  • 61. Data: 2017-04-06 04:54:08
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 kwietnia 2017 23:42:24 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

    > Tak, tak sobie to tłumacz. Nikt nie napisał, że się nie da. Kolega
    > inz. zapomniał, że tutaj warunki dyktuje księgowy i prawnik a nie
    > inżynier. Jeśli coś się da stosujac zaawansowaną technikę by
    > opanowac autonomicxny lot, to i tak jest to psu na budę jeśli to
    > będzie drogie i niebezpieczne, sczegolnie po tym jak to na łeb
    > spadnie albo dziecku urwie palce bo akurat dron wyladowal dziecku w
    > piaskownicy. O straszeniu psa i kota nie wspominajac.

    Dołącz do luddytów, będziesz ich przywódcą.
    No i zastanów się nad sensem powtarzanego bezmyślnie "psu na budę". Chciałeś napisać
    "psu na buty", tylko nie chciało Ci się zastanowić nad logiką tego co piszesz. No bo
    po co...

  • 62. Data: 2017-04-06 08:09:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-06 o 04:54, Konrad Anikiel pisze:

    > No i zastanów się nad sensem powtarzanego bezmyślnie "psu na budę".

    Jednak jest w oficjalnym słowniku PWN.

    psu na budę pot.
    na nic
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/psu%20na%20bud%C4%99.html

    > Chciałeś napisać "psu na buty", tylko nie chciało Ci się zastanowić nad logiką tego
    co piszesz. No bo po co...

    To jest inna bajka ;)

    http://apetete.pl/dla-psa/ubranka-dla-psa/pawz-obuwi
    e-gumowe-rozmiar-xxs-1-szt?gclid=CO_yvOuNj9MCFcWVGwo
    d7VoMfQ

    https://youtu.be/juFyu97wcO0

    WM

  • 63. Data: 2017-04-06 09:20:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 15:09:20 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Jednak jest w oficjalnym słowniku PWN.

    Wiem że ludzie to powtarzają. Kiedyś Miodek to wyśmiał. Psu buda jest potrzebna. Buty
    nie. Naprawdę nie potrzeba wiele wysiłku intelektualnego żeby dojść która forma
    ilustruje zbędność czegoś.

> [...]
    > >

    > To jest inna bajka ;)
    >
    > http://apetete.pl/dla-psa/ubranka-dla-psa/pawz-obuwi
    e-gumowe-rozmiar-xxs-1-szt?gclid=CO_yvOuNj9MCFcWVGwo

    Tu już wchodzisz w jakieś perwersje :-)

  • 64. Data: 2017-04-06 09:33:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 16:20:44 UTC+9 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Tu już wchodzisz w jakieś perwersje :-)

    PS. pracowałem kiedyś w Szwecji w firmie której zdarzały się kradzieże dość drogich
    materiałów z placu magazynowego. Nie mogli kupić psa do pilnowania, bo tam był duży
    warsztat obróbki metalu, przez co wszędzie walały się ostre wióry z tokarek i
    frezarek. Pies kaleczyłby sobie łapy. Więc kupili osła. Próbowali go nauczyć żeby był
    agresywny, ale okazał się być pokojowo nastawiony do złodziei. A tu okazuje się że
    trzeba było kupić psa i zamówić mu glany do biegania po wiórach :-)

  • 65. Data: 2017-04-06 10:09:10
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-06 o 09:20, Konrad Anikiel pisze:

    > Wiem że ludzie to powtarzają. Kiedyś Miodek to wyśmiał. Psu buda jest potrzebna.
    Buty nie. Naprawdę nie potrzeba wiele wysiłku intelektualnego żeby dojść która forma
    ilustruje zbędność czegoś.

    Zawsze mnie śmieszyły próby doszukiwania się logiki w konstrukcjach
    językowych.
    To tak samo mądre jak próby tłumaczenia żartów.
    Konstrukcje językowe i żarty oparte są na dowcipnych skojarzeniach.
    Im bardziej w tym pokręcona logika tym lepiej.

    Budę dla psa wykonywano z odpadów, połamanych desek, byle czego.
    Jeżeli coś do niczego poważniejszego już się nie nadawało, to była
    jednak szansa, że na budę się nada.
    Takie pewnie było pochodzenie powiedzenia, a potem zaczęło już żyć
    własnym życiem.
    W słowniku PWN napisali jednoznacznie, że 'psu na budę', to synonim 'na
    nic'.

    Panowie typu Miodek żyją z tego, że narzucają swoje poglądy innym.
    Gdy brakuje im tematów to sztucznie je tworzą, naciągając rzeczywistość.

