  • 111. Data: 2018-11-04 10:48:44
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 10:07, ToMasz pisze:
    > Ale spoko. jak właściciel laptopa ma światłowód, jakieś urządzenie które
    > ze światłowodu zrobi gigowy kabel lan, i laptopa wpina w ten lan  - to w
    > niektórych przypadkach prędkość będie wyzsza niz przez wifi

    Gdzie kupić.jak zrobić taki kabel? Kabel łączący komputer z
    routerem.modemem.
    Jeszcze o gigowym kablu nie słyszałam.

    --
    animka

  • 112. Data: 2018-11-04 10:49:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 08:23:07 +0000, Marcin Debowski wrote:

    > Dlaczego na tym samym? Ci "oni" to u mnie ogólnie ja sam. Przy 100b
    > wystarczyłoby abym robił zdalnie backup lub trzy, albo przesyłał jakiś
    > obraz dysku i to już wysyciłoby łącze na tyle, że film mający np.
    > 35-45mbps by się rwał.

    A, to rozumiem już. Czyli nie "filmów" tylko "filmu", i nie "paru
    użytkowników" tylko "ja sam", i nie "przy oglądaniu" tylko "podczas
    trzech backupów". No to faktycznie, wszystko się zgadza :)

    Mateusz

  • 113. Data: 2018-11-04 10:50:15
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 10:45, pueblo pisze:
    > Witaj n, 04 lis 2018 w news:prl9ic$43i$1@node1.news.atman.pl
    > napisałeś/aś:
    >
    > Ciekawe, wysokczyłeś mi z KF w tym samym momencie co animika - dziwny
    > przypadek...raz ń, raz n...

    No właśnie. Mnie wyskoczył n i ponownie wskoczy -razem z tobą.

    --
    animka

  • 114. Data: 2018-11-04 10:57:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 07:55, Adam pisze:

> [...]
    > Laptop będzie używany do korzystania z:
    > - Internet (strony, poczta, grupy itp.)
    > - Office
    > - Skype lub tp.
    > - nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
    > Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
    > głośników i mikrofonu.
    > Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
    > więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
    > jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.
    > Nigdy nie używałem i nie zamierzam używać gier. Nie mam na to czasu.

    A to musi być w ogóle laptop? Bo raz, że żaden laptop nie będzie miał
    mikrofonu i głośników lepszych niż zewnętrzne urządzenia, dwa na 15
    calach oglądanie filmów też nie jest komfortem.

    > Zupełnie nie zgadzam się z tezą , że żeby mieć komputer chodzący jak
    > "burza",
    > wystarczy kupić starszy, np. 10-letni. Ktoś tu tak mi radził. Mam
    > 10-letnie Lenovo.

    Coś źle przeczytałeś/zrozumiałeś, nikt nie proponował 10-letniego laptopa.

  • 115. Data: 2018-11-04 11:15:12
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

> [...]
    głośników
    > lepszych niż zewnętrzne urządzenia, dwa na 15 calach oglądanie filmów też nie jest

    Miałem komputer stacjonarny (równocześnie z tym laptopem), był b. stary
    i gdy padła w nim płyta główna z satysfakcją zlikwidowałem go razem
    ze stolikiem na którym stał, a który zajmował sporo miejsca.
    Jak już pisałem, to są filmy do nauki jezykow, więc obraz nie jest super
    ważny, nawet jeśli konieczne jest (czasami) wyświetlanie napisów,
    czego zresztą staram się unikać. Zewnętrzne głośniki i mikrofon mogę
    zastosować także przy laptopie, chociaż wolałbym tego nie robić.
    Ponadto gdy chodzi mi o samo obejrzenie filmu, bez zatrzymywania, powtarzania,
    szukania w słownikach/podręcznikach itp., zawsze mogę to zrobić na telewizorze.
    Jak też już pisałem, rzadko zabieram mojego laptopa poza mieszkanie,
    ale czasem to jest niezbędne. Z komputerem stacjonarnym dużo trudniejsze.

