  • Data: 2009-02-03 03:13:49
    Temat: Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Piotr,
    >
    > Tuesday, February 3, 2009, 12:43:58 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to jest właśnie ekofaszystowski bełkot. Bo taka "oszczędność" jest
    > o kant dupy rozbić. Tu była dyskusja o niezależności od dostawcy
    > energii.
    >
    > [...]
    niezaleznosc zaczyna sie od niezaleznosci ekonomicznej ;) ale pociagnalem
    watek w kontekscie krytyki wiatrakomanii a nie pelnej niezaleznosci
    od 'monopolisty'.
    niezaleznosc jest tez taka ze gdy monopolista zwinie biznes (a moze w kazdym
    momencie) albo podniesie ceny (tez moze) to nasza inwestycja sie dalej
    kreci.

    nie jest to belkot i po przemysleniu w ogole stwierdzilem ze
    cala 'nieoplacalnosc' wiatraka w kategoriach liczenia kosztow amortyzacji i
    przeliczania tego w porownaniu do puszczania czegos w komin nieadekwatna,
    wiatrak za 10 000 po roku jest wart 10 000 . w tym czasie to co wydalismy
    na prad znika, a wiatrak stoi i mozna go sprzedac. jesli pojda w gore ceny
    energii to cena wiatraka (niestety tylko z duzym prawdopodobienstwem a nie
    na pewno) tez pojdzie w gore, bo koszt wytworzenia wiatraka zalezy od cen
    energii i jego rynkowa cena zalezy od popytu.

    jesli ceny energii pojda w dol (np. jesli zacznie sie wykorzystywac energie
    geotermalna) to wiatrak w istocie bedzie inwestycja nietrafiona. w
    perspektywie najblizszych lat na geotermike sa marne szanse (inwestycje w
    infrastrukture ktora niestety musi byc dosc pokazna, co w polsce oczywiscie
    oznacza 213123 posrednikow i generalnie balagan) , wiec glosy ze wiatraki
    sa teraz dosc dobra opcja inwestowania, wydaja mi sie dosc uzasadnione,
    chociaz jak mysle nie na skale 'przemyslowa' ale 'przydomowa' wlasnie.