  • 51. Data: 2012-03-29 13:28:02
    Temat: Re: Licealisci domagaja sie parkingu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 29 Mar 2012 12:31:47 +0200 osobnik zwany Grejon
    wystukał:

> [...]
    > młodzież na serio zacznie jeździć kilka lat po zrobieniu prawka. IMO nie
    > tędy droga - problem jest taki, że małolat, który spowoduje lekką
    > stłuczkę jest zwyżkami karany tak samo jak ten co doprowadzi do
    > karambolu na skrzyżowaniu. Powinniśmy iść bardziej w stronę taniego OC
    > dla młodych kierowców z szeregiem wykluczeń (typu - potrącenie pieszego
    > na przejściu, wjazd na czerwonym świetle, _znaczne_ (powyżej 30% limitu)
    > przekroczenie prędkości, wyprzedzanie na zakazie itd.). W takich
    > przypadkach OC nie będzie działać albo w bardzo niewielkim stopniu.

    OC musi działać. Inaczej karzesz ofiary a nie sprawców

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2012-03-29 13:44:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-29 13:28, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 29 Mar 2012 12:31:47 +0200 osobnik zwany Grejon
    > wystukał:

    > OC musi działać. Inaczej karzesz ofiary a nie sprawców

    Fakt, że nie ma OC z regresem dowodzi, że nie o żadną ochronę
    pokrzywdzonych chodzi, tylko o normalne dojenie kierowców.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2012-03-29 14:04:10
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-03-29 13:28, masti pisze:

    > OC musi działać. Inaczej karzesz ofiary a nie sprawców

    Doprecyzuję - "nie działa" w sensie, że ubezpieczyciel występuje z
    regresem od sprawcy.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 54. Data: 2012-03-29 14:07:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/03/2012 10:19, Bydlę wrote:

    > Aż tak, nie, ale wtedy nie było wytrychów: wychowanie bezstresowe,
    > dysortografia, dysleksja, dyskalkulia, dysgeografia, dysfizyka,
    > dysmózgowie, dyswuef...

    A jeszcze wcześniej raka nie było, tylko człowiek umierał z
    niewyjaśnionych przyczyn tak samo, jak zamiast dostosować program do
    uczniów z faktycznymi problemami neuropsychologicznymi, nazywano ich
    głupimi, ulewało w szkole i wysyłało po zasiłki jako bezrobotnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 55. Data: 2012-03-29 14:08:17
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/03/2012 17:18, wlasti wrote:

    > boponieważŻe????????
    >
    > ot przykad najbliższy - za ostatnie 2 lata - 2 razy mnie trafili
    >
    > - na czołówke szedł 18to latek upalony dżontem - uciekłem oboczem -
    > walnął mnie w bok - a był 3 miechy po dostaniu prawka...
    >
    > - w tylec dostałem od kerownika motora - 18 lat - pomylił hamulce
    > tylni|Przedni... - miesiąc po prawku...

    A mnie przez ostatnich 7 lat ani jeden nie trafił, i co teraz?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 56. Data: 2012-03-29 14:27:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 29 Mar 2012 13:44:25 +0200 osobnik zwany Liwiusz
    wystukał:

    > Fakt, że nie ma OC z regresem dowodzi, że nie o żadną ochronę
    > pokrzywdzonych chodzi, tylko o normalne dojenie kierowców.

    ależ jest

  • 57. Data: 2012-03-29 16:51:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-29 12:07:28 +0000, kamil <k...@s...com> said:

    > A jeszcze wcześniej raka nie było

    Był.

    > tak samo, jak zamiast dostosować program do uczniów z faktycznymi
    > problemami neuropsychologicznymi

    A tu ci się coś pomyliło - te wszystkie dys- służą nieodrabianiu lekcji
    i niewymaganiu na egzaminach.
    Niczemu innemu.
    ;>

    > i wysyłało po zasiłki jako bezrobotnych.

    A ty dasz pracę gościowi z papierem o dysortografii i dysleksji? Np. na
    stanowisku wymagającym czytania i pisania?
    Bo te wszystkie zaświadczenia jakoś znikają podczas składania papierów
    w sprawie posady...
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 58. Data: 2012-03-29 16:53:20
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-29 12:04:10 +0000, Grejon <g...@g...com> said:

    > Doprecyzuję - "nie działa" w sensie, że ubezpieczyciel występuje z
    > regresem od sprawcy.

    Tyle, że tu panuje powszechne błędne traktowanie OC.
    Regres winien być _zawsze_ w stosunku do winnego. A OC tylko chronić
    poszkodowanych.

    --
    Bydlę

  • 59. Data: 2012-03-30 09:38:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 29.03.2012 Grejon <g...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > przekroczenie prędkości, wyprzedzanie na zakazie itd.). W takich
    > przypadkach OC nie będzie działać albo w bardzo niewielkim stopniu.

    Bez sensu. 30% powyżej limitu to jest raptem 67km/h w terenie
    zabudowanym. Stuknie Cię taki młody i co, ze studenta będziesz ściągał
    kasę na naprawę?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 60. Data: 2012-04-03 17:47:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > OC musi działać.

    Też działa, obciąża osoby trzecie. Sprawca szkody nie pokrywa tylko ci,
    którzy nigdy szkody nie mieli ...

    >Inaczej karzesz ofiary a nie sprawców

    .. w tym ofiary.