    WM

  • 66. Data: 2017-04-06 10:21:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Wiem że ludzie to powtarzają. Kiedyś Miodek to wyśmiał. Psu buda
    > jest potrzebna. Buty nie. Naprawdę nie potrzeba wiele wysiłku
    > intelektualnego żeby dojść która forma ilustruje zbędność czegoś.

    Powiedzenie "psu na budę" nie służy do ilustrowania zbędności czegoś,
    a bylejakości. "To wszystko nawet psu na budę się nie zda" mówi, że
    jest do kitu. Zbędny może być na przykład zającowi dzwonek -- lub coś
    inne jak on.

    Na razie to z moją dedykacją:

    -- A co, Zosiu, robi łąka? -- spytałem.
    -- Leży w dole jak barwny kobierzec! -- odparła bez namysłu.
    -- A las?
    -- Cicho semrze swoją pieśń przedwiecną!
    -- Oho! A słońce?
    -- Wisi na niebie jak złoty dukacik!
    -- Yy, coś pląces! -- wtrącił się Pietrek. -- Słońce cese swe jedwabiste
    włosy na gałęziach drzew!
    -- Głupiś! -- oburzyła się Zosia. -- Swe jedwabiste włosy na gałęziach
    drzew cese wiater!
    -- Wiater to figlarne dziecię słońca, chmur i nieba! Figlarne, pamiętam
    dobrze!
    -- A wcale nie! -- zaprotestował Pietrek. -- To chmury, chmury so figlarne!

    Uciszyłem powaśnionych i spytałem, co jeszcze mówiła im pani o poezji.
    -- Ze poezja upięksa świat!
    -- Ze bez poezji żyć nie warto!
    -- Ze kulturalny cłowiek musi umieć co najmniej sto porównań!
    -- Sto? -- zainteresowałem się. -- A ile nauczyła?
    -- Pindziesiont siedym!
    -- I zaraz utopiła się!
    -- Bo ona lubiła wypływać łódko i rozmyślać o poezji!
    -- I raz łódka przewróciła się!
    -- Na głębi!
    -- I ona wpadła!
    -- Jak kamień w wodę! -- zakończył Pietrek celnym porównaniem.

    Jak znajdę gdzieś w księgarni "Sto porównań w weekend, poradnik
    dla inżynierów" to kupię i wyślę dronem kurierskim.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2017-04-06 10:28:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-06 o 09:33, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    trzeba było kupić psa i zamówić mu glany do biegania po wiórach :-)

    Nie takie rzeczy wymyślono dla psów wojskowych.

    http://www.gs24.pl/polska-i-swiat/art/5443344,psy-na
    -misji-nosza-okulary-buty-i-chlodzace-kamizelki,id,t
    .html

    WM

  • 68. Data: 2017-04-06 10:32:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > się być pokojowo nastawiony do złodziei. A tu okazuje się że trzeba
    > było kupić psa i zamówić mu glany do biegania po wiórach :-)

    Haerowca mieli ciamajdę, pewnie po jakichś teoretycznych wieczorowych
    kursach. Ktoś z minimalną praktyką zatrudniłby ciecia z miotłą. Ten
    nie dość, że jakoś by ogarnął cały bałagan, to by przypilnował to
    złodziejstwo. Swoją drogą, to niezła firemka -- nie dość, że złodzieje,
    to bałaganiarze, że drugich takich ze świecą szukać. Można się spodziewać,
    że we wszystkim mieli takie efekty, jak w edukacji osłów.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2017-04-06 10:46:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    >kursach. Ktoś z minimalną praktyką zatrudniłby ciecia z miotłą. Ten
    >nie dość, że jakoś by ogarnął cały bałagan, to by przypilnował to

    Ale wiesz - ciec kosztuje. A to Szwecja, wiec bardzo drogo kosztuje.
    Jesli kosztuje wiecej niz te skradzione materialy ....

    >Swoją drogą, to niezła firemka -- nie dość, że złodzieje,
    >to bałaganiarze, że drugich takich ze świecą szukać. Można się
    >spodziewać,
    >że we wszystkim mieli takie efekty, jak w edukacji osłów.

    No wlasnie, jakos tak zupelnie nie po szwedzku mi sie wydaje :-)

    J.

  • 70. Data: 2017-04-06 11:04:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale wiesz - ciec kosztuje. A to Szwecja, wiec bardzo drogo kosztuje.
    > Jesli kosztuje wiecej niz te skradzione materialy ....

    Jeśli "wszędzie walające się ostre wióry z tokarek i frezarek"
    stanowią dla kierownictwa problem, który można rozwiązać jedynie
    przez zatrudnienie kolejnego osła, to cała ta fabryka, wraz z jej
    personelem, psu na budę się nie zda.

    Dlaczego?

    --
    Jarek