  • Data: 2014-01-30 03:32:04
    Temat: Re: Lalunia - part II
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26.01.2014 johnny <j...@p...pl> napisał/a:
    <ciach>
    > Ruszam. Idzie po japońsku. Jakotako. Po paru kilometrach orientuję się,
    > że z tymi biegami coś nie tak. Przyzwyczajony do czoperka nie umiem
    > przywyknąć do tego, że "ścigi" słabo biorą od dołu. Bardzo mi brakowało
    > wskaźnika biegów. Nieraz się mocno zdziwiłem, że przy niewielkiej
    > redukcji prędkości czasami muszę zrzucić aż 2 biegi w dół. Przy
    > czoperkach nie do pomyślenia. Ja, który już urodziłem się zmęczony
    > nieustanne majchlowanie wajchą biegów męczy. Minus.

    Nie wiem co to za rupieć ale nie zmieniaj biegów, jeśli to nie konieczne.
    Konieczne jest gdy ogranicznik obrotów nie daje jechać szybciej, a Ty
    chcesz szybciej, wtedy i tylko wtedy zmieniaj bieg.

    > Sama jazda przyjemna. Motocykl ładnie składa się w zakrętach. Przy
    > prędkości 120km nieprzyjemnie dmucha. Oryginalna szyba to raczej owiewka
    > (no chyba że trzeba się połozyć na bak?) Zatem trzeba dokupić szybę
    > wyższą, turystyczną.

    Nie, nie, nie, nie zmieniaj szyby, oprzyj łokcie na kolanch, żeby było
    wygodnie trzymać maksymalnie odkręconą manetkę i jw.

    > Ale to wszystko pikuś. Wiecie co okazało się najgorsze? Lusterka! Otóż w
    > lewym ledwie widziałem co nieco z tyłu i to tylko w jakiejś 1/3
    > szkiełka. Prawe przesłaniała moja klata, a mówię wam - Arnim nie jestem.
    > Tak a propos - czy są jakieś takie szprytne przedłużki czy trzeba
    > odpalić spawarę i dosztikować z 5cm?

    Nie, stosuj się do porad jw. a zrozumiesz że problem z lusterkami sam sobie
    wymyśliłeś.

    > Kolejna sprawa - przy przyśpieszaniu ze zbyt wysokiego biegu szarpie
    > łańcuchem. Oczywiście gdy mam wbity słuszny bieg wszystko jest cacy.

    Dalej jw. To już nudne.

    > Pewnie muszę się przyzwyczaić do częstszego operancjowania dzwignią
    > zmiany biegów.

    Nie, jw.

    > No, ale wiem, że w tych motocyklach zmienia się co jakiś
    > czas napęd (łańcuch, zębatki). No i tu pytanie - czy jest z tym podobnie
    > jak np. z rozrządem w samochodzie, że po iluś tam kilometrach wymienia
    > sie rozrząd i basta, czy po prostu stwierdza się "organoleptycznie" że
    > łańcuch jest luźny i trzeba zmienić? Jeśli tak, to proszę mi wyjaśnić
    > kiedy łańcuch jest luźny a kiedy jest w porządku.

    Poczujesz, nie da się nie zauważyć.

    --
    kakmaratgmaildotcom