  • 11. Data: 2016-04-21 21:54:05
    Temat: Re: Leci powietrze jak nawiew wyłączony
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-21 o 19:59, LEPEK pisze:

    > Jak wyłączona, to co za różnica, czy w ogóle jest klima i czy
    > automatyczna, czy nie?

    Różnica taka, że inna konstrukcja nawiewów i inaczej sterowane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-04-23 02:51:14
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 21.04.2016 o 08:07, michael pisze:
    > Witam
    > Jak jade to leci mi trochę powietrze z nawiewów, a nawiew nie jest
    > włączony, czy to normalne ? Corsa 2005r

    Słaby trolling ;-)

  • 13. Data: 2016-04-23 11:28:27
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > Jak wyłączona, to co za różnica, czy w ogóle jest klima i czy
    > automatyczna, czy nie?
    >
    > Pozdr,

    Skoro włączona to musi być nawiew. Wyłączenie automatycznej skutkuje
    całkowitym brakiem nawiewu z kratek wentylacyjnych. Natomiast jazda z
    wyłączona klimą ręczną nie odcina całkowicie nawiewu do środka auta. O
    przyczynę takiego stany rzeczy nie pytaj - jestem tylko użytkownikiem, a
    nie konstruktorem systemu wentylacji:-)

  • 14. Data: 2016-05-04 14:19:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Gdy jest włączona klimatyzacja, to nawiew pracuje na najniższym biegu, żeby
    > parownik nie pokrył się lodem. Nawet jeśli pokrętło nawiewu jest ustawione
    > na "0".

    W Yarisie wyłączenie nawiewu (ustawienie na "0") wyłącza klimę.

    Poza tym jest czujnik temperatury na parowniku i moc sprężarki jest
    regulowana tak, żeby nie doprowadzić do oblodzenia parownika.

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 15. Data: 2016-05-04 14:23:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Trybun <C...@j...ru> wrote:

> [...]
    > wyłączona klimą ręczną nie odcina całkowicie nawiewu do środka auta. O
    > przyczynę takiego stany rzeczy nie pytaj - jestem tylko użytkownikiem, a

    Ja mam ręczną i nie ma powodu, żeby nawiew był odcięty przy wyłączonej
    klimie. Włącznik klimy włącza tylko sterownik kompresora (i podbijanie
    obrotów silnika), nic się nie zmienia w kanale powietrza. No i włącza
    się silnik chłodnicy/skraplacza na niskim biegu (lub wysokim, jeżeli
    ciśnienie w układzie klimy za bardzo wzrośnie, ale to już niezależnie
    od włącznika klimy - jest czujnik ciśnienia).

  • 16. Data: 2016-05-04 14:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michael" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jak jade to leci mi trochę powietrze z nawiewów, a nawiew nie jest
    >włączony, czy to normalne ? Corsa 2005r

    Jak troche to chyba normalne.

    Jeszcze jest wersja mondeo - po pewnym, czestym, uszkodzeniu ukladu
    sterowania (pneumatyczne) uklad sie przestawia w nawiew na szybe.
    I mozesz sobie krecic galkami, a on i tak bedzie dmuchal na szybe.
    Tzn kierowal dmuch, bo sterowanie wentylatorem jeszcze dziala i moze
    byc wylaczony.

    J.

  • 17. Data: 2016-05-07 08:33:11
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-04 o 14:23, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > ciśnienie w układzie klimy za bardzo wzrośnie, ale to już niezależnie
    > od włącznika klimy - jest czujnik ciśnienia).

    No i też tak piszę - mam w garażu wozy zarówno z automatyczną klimą jak
    i ręczną. Ten z ręczną po wyłączeniu dmuchawy nie blokuje/odcina nawiewu
    w trakcie jazdy, a ten z automatyczną - blokuje/odcina.