  • 131. Data: 2018-11-04 15:17:44
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Przemalował. Technicy często tak robią, żeby w terenie ktoś im nie zwinął
    > czerwonego kabelka.

    Przestańcie już się wygłupiać z tymi kablami. Pewnie chodzi o kolory
    żyłek w białym kablu.
    Wiem na 99%, że jesteś z UPC. Nie chce mi się teraz zaglądać do
    dokumentów, które leżą gdzieś w teczce w szafce.

    --
    animka

  • 132. Data: 2018-11-04 15:20:33
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    > Natomiast nieco ograniczone wyszukiwanie jest np. tu:
    >
    > https://www.oleole.pl/laptopy-i-netbooki.bhtml?link=
    mainnavi

    > https://www.morele.net/laptopy/laptopy/notebooki-lap
    topy-ultrabooki-31/

    Zaznaczając moj wybór zauważyłem, że nie tylko można wybrać powłokę matrycy -
    matową lub błyszczącą, ale także typ matrycy: TN, IPS, PixelSense, IGZO.
    Przede wszystkim do jakich zastosowań jest lepsza powłoka matowa, a do jakich
    błyszcząca? Czy to ma jakiś związek z potencjalną pracą w słońcu?
    Ponadto jakie znaczenie dla takich zastosowań jak moje ma typ matrycy?

    > Jeśli byś chciał poleasingowy, to mogę polecić chłopaków z tanikomputer.eu -
    rzeczowo doradzą.
    > Trochę od nich sprzętu biorę i raczej nie ma problemu.

    Dzięki za tę propozycję. Na razie jestem nastawiony na kupno nowego laptopa.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 133. Data: 2018-11-04 15:27:31
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Jeszcze zapomniałem zapytać o dysk SSD - chciałbym mieć na nim
    zainstalowany system i programy, przynajmniej te najważniesze/najczęściej
    używane.
    Zauważyłem, że są co najmniej 3 rodzaje: SSD, SSD M.2 i SSD M.2 PCIe.
    Jakie to ma znaczenie przy takich zastosowaniach jak moje? Czy w praktyce
    różnią się one np. awaryjnością?

    Pozdrowienia
    Adam

  • 134. Data: 2018-11-04 15:30:27
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > Chociaż Ty z niej nie kpij!
    To nie ja. :-). Nie ośmieliłbym się z kogokolwiek kpić. Ja tylko pytam.

    Adam

  • 135. Data: 2018-11-04 15:30:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 15:27:31 +0100, Adam wrote:
    > Zauważyłem, że są co najmniej 3 rodzaje: SSD, SSD M.2 i SSD M.2 PCIe.
    > Jakie to ma znaczenie przy takich zastosowaniach jak moje? Czy w
    > praktyce różnią się one np. awaryjnością?

    Różnią się jedynie złączem. Komórki w środku są te same i pochodzą z
    jednej fabryki. Bierz to, co ci wejdzie do danego komputera i tyle.

    Ew. zwróć uwagę czy wspiera szyfrowanie, bo to fajny patent jest - pod
    warunkiem że BIOS komputera też to wspiera. Dzięki temu zabezpieczasz
    komputer hasłem i nie ma siły by ktoś bez hasła dobrał się do danych (w
    przeciwieństwie do haseł loginowych czy innych podobnych wynalazków).

    Mateusz

  • 136. Data: 2018-11-04 15:38:38
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

> [...]
    > komputer hasłem i nie ma siły by ktoś bez hasła dobrał się do danych (w
    > przeciwieństwie do haseł loginowych czy innych podobnych wynalazków).

    Bardzo dziękuję. Myślę, że to jest ważne. Co prawda jakichś tajemnic
    na komputerze nie trzymam, ale rozumiem, że jeśli ktoś moich danych
    nie odczyta, to także ich nie zniszczy. No chyba że całego laptopa
    np. spali lub w ogóle go nie odzyskam po kradzieży. Odpukać.
    Pytanie tylko jak odróżnić czy SSD wspiera szyfrowanie czy nie?
    Sprzedawca może powiedzieć, że tak, a potem trudno reklamować
    z takiego powodu.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 137. Data: 2018-11-04 15:47:11
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Skoro tak uważasz... W sumie tym lepiej.

    > Moją teczkę odzyskałem w 90 roku, więc nie ma opcji by była u ciebie.

    Fajnie :-) Rozumiem :-)

    --
    animka

  • 138. Data: 2018-11-04 15:48:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 15:38:38 +0100, Adam wrote:
    > ale rozumiem, że jeśli ktoś moich danych nie odczyta, to także ich nie
    > zniszczy.

    Zgadza się, co najwyżej ktoś mógłby SSD wykręcić i wyrzucić. Jeśli ktoś
    mega uparty to ewentualnie mógłby być w stanie sprawić że da się
    korzystać z tego SSD, ale to poza zasięgiem większości, i tak czy inaczej
    nie ma opcji by dostać się do poprzednich (twoich) danych.

    > Pytanie tylko jak odróżnić czy SSD wspiera szyfrowanie czy nie?

    Z reguły, przy markowych SSD, jest to jasno napisane. Dużo ciężej
    natomiast dowiedzieć się zawczasu czy BIOS komputera to wspiera, tu
    często nawet producenci o tym nie wspominają (mój obecny T520 pięknie to
    obsługuje, ale nigdzie o tym żadnej wzmianki nie znalazłem kiedy
    kupowałem go 10 lat temu). Opcja może nazywać się HDD password, ATA
    password, ATA security lub cokolwiek w podobnym tonie.

    Mateusz

  • 139. Data: 2018-11-04 15:50:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

  • 140. Data: 2018-11-04 16:04:21
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

> [...]
    > kupowałem go 10 lat temu). Opcja może nazywać się HDD password, ATA
    > password, ATA security lub cokolwiek w podobnym tonie.

    Czy system operacyjny też powinien to umożliwiać? Jeśli tak, to czy
    na przykład musi być PRO, czy wystarczy Home?

    Pozdrawiam
    Adam