    Ponawiam moją prośbę z poprzedniego postu o podanie strony do wyboru
    laptopa wg zaznaczonych cech. Napisałem tam o co mi chodzi.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 116. Data: 2018-11-04 11:17:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > pobieraniu takiej "paczki" łatwo wysycić łącze.a może tak jest ze rozumiem? Może
    rozumiem działanie internetu jak
    kierowca rozumie działanie samochodu: może być rajdowcem, ale nie
    wiedzieć nic o kącie wyprzedzenia zapłonu. Wracając do meritum. facet
    potrzebuje lapka do poczty i www. otwarcie strony demotywatory.pl na
    wifi trwa osiem dziesiąty sekundy, na gigabitowym internecie jedna
    dziesiątą sekundy. czy to jest różnica o której warto wspominać?
    Sciąganie dystrybucji linuksa na wifi trwa tyle co wypicie kawy. to samo
    na gigabitowym internecie trwa tyle co wypicie połowy kawy. zostawisz
    pół szklanki? wybierzesz sobie inne zajęcie które wykonasz w czasie
    pobierania danych. obojętnie czy będie trwało 2 minuty czy 10 minut.
    Stąd mój wniosek ze ten parametr laptopa jest istotny dla niewielkiej
    grupy osób, korzystających z kompa w specyficzny sposób
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 117. Data: 2018-11-04 11:41:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 11:17, ToMasz pisze:
> [...]
    > Stąd mój wniosek ze ten parametr laptopa jest istotny dla niewielkiej
    > grupy osób, korzystających z kompa w specyficzny sposób

    Ale Ty pytałeś do czego w praktyce można użyć gigabita a nie do czego
    gigabit potrzebny może być wątkotwórcy. Odpowiedź dostałeś.
    Ludzie używają komputerów nie tylko do internetu, w przypadku którego
    gigabit może być dziś na wyrost. Ale z drugiej strony nawet w laptopach
    upowszechnia się dziś WiFi AC, które też może mieć przepływność powyżej
    gigabita. No i po co to komu do oglądania demotywatorów?

  • 118. Data: 2018-11-04 12:04:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 11:15, Adam pisze:

    > Ponawiam moją prośbę z poprzedniego postu o podanie strony do wyboru
    > laptopa wg zaznaczonych cech. Napisałem tam o co mi chodzi.

    ceneo.pl i skapiec.pl
    Ale tak wymarzonego laptopa nie kupisz.

    Zrób to co ja radzę wszystkim znajomym, którzy chcą wymarzonego laptopa
    za xxx złotych. Idź do dużego stacjonarnego sklepu, gdzie mają duży
    wybór laptopów. Pomacaj kilka sztuk, zobacz czy pasuje Ci tworzywo,
    jakość obrazu, rozmieszczenie złączy, rodzaj i działanie klawiatury.
    Jak już wstępnie coś wybierzesz, to szukaj w tymże sklepie lub
    internecie wypatrzonego modelu ale z dyskiem SSD, 4 lub lepiej 8 GB RAM,
    i najlepszym/najszybszym procesorem na który Cię aktualnie stać przy
    założonym budżecie.

  • 119. Data: 2018-11-04 12:08:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 10:48, Animka pisze:

    > Gdzie kupić.jak zrobić taki kabel? Kabel łączący komputer z
    > routerem.modemem.
    > Jeszcze o gigowym kablu nie słyszałam.

    Bo tylko czerwone są gigabitowe, reszta to chłam.
    Ale tego nie powiedzą ci w żadnym stacjonarnym sklepie, bo po prostu nie
    mają pojęcia.

  • 120. Data: 2018-11-04 12:19:05

    No to teraz się zastanów, jak wyprzedzasz TIRa Ferrari, jak Matizem, a jak wózkiem
    akumulatorowym.

    -----