  • 71. Data: 2017-04-06 11:17:49
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Dlaczego?

    Takie jakies mialem wyobrazenie, ze w Szwecji to wszystko
    uporzadkowane.
    (nie bylem, nie widzialem)

    No i ze nie kradna :-)

    J.

  • 72. Data: 2017-04-06 11:33:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-06 o 11:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Takie jakies mialem wyobrazenie, ze w Szwecji to wszystko uporzadkowane.
    > (nie bylem, nie widzialem)
    >
    > No i ze nie kradna :-)

    Zobowiązali się w traktacie pokojowym oddać zagrabione, podczas Potopu,
    dzieła sztuki.
    Do tej pory nie oddali. ;)

    WM

  • 73. Data: 2017-04-06 12:11:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Apr 2017 19:54:08 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > No i zastanów się nad sensem powtarzanego bezmyślnie "psu na
    > budę". Chciałeś napisać "psu na buty", tylko nie chcia
    > ło Ci się zastanowić nad logiką tego co piszesz. No bo
    > po co...

    Oczywiście, wszyscy wiemy jakie ten zwrot ma tutaj kluczowe znaczenie
    w omawianej kwestii.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2017-04-06 12:16:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Takie jakies mialem wyobrazenie, ze w Szwecji to wszystko uporzadkowane.
    > (nie bylem, nie widzialem)

    W moim przypadku mie musiał Mahomet przychodzić do góóry, bo góra
    przyszła do Mahometa. Koło mnie, dwie przecznice dalej, pod koniec
    komuny powstała szwedzka fabryka. Jako tzw. "przedsiębiorstwo
    zagraniczne" (najpierw pozwalano tylko na "polonijne", potem już
    nie patrzyli na pochodzenie). Opis bałaganu z walającymi się wszędzie
    po placu odpadami pasuje do tego, co ta tam można było zobaczyć.
    Rozwiązywanie problemów przez zatrudnienie osła w sumie też.

    > No i ze nie kradna :-)

    Za to stwierdzenie nie dałbym sobie obciąć ręki.

    Jarek

    --
    Na dworcach kradło się zawsze i będzie się kradło dalej. Inaczej nie można.

  • 75. Data: 2017-04-06 12:52:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >po placu odpadami pasuje do tego, co ta tam można było zobaczyć.
    >Rozwiązywanie problemów przez zatrudnienie osła w sumie też.

    No ale ty widziales firme, gdzie sami Polacy :-)

    >Za to stwierdzenie nie dałbym sobie obciąć ręki.

    No coz, i oni maja imigrantow :-)

    J.

  • 76. Data: 2017-04-06 13:57:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No ale ty widziales firme, gdzie sami Polacy :-)

    Jacy tam sami. Z szefem parę razy pogadałem, a on tam miał też paru
    krewnych i znajomych pościąganych. W każdym razie daleko nie jest
    tak, że za bałagan w firmie odpowiada nie menedżmęt, a robol.

    > No coz, i oni maja imigrantow :-)

    Swoją historię też mają.

    Jarek

    --
    W zawodzie wikinga najbardziej cenię sobie gwałcenie.

  • 77. Data: 2017-04-06 14:24:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jacy tam sami. Z szefem parę razy pogadałem, a on tam miał też paru
    >krewnych i znajomych pościąganych.

    Aaa - to juz nie byla firma polonijna, tylko zagraniczna i szef byl
    Szwed z dziada, pradziada ?

    A moze sie na szwedzkiego kierownika nie nadawal, i zostala mu tylko
    zagraniczna posada :-)

    >Swoją historię też mają.

    I w tej historii zdaje sie byli uczciwi, przynajmniej u siebie.
    Wiec kto kradnie ?

    J.

  • 78. Data: 2017-04-06 14:50:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Aaa - to juz nie byla firma polonijna, tylko zagraniczna i szef
    > byl Szwed z dziada, pradziada ?

    Nic mi nie wiadomo o jego wcześniejszych związkach z Polską.
    Może jakiś pradziad przyjeżdzał wcześniej szabelką robić.

    > I w tej historii zdaje sie byli uczciwi, przynajmniej u siebie.
    > Wiec kto kradnie ?

    Ja widziałem tylko bałagan, nic mi nie wiadomo o tym, by kradli.
    Kradli gdzie indziej, nawet osioł w tym nie przeszkodził.

    Jarek

    --
    Naści piesku kiełbaskę.

  • 79. Data: 2017-04-07 03:32:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 21:52:28 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    >
    > Ja widziałem tylko bałagan, nic mi nie wiadomo o tym, by kradli.
    > Kradli gdzie indziej, nawet osioł w tym nie przeszkodził.

    Dla osoby niezwiązanej z przemysłem, każde przedsiębiorstwo produkcyjne wydaje się
    bałaganem. "Walające się wszędzie po placu odpady" to mogą być materiały do
    produkcji, w jakiś tam sposób zorganizowane.

    Te wióry o których ja pisałem to też tylko pozornie obraz bajzlu. Akurat tego nie da
    się uniknąć, chyba że przy założeniach wykluczających doskonałą większość tego typu
    firm. Nawet w Korei, gdzie niewykwalifikowana siła robocza jest bardzo tania i każda
    firma ma szlaban i stróża na bramie, wióry metalowe są wszędzie, włącznie z biurami
    kierownictwa. Można to zamiatać do woli, zawsze się coś uczepi buta a potem odczepi
    gdzieś indziej.

    Szwedzi problem kradzieży rozwiązali po szwedzku. Zamontowali zasieki na płocie,
    podłączone do prądu. Było tam trzech Polaków, jednego dnia umówiliśmy się, ubraliśmy
    w pasiaste ubrania i zrobiliśmy sobie zdjęcie przez te zasieki. Przyzwyczajony do
    brytyjskiego podejścia, myślałem że nas wywalą z roboty, ale Szwedzi jak to Szwedzi,
    nie przejęli się żadnymi tam konotacjami.

  • 80. Data: 2017-04-07 03:49:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 17:09:26 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Panowie typu Miodek żyją z tego, że narzucają swoje poglądy innym.
    > Gdy brakuje im tematów to sztucznie je tworzą, naciągając rzeczywistość.

    No jak to? Myślałem że znowu mnie zgasisz jakimś Godwinem za argumentum ad Miodkum, a
    Ty idziesz tą drogą razem ze mną? Ja się uczepiłem jakiejś tam budy bo nie było już
    niczego merytorycznego do czepiania.

    Zresztą, dobrze wiesz że w inżynierii też jest i zawsze było całe mnóstwo kulturowych
    narracji, uprzedzeń, wręcz dewiacji- nie mających oparcia w rzeczywistości, fizyce,
    ekonomii itd. Jest takie powiedzenie: tego nie da się zrobić, chyba że kiedyś
    przyjdzie taki który nie wie że tego nie da się zrobić i to zrobi. Ono pięknie
    ilustruje kulturowy aspekt inżynierii.