    ciezko powiedziec, koszty wytopienia lozysk teraz np. sa uzaleznione od cen
    energii wytwarzanej w sposob konwencjonalny, i nie sa podawane w
    kilowatach, tylko w euro ;p ciezko wiec powiedziec czy lozysko kosztowalo
    100KWh energii i 100 euro transportu i oplacenia inzynierow ktorzy je
    zaprojektowali, czy 1000KWh i 10 euro na skopiuj&wklej z czegos co
    narysowal przedszkolak ;)