  • 1. Data: 2009-02-04 17:01:50
    Temat: Lampa do G10 z obrotowa glowica
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jest sobie Canon G10. Ma stopke. Ma swiatelko z zasiegiem
    teoretycznie do 4 metrow. Co mozna mu nalozyc na stopke,
    aby to cos mialo obrotowa glowice (azymut, elewacja) i
    umialo sie dogadac z komputerem aparatu?

    I czy to tylko moje zludzenie, czy tez faktycznie uzyteczne
    jego ISO to tak do 400?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-04 17:36:01
    Temat: Re: Lampa do G10 z obrotowa glowica
    Od: "M_X" <r...@p...onet.lp>

    > Jest sobie Canon G10. Ma stopke. Ma swiatelko z zasiegiem
    > teoretycznie do 4 metrow. Co mozna mu nalozyc na stopke,
    > aby to cos mialo obrotowa glowice (azymut, elewacja) i
    > umialo sie dogadac z komputerem aparatu?

    W sanki mozesz wlozyc systemowa Speedlite EX430 czy nawet EX580.

    POZDRAV
    M_X

  • 3. Data: 2009-02-04 18:48:35
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Jacek_P pisze:
    > Jest sobie Canon G10. Ma stopke. Ma swiatelko z zasiegiem
    > teoretycznie do 4 metrow. Co mozna mu nalozyc na stopke,
    > aby to cos mialo obrotowa glowice (azymut, elewacja) i
    > umialo sie dogadac z komputerem aparatu?

    Używam Metza 32 Z1 (pozostałość po analogu) z własną automatyką. ISO
    200, tryb manualny, balans na "słoneczko", głowica w sufit + kartonik
    dopalający cienie. W zależności od wielkości pomieszczenia (umeblowania,
    koloru ścian), trzeba wykonać kilka pstryknięć wstępnych by dobrać
    przysłonę/tryb automatyki lampy. Działa o dziwo bardzo ładnie, choć i
    tak trzeba korygować w szopie.

    Tu jest test kilku lamp gadających z G9(G10?):

    http://s84.photobucket.com/albums/k28/Don_Guerito/G9
    %20Flash%20Tests/

    > I czy to tylko moje zludzenie, czy tez faktycznie uzyteczne
    > jego ISO to tak do 400?

    Taki urok maciupkich matryc. Przy w miarę mocnej lampie spokojnie
    zmieścisz się w ISO 200 (a może i 100).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski