  • 11. Data: 2013-05-24 11:40:08
    Temat: Re: Laptop - Acer czy Asus?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 maja 2013 (22:32:45) napisano:

    > Wlasnie, w tanich tanich laptopach to lepiej brac Asus czy Acer?

    > Pod uwage brane:

    > Acer TravelMate 5744-384G50 - ok. 1650+/-

    > ASUS X501A-XX242H - ok. < 1500

    > A moze cos innego w tym zakresie ok. 1500+/-

    A musi być marka na A?

    Za takie pieniądze powinieneś znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
    ProBook, nie Pavilion).

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 12. Data: 2013-05-24 12:56:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Yakhub pisze:

    > Za takie pieniądze powinieneś znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
    > ProBook, nie Pavilion).

    Niestety ProBooki cierpią na te same choroby (zimne luty, przegrzewanie
    chipsetów) co Pavulony :(

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2013-05-24 13:05:28
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    > Niestety ProBooki cierpią na te same choroby (zimne luty, przegrzewanie
    > chipsetów) co Pavulony :(

    Zależy jaka seria ...

  • 14. Data: 2013-05-24 14:15:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 May 2013, $heikh el $hah wrote:

    > Tak, ale tam jest mowa o wadach fizycznych (nie zepsuciu się)

    Skoro umowa zakłada zakup działającego komputera, to niedziałający
    jest "niezgodny". A takie jest określenie z ustawy :)
    Pewna pułapka jest na defaulcie pół roku założenia, że padło
    z winy zakupionego towaru (po pół roku tego założenia nie ma,
    więc "nie wiem co padło" prowadzi do braku ustalenia że to
    nie była wina kupującego).

    > A gwarancja producenta, to chyba jednak coś innego

    Działa tak samo, jak gwarancja sprzedawcy - ma zapewnić to co
    obiecał :) (i każdy z nich może obiecać co innego).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-05-24 14:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 May 2013, Chris wrote:

    > Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    iedzialnosc-za-wady-fi

    > Dokładnie ale jak widać nie każdy to rozumie :)
    >
    > Dodam że dystrybutorzy są w chyba 100% wyłączeni z rękojmi art.558 §1 KC

    Za to są wtedy włączeni do przepisu o dwu latach z "niezgodności" :D

    Potocznie stosowane określenie że "2 lata nie na firmę" jest
    NIEPRAWDZIWE, bo zależy co firma z "zakupem na firmę" zrobi :)

    Zastrzegam, że tekst Piotra pod tę uwagę nie podpada, bo jest
    warunkowy i w tę stronę działa[1], z zastrzeżeniem, iż warunkiem
    wcale nie jest "na firmę" lecz "w celach zawodowych"
    (zakup "osobisty" ale używany do realizacji osobistej umowy
    o dzieło również nie jest "konsumencki"!)

    [1] Znaczy "nie na firmę to dwa lata" implikuje "konsumencką
    niezgodność", ale nie jest z nią tożsamy - może być "na
    firmę" i nadal podlegać pod "to dwa lata".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-05-24 14:34:37
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news nabazgrał(a):

    > Za to są wtedy włączeni do przepisu o dwu latach z "niezgodności" :D

    Nie :) bo dystrybutor nie prowadzi sprzedaży detalicznej a w/w ustawa
    dostyczy tylko sprzedaży detalicznej/konsumenckiej :)

    Co do reszty posta prawnicy/sądy twierdzą inaczej :)

  • 17. Data: 2013-05-24 14:48:53
    Od: work <g...@w...pl>

    a czemu nie samsung np. W tej samej cenie co asus a lepiej wyposażony

  • 18. Data: 2013-05-24 21:35:35
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-23 22:32, Mr. Misio pisze:
    > A moze cos innego w tym zakresie ok. 1500+/-

    No może właśnie, tylko jakie zastosowanie, dla kogo?
    Do domu czy do torby?

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 19. Data: 2013-05-24 23:27:45
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-05-24 11:40, Yakhub pisze:

    > Za takie pieniądze powinieneś znaleźć już jakiegoś HP (ale z serii
    > ProBook, nie Pavilion).

    Mam Probooka w którym tuż po okresie gwarancji padł dysk twardy, u
    koleżanki też w probooku zdechł dysk tylko, że był jeszcze na gwarancji.
    Dodatkowo jakiś czas temu padł jej wentylator. Ogólnie mam raczej złe
    doświadczenia z tym typem.

    T.

  • 20. Data: 2013-05-24 23:54:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > A gwarancja to umowa dodatkowa, w żaden sposób nie powiązana z rękojmią.

    Rękojmi nie ma już kilka lat.