  • 61. Data: 2012-04-03 17:49:45
    Temat: Re: Licealisci domagaja sie parkingu
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Tyle, że tu panuje powszechne błędne traktowanie OC.
    > Regres winien być _zawsze_ w stosunku do winnego. A OC tylko chronić
    > poszkodowanych.

    To po co OC ?

  • 62. Data: 2012-04-03 17:53:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid>

    > Też działa, obciąża osoby trzecie. Sprawca szkody nie pokrywa tylko ci,
    > którzy nigdy szkody nie mieli ...

    w sensie, że nie spowodowali :-)

  • 63. Data: 2012-04-03 18:01:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości

    >Też działa, obciąża osoby trzecie. Sprawca szkody nie pokrywa tylko
    >ci, którzy nigdy szkody nie mieli ...

    A zagwarantujesz ze nie beda mieli w przyszlosci ?
    Na tym polegaja ubezpieczenia - jedni spowoduja wypadki, inni nie, ale
    moga spowodowac - wiec skladke placa.

    >.. w tym ofiary.

    No ale co proponujesz - zeby wszyscy sie musieli ubezpieczyc, bo moze
    w nich wjedzie malolat, wywroci kieszenie i powie "mam tylko 2 zl" ?
    Czy zamykac takiego i niech pracuje poki nie odpracuje ? :-)

    Jesli ma byc jakis rozsadny system, to raczej taki ze malolat wplaca
    pierwsza skladke w wysokosci rzedu 5000zl, bo to wiadomo - mlody,
    niedoswiadczony - kolizje bedzie predzej czy pozniej mial, wiec wplaca
    taka kaucje z gory, a po roku bezszkodowej jazdy schodzi na normalny
    poziom. No chyba ze nie bezszkodowej, wtedy znowu 5000 :-)

    Tylko ze w kwestii bezpieczenstwa wiele to nie zmieni, moze poza tym
    ze troche mniej tych licealistow bedzie mialo samochody, i ewentualnie
    tym ktorych hormony ponosza zabraknie w drugim roku na paliwo :-)

    J.

  • 64. Data: 2012-04-04 21:15:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > A zagwarantujesz ze nie beda mieli w przyszlosci ?
    > Na tym polegaja ubezpieczenia - jedni spowoduja wypadki, inni nie, ale
    > moga spowodowac - wiec skladke placa.

    Płacą właściciele :-) Sprawcy zawsze górą

    > No ale co proponujesz - zeby wszyscy sie musieli ubezpieczyc, bo moze w
    > nich wjedzie malolat, wywroci kieszenie i powie "mam tylko 2 zl" ?

    Niczego właściwie nie proponuję. Śmieszy mnie tylko, jak ludzie chcą
    zmieniać ubezpieczenie w system odpowiedzialnościowy a emerytury w
    kapitałowy.

    > Czy zamykac takiego i niech pracuje poki nie odpracuje ? :-)

    Zamykać :-) W końcu mógł się ubezpieczyć

  • 65. Data: 2012-04-05 18:25:50
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-25 09:34, Aron pisze:
    > I jak ma benzyna nie drozec skoro samochody uczniow nie mieszcza sie
    > na parkingu przy liceum

    Podobno w kraju bezrobocie i zarobki głodowe a praktycznie każdy ma
    komputer (często nie jeden, często obok konsoli do grania) z szybkim
    internetem w domu i komórkę (coraz częściej smartfona) w kieszeni. No
    popatrz jakie te ludzie dziwne ! I jeszcze samochody mają takie z nich
    biedaki ! A przecież samochód tak samo jak komputer i telefon komórkowy
    - luskus dla zamożnych !

    ps.
    tak wygląda tok myślenia nie dostosowany do czasów w których się żyje.

  • 66. Data: 2012-04-05 18:36:12
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-29 16:51, Bydlę pisze:
    > A tu ci się coś pomyliło - te wszystkie dys- służą nieodrabianiu lekcji
    > i niewymaganiu na egzaminach.
    > Niczemu innemu.
    > ;>

    Jesteś lekarzem ? Może psychologiem ?

  • 67. Data: 2012-04-07 17:34:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    [...]
    > To po co OC ?

    1. Nie twierdzę że taka jest idea ubezpieczenia, nie twierdzę iż
    "pełny regres" byłby słusznym rozwiazaniem
    2. ale przyjmujac to rozumowania poprzedników, widać oczywista przyczynę:
    aby z p. widzenia poszkodowanych skreslić problem "sprawca *teraz*
    nie ma z czego zapłacić".
    Towarzystwo ma prawników i czas, da sobie z tym drobiazgiem radę.
    I nie, nie jest to tożsame z AC.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2012-04-08 17:30:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > nie ma z czego zapłacić".
    > Towarzystwo ma prawników i czas, da sobie z tym drobiazgiem radę.

    Jeśli ktoś chce by odpowiadał sprawca to niech postuluje obowiązkowe
    ubezpieczanie kierowców a nie właścicieli pojazdów.