  • 121. Data: 2018-11-04 12:22:00
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 12:08:25 +0100, nadir wrote:

    > Bo tylko czerwone są gigabitowe, reszta to chłam.
    > Ale tego nie powiedzą ci w żadnym stacjonarnym sklepie, bo po prostu nie
    > mają pojęcia.

    W sklepie dobrze wiedzą, tylko chytrusy czerwone gigabitowe zachowują dla
    siebie, a ludziom wciskają tą niebieską lub zieloną (czasem białą)
    tandetę.

    Mateusz

  • 122. Data: 2018-11-04 12:23:50
    Od: "n" <...@...e>

    www.techradar.com/news/mobile-computing/laptops/best
    -laptops-1304361

    -----
    > Ponawiam moją prośbę z poprzedniego postu o podanie strony do wyboru laptopa wg
    zaznaczonych cech.

  • 123. Data: 2018-11-04 12:46:37
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > W sklepie dobrze wiedzą, tylko chytrusy czerwone gigabitowe zachowują dla
    > siebie, a ludziom wciskają tą niebieską lub zieloną (czasem białą)
    > tandetę.

    W swoim życiu widziałam tylko białe kable. Nawet na giełdzie komputerowej.

    --
    animka

  • 124. Data: 2018-11-04 12:59:01
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    > Denerwująca jest mała ilość gniazd usb, ale kupiłem huba usbc->4x usb + audio.
    jedna wtyka i
    > wszystko podłączone.

    Czy mógłbyś napisać co konkretnie kupiłeś, na wypadek gdybym
    kupił laptopa ze zbyt małą ilościś gniazd USB?
    Pewnie jest dużo różnych takich hubów, ale jak już coś sprawdziłeś,
    to proszę podziel się inormacją

    Pozdrowienia
    Adam

  • 125. Data: 2018-11-04 13:51:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    > W sklepie dobrze wiedzą, tylko chytrusy czerwone gigabitowe zachowują dla
    > siebie, a ludziom wciskają tą niebieską lub zieloną (czasem białą)
    > tandetę.

    No właśnie, też się z tym spotkałem. Nie dziwne potem, że ludzie nie
    widzą potem różnicy między gigabitem a niegigabitem, na zielonych i
    niebieskich kablach to się nigdy nie udaje.
    Do gigabita tylko czerwone kable!

  • 126. Data: 2018-11-04 14:39:08
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 15:51, Adam pisze:

    > To się zatrzymałaś w rozwoju jakieś kilkanaście lat temu ;)
    >
    > Patchcordy (czyli krótkie kable LAN) od dawna są częściej kolorowe niż
    > białe.
    >
    > Natomiast na 1000Mb (inaczej 1Gb) powinien pójść praktycznie każdy
    > prawidłowo zrobiony kabel UTP kategorii 5e o długości do ok. 30m.
    > Zależy to od wielu czynników, których tu nie będę wymieniał.

    > W pewnym uproszczeniu: dedykowany dla 1Gb kabel to kategoria 6.

    Ok. prześledzę. ale swojego kabla nie rozwalę, żeby sprawdzić jakie
    kolory żyłek są w nim.
    Technik z UPC jak przyszedł sprawdzić to też był ze swoim białym kabelkiem.

    --
    animka

  • 127. Data: 2018-11-04 14:41:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 11:15, Adam pisze:
    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > Ponawiam moją prośbę z poprzedniego postu o podanie strony do wyboru
    > laptopa wg zaznaczonych cech. Napisałem tam o co mi chodzi.

    Tutaj wiele nie pomogę.
    Wyszukiwanie wg kryteriów jest na stronach dystrybutorów lub
    producentów. Z oczywistych względów nie mogę Cię tam wpuścić.

    Natomiast nieco ograniczone wyszukiwanie jest np. tu:

    https://www.oleole.pl/laptopy-i-netbooki.bhtml?link=
    mainnavi

    https://www.morele.net/laptopy/laptopy/notebooki-lap
    topy-ultrabooki-31/

    Jak zamawiam sprzęt ze stron dystrybutorów, to jeszcze w wielu
    przypadkach mogę wybrać (dla dokładnie tego samego modelu) rodzaj
    gwarancji - od podstawowej (np. rocznej) do np. 5-letniej On-Site NBD.
    Natomiast na stronach sklepów detalicznych po pierwsze jest znacznie
    mniejszy wybór zarówno modeli, jak i wariantów (czyli z różnym
    wyposażeniem sprzętowym, z różnym RAM, HDD, itp), rzadko kiedy też można
    wybrać rodzaj gwarancji.

    Jeśli byś chciał poleasingowy, to mogę polecić chłopaków z
    tanikomputer.eu - rzeczowo doradzą. Trochę od nich sprzętu biorę i
    raczej nie ma problemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam - ten drugi ;)

  • 128. Data: 2018-11-04 14:50:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 12:46, Animka pisze:

    > W swoim życiu widziałam tylko białe kable. Nawet na giełdzie komputerowej.

    Na giełdzie trafiają się różnie ludzie i też mogą takich rzeczy nie
    ogarniać. Mogą nie chcieć dzielić się z innymi ludźmi takimi
    wiadomościami z najnowszych technologii, mogą też być nastawieni na
    łatwą i szybką sprzedaż. A wiadomo, że białe i niebieskie kable schodzą
    najszybciej.
    Jak chcesz się czegoś więcej dowiedzieć o czerwonych kablach to zajrzyj
    na grupę pl.comp.sieci, tam jest więcej ludzi, którzy się na tym znają.
    Czy będą się chcieli podzielić swoją wiedzą, to nie wiem, ale może warto
    spróbować?

  • 129. Data: 2018-11-04 14:51:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

  • 130. Data: 2018-11-04 14:55:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 14:51, Adam pisze:

> [...]
    > Zależy to od wielu czynników, których tu nie będę wymieniał.
    >
    > W pewnym uproszczeniu: dedykowany dla 1Gb kabel to kategoria 6.

    Chociaż Ty z niej nie kpij!