  • 1. Data: 2009-10-13 13:58:41
    Temat: Laptop Asus F5V - nie chce się włączyć.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Pacjent: Notebook Asus F5V z procesorem Intel Core Duo.
    Opis problemu:
    Zostawiłem go włączonego na dłuższą chwilę (zdążył się wyłączyć ekran w
    celu oszczędności energii). Wracam - cicho piszczy/pyrczy (coś a'la
    odczyt/zapis na hdd, ale nie przysłuchiwałem się temu co konkretnie
    wydaje taki dźwięk), nie reaguje na nic, nawet CTRL+ALT+DEL nie
    restartuje go. Do życia się nie budzi, cały czas czarny ekran. Wyłączam
    go przytrzymaniem wyłącznika - spokój.
    Próba włączenia: Po wciśnięciu przycisku włączenia od zapala się
    kontrolka włączonego lapka, odczytu/zapisu dysku oraz odczytu CD, ale
    komputer nic nie "robi". Nie odpala się wiatrak przy procesorze, nie
    odpala się BIOS, nic się nie odpala. CTRL+ALT+DEL też nie działa. Mogę
    tylko wyłączyć komputer przytrzymaniem wyłącznika, lub wpychając drucik
    od spodu. Dzieje się tak przez około cały dzień (przy każdej próbie
    włączenia komputera). Odpalanie bez HDD daje takie same efekty, bez RAMu
    również (więc raczej wykluczam awarię HDD czy RAMu). Po około dobie, gdy
    następnego dnia "ot tak dla próby" próbuję odpalić komputer - działa bez
    zarzutów.
    Zdarzyło mi się to już trzeci raz (teraz właśnie piszę ze
    zmartwychwstałego dziś rano komputera, który od niedzieli popołudnia nie
    działał).
    W czym szukać rozwiązania problemu?
    Do serwisu nie chcę na razie oddawać bo jak odpali się u nich bez
    zarzutów to tylko zapłacę za diagnostykę sprzętu.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2009-10-13 14:27:21
    Temat: Re: Laptop Asus F5V - nie chce się włączyć.
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > W czym szukać rozwiązania problemu?
    > Do serwisu nie chcę na razie oddawać bo jak odpali się u nich bez zarzutów
    > to tylko zapłacę za diagnostykę sprzętu.

    pewnie zimne luty na płycie głównej. Efekt wprowadzenia RoHS w Unii
    Europejskiej. Najlepiej byłoby sprzęt 'dobić' i wtedy oddać do serwisu o ile
    jest na gwarancji jeszcze.

  • 3. Data: 2009-10-13 14:39:24
    Od: marjan <k...@g...com>

    Doxent pisze:

    > pewnie zimne luty na płycie głównej. Efekt wprowadzenia RoHS w Unii
    > Europejskiej. Najlepiej byłoby sprzęt 'dobić' i wtedy oddać do serwisu o
    > ile jest na gwarancji jeszcze.

    No jeszcze jest parę miesięcy gwarancji, ale w sumie to serwis traktuję
    jak ostateczność - boję się że u nich nie będzie usterki (to raz) a dwa
    - kiedyś kumpel chciał coś sprawdzić ze swoim hdd i podmieniliśmy dyski
    na chwilę twarde - teraz widzę w warunkach gwarancji, że wymiana dysku
    twardego skutkuje utratą gwarancji. Niby plomb żadnych nie ma (nic nie
    zrywałem), ale widać że śrubki były odkręcane. Mam nadzieję że nie
    przyczepią sie do tego żeby unieważnić mi gwarancję na cały komputer.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 4. Data: 2009-10-13 15:06:21
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > twardego skutkuje utratą gwarancji. Niby plomb żadnych nie ma (nic nie
    > zrywałem), ale widać że śrubki były odkręcane. Mam nadzieję że nie
    > przyczepią sie do tego żeby unieważnić mi gwarancję na cały komputer.

    zależy gdzie wyślesz. Generalnie F5V to bardzo nieudana seria laptopów na
    chipsecie SIS co uważam za porażkę. Bardzo często sterowniki ACPI powodują
    zawieszanie podczas pracy na baterii.

  • 5. Data: 2009-10-13 15:22:52
    Od: marjan <k...@g...com>

    Doxent pisze:

    > zależy gdzie wyślesz.

    A to mam jakieś wyjście poza serwisem Asusa z ich strony?

    > Generalnie F5V to bardzo nieudana seria laptopów
    > na chipsecie SIS co uważam za porażkę. Bardzo często sterowniki ACPI
    > powodują zawieszanie podczas pracy na baterii.

    Nic takiego nie zauważyłem, wręcz do czasu tego zawieszania się byłem
    przekonany, że to dość udany model. Jak na to co mi służy przez te
    półtora roku codziennej pracy po kilka/kilkanaście godzin to naprawdę
    było nieźle.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 6. Data: 2009-10-13 17:46:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    marjan wrote:
    > twardego skutkuje utratą gwarancji. Niby plomb żadnych nie ma (nic nie
    > zrywałem), ale widać że śrubki były odkręcane. Mam nadzieję że nie
    > przyczepią sie do tego żeby unieważnić mi gwarancję na cały komputer.

    W takim razie nie oddawaj go do naprawy gwarancyjnej, tylko reklamuj u
    sprzedawcy powolujac sie na niezgodnosc towaru z umowa (na co masz dwa
    lata od dnia zakupu). Napisz, ze problem nie jest nowy, ale dopiero teraz
    nasilil sie w stopniu uniemozliwiajacym uzywanie komputera (co zreszta
    jest prawda).

    k,