    From: "Bartosz" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lampa Metz 36 c-2 i Nikon D50
    Date: Fri, 4 Dec 2009 19:54:32 +0100

    > Nie wiesz, Bartosz, czego d50 ***NIE MA*** jeśli o lampie, no pamiętam
    > czegoś nie ma (nie pytam o CLS-y itd)
    >
    > Aha, kol Marcinie, Tumaxy niech cię nie skuszą niską ceną.

    Wiem :) D50 nie ma możliwości zdalnego sterowania lamy za pomocą puszki; ta
    opcja będzie działać, gdy na puszce zamontujesz np. sb 800/900 i użyjesz
    drugiej sb (może być np. sb600) jako slave. Co do Tumaxa/Sunpaka... teżbym
    nie ryzykował. Robiłem kiedyś testy empiryczne bo stałem przed dylematem
    zakupu lamy. Po doświadczeniach zdecydowałem się zakupić SB600 i służy mi
    wiernie po dziś dzień. I chyba to optymalny wybór dla zaawansowanego
    amatora. Ewentualnie możnaby spróbować któregoś Nissina, ale w tym temacie
    się nie wypowiem, bo nigdy go na żywo nie widziałem. Może ktoś się ew.
    podzieli swymi doświadczeniami?