  • Data: 2018-03-30 20:08:12
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO dosc realistyczna :-)

    Jasne - tyle że są i inne równie realistyczne.

    > A dzielniki
    > http://www.obddiag.net/usb-power.html

    Coś takiego właśnie miałem na myśli.

    > Jesli port jesli policzony na 500mA z zapasem, a telefon blednie
    > rozpozna i pociagnie 2A jak z ladowarki ... to roznie moze byc.
    > Choc oczywiscie port powinien byc zabezpieczony.
    > A jesli zabezpieczenie jest topikowym bezpiecznikiem, to bez lutownicy
    > port spalony :-)

    Wiem, że to zabrzmi niewiarygodnie, ale standard USB wymaga
    zabezpieczenia, które ma się samo włączać po ustąpieniu zwarcia.

    > A tu jeszcze USB-C, gdzie jakies skomplikowane protokoly ...

    Przyznaję, że z USB-C mam doświadczenia takie, że jest taki jeden
    port w jednym moim pececie. Ale mimo wszystko, żadne przewody nie
    powinny spalić portu. Może jeszcze w jakimś chińskim noname, ale
    nie w sprzęcie za XXXX zł, a tym bardziej nie w takim za 4 * XXXX zł.

    > Nadal IMO 0.5mA to troche malo.

    Dla pullupa, wystarczy bez problemu. Dla jakiegoś tam power supervisora,
    także. Nawet Cortex-M potrafi wstać przy 0,5 mA (np. STM32L4: "Dynamic
    run mode: down to 36 ?A/MHz").
    --
    Krzysztof Hałasa