    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Laserowe lutowanie
    Date: Thu, 20 Apr 2017 10:28:07 +0200

    sundayman napisał:

    > Hm...ciekawe, czy NASA jakoś uwzględniła ten problem ?
    > Bo przecież wspomniana przez ciebie "funkcja organizmu" jest normą
    > - i astronauta czy nie astronauta jakoś czasem musi coś popuścić.
    > I co wtedy ?? Gromadzi się to w skafandrze ?
    >
    > To jest jakoś przemilczane przez NASA ! Nigdy nie słyszałem nic
    > o tym zagadnieniu... Czyżbyśmy wpadli na trop kolejnego spisku ?

    Temat tak stary, jak historia lotów kosmicznych. Już pierwszy załogowy
    lot NASA miał start opóźniony na tyle, że Alanowi Shepardowi zachciało
    się lać. Zgłaszał ten problem do kontroli lotu, ale nie zdecydowano
    się na przerwanie odliczania i kolejne odroczenie misji. Kazali mu
    lać do skafandra. Ale fakt, długo to trzymano w tajemnicy. Z kolei
    do radzieckiej tradycji należy, by załoga przed wejściem do swojego
    wehikułu odlała się za platformą startową (a ktoś z obsługi naziemnej
    zaraz po oderwaniu się statku od ziemi musi powiedzieć "nu, pajechali).

    --
    Jarek