    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Lenovo i problem z whitelist
    Date: Thu, 10 Jul 2014 21:52:04 +0100

    "Jaskiniowiec" <jaskinia@jura> wrote in message news:op.xiq6hml4597snu@twist...
    > Tu też nie byłoby problemu, gdyby nie wątpliwość, czy aby na pewno każda
    > brandowana przez Lenovo karta zadziała, czy też może każdy model np. laptopa
    > ma swoją whitelistę na której znajdują się określone modele kart?
    > Czy każda karta "made by" Lenovo nada się, czy też może do mojego modelu
    > pasują dwie karty i żadna inna, nawet działająca w innym modelu Lenovo u mnie
    > nie zadziała? Inaczej: wystarczy włożyć kartę zgłaszającą się "wyprodukował
    > mnie Lenovo", czy dodatkowo musi to być model, który jest na liście w BIOS
    > danego laptopa?

    tak, musi to byc model karty ktory zglasza pci id zapisane we white liscie biosu

    white liste mozna zdjac, chociaz bywaja z nia pewne problemy - do
    teraz mam kilka kart wwan ktore nie chca mi sie uruchomic w t410 z
    teoretycznie wylaczonym whitelistowaniem wifi i wwan

    http://forums.mydigitallife.info/threads/5866-LENOVO
    -%28IBM%29-Bioses-especially-Thinkpad/page652

    bezpieczniejsza metoda to podobno przerobka karty zeby zglosila sie
    tak jak laptop tego oczekuje (ale o szczegolach nic nie wiem), do tego
    dochodzi jednak albo wbijanie sterownikow na sile, albo ich modyfikacja

    plus oczywiscie mozna wyrazic niezadowolenie

    https://www.change.org/petitions/lenovo-release-an-u
    nencumbered-version-of-the-bios

    --
    http://db.org.pl/