  • Data: 2015-09-21 11:39:11
    Temat: Re: Lampa owadobójcza (pomoc)
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote:

    > No a co do mierników, to szczególnie w przypadku taniuchnej chińszczyzny
    > mierzenia jakichś napięć kilowoltowych bym raczej nie zaryzykował.

    Ja zaryzykowałem. Strzeliło, poszedł dym, ale bez specjalnych fajerwerków
    - może mała wydajność prądowa źródła ograniczyła...

    > A takie ćwierć kilowolta to mnie popieściło w życiu już tyle razy, że przestałem
    > zwracać uwagę. I po każdej takiej przygodzie (fakt, dość... niemiłej)
    > zastanawiałem się, jak to jest, że słychać o wypadkach *śmiertelnych*! -
    > porażenia napięciem sieciowym?

    Co innego jak Cię sieknie w rękę, co innego jak ta ręka się zaciśnie na
    przewodzie, a jeszcze co innego, jak prąd sobie popłynie od jednej ręki
    do drugiej przez serce...

    Mnie też parę razy pieprznęło, ale na szczęście póki co bez efektów
    zdrowotnych. Za to 1kV bolał, jakby ci ktoś szpilkę wbił głęboko w
    rękę.

    Nie polecam w każdym razie, są przyjemniejsze uczucia.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/