  • 41. Data: 2014-07-06 17:23:38
    Temat: Re: Liczby losowe
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 06.07.2014 16:43, Roman W wrote:

    > W ogole upieranie sie na rozroznianie pomiedzy liczbami "pseudolosowymi"
    > a "naprawde losowymi" (mimo ze praktycznie uzyteczne) ma watpliwe
    > podstawy teoretyczne. *Dowolny* sposob generowania liczb losowych
    > (algorytmiczny, sprzetowy, z obserwacji losow kicia Schroedingera) jest
    > gdzies, tam gleboko, deterministyczny -- tylko wynika z procesow
    > bardziej skomplikowanych niz nam sie wydaje. Tak, nawet jesli sa to
    > procesy kwantowe - w mechanice kwantowej losowy jest tylko kolaps, a
    > kolaps to element uproszczonego sposobu opisu ukladow otwartych

    Tego do końca nie wiadomo:)

    > (w ukladach zamknietych kolaps nie zachodzi).

    Układ zamknięty oznacza też brak możliwości wykonania pomiaru.
    A to utrudnia przekazanie wyniku do kompa:)

    Też wolę 'żurkowe' tłumaczenie kolapsu jako sprzężenie się z szumami
    dużego detektora, przez co wynikowa macierz gęstości obcięta tylko do
    wylatujących cząstek (czyli posumowana po stanach detektora) jest
    diagonalna (nie ma splątań, tylko mieszanka stanów czystych),
    ale to nadal propozycja, nie pewność.

    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 42. Data: 2014-07-06 19:11:50
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 06/07/2014 16:23, bartekltg wrote:

    > Tego do końca nie wiadomo:)

    Do konca nic nie wiadomo, ale taka teoria podoba mi sie najbardziej :)

    RW

  • 43. Data: 2014-07-06 21:10:19
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 06/07/2014 15:43, Roman W wrote:

> [...]
    > kolaps to element uproszczonego sposobu opisu ukladow otwartych (w
    > ukladach zamknietych kolaps nie zachodzi).

    Co to jest układ otwarty? Pudełko z kicią jest układem otwartym czy
    zamkniętym?

  • 44. Data: 2014-07-06 21:22:35
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 06 Jul 2014 20:10:19 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:
    > Co to jest układ otwarty? Pudełko z kicią jest układem otwartym czy
    > zamkniętym?

    Zamknięte pudełko jest zamknięte, otwarte pudełko jest otwarte.

    RW

  • 45. Data: 2014-07-06 21:25:07
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 06 Jul 2014 16:00:19 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > One of us recalls producing a "random" plot with
    > only 11 planes, and being told by his computer center's
    > programming consultant that he had misused the random
    > number generator: "We guarantee that each number is
    > random individually, but we don't guarantee that more
    > than one of them is random." Figure that out.
    > --W. H. Press et al.[4]

    Dość oczywiste - wiele popularnych RNG ma czasową autokorelację
    daleką od białego szumu. Co bywa problemem przy symulacji np.
    Wysokowymiarowego ruchu Browna.

    RW

  • 46. Data: 2014-07-06 21:35:52
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-06 15:56, bartekltg pisze:

    > Podstawowymi testami są jednak testy na liczbach. Też
    > już to psiałem;)

    wolę kotki ;) ...

    > [ciach ...]

    > Patrząc w kod możesz w pozostałych przypadkach sprawdzić, czy ktoś
    > sobie jaj nie robi, a nie sprawdzić, czy generator jest dobry.

    Pełna zgoda (ze wszystkim co wyciąłem by nie zaciemniać), bo ja pisałem
    *tylko* a sprawdzeniu "czy ktoś sobie jaj nie robi", a nie o jakości
    generatorów.

    Wątkotwórca też miał chyba tylko zamiar prostej weryfikacji rozwiązań
    studentów, a nie oceny jakości ich pracy.

    Cała matematyka teorii liczb jest już chyba w sumie offtopic ... ale
    ciekawa :)

    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 47. Data: 2014-07-07 03:05:00
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "IDKrzych" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Ależ ocenia. Informuje, że ktoś potrafi "wytwarzać kod".

    Nie.

    Określa jedynie że ktoś coś zaprogramował lub programuje lub będzie
    programował (np. "Pan Waciak jest naszym nowym programistą").

  • 48. Data: 2014-07-07 03:11:56
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Nikt przy zdrowych zmysłach nie uzna, że spontaniczne wytworzenie
    >próżni w połowie słoika po ogórkach jest naturalnym i możliwym stanem,

    Co za problem? Myjesz słoik acetonem cz.d.a, robisz wysoką próżnię (średnia
    droga swobodna porównywalna ze średnicą słoika),
    czekasz aż Wszechświat wystygnie.

  • 49. Data: 2014-07-07 05:46:19
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-07 03:05, slawek pisze:
> [...]
    >
    > Określa jedynie że ktoś coś zaprogramował lub programuje lub będzie
    > programował (np. "Pan Waciak jest naszym nowym programistą").

    Ty mówisz o nazwie stanowiska, ja o osobie.

    Syn prezesa może pracować na stanowisku programisty nawet jak jedynie
    potrafi "Hello World!", ale programistą nadal nie jest.

  • 50. Data: 2014-07-07 08:50:34
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 06/07/2014 20:22, Roman W wrote:

    > Zamknięte pudełko jest zamknięte, otwarte pudełko jest otwarte.

    Czyżby więc twoja interpretacja miała taką konsekwencję, że jak wsadzimy
    do zamkniętego pudełka fizyka z aparaturą pomiarową, to on nie będzie
    obswerwował tych wszystkich zjawisk, które rzekomo świadczą o kolapsie?
    A w szczególności losowości?