-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai
l
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Date: Sun, 31 Jul 2011 10:48:29 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 161
Message-ID: <j1351j$2mj$1@news.mm.pl>
References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0j9hg$2sq$1@inews.gazeta.pl>
<j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
<4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
<j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
<agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
<j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
<j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
<qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
<j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
<j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
<j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
<j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl> <j0tt6q$a6v$1@news.onet.pl>
<j0u89o$1841$1@news.mm.pl> <j0v6sn$c4c$1@news.onet.pl>
<j10fr6$2pl2$1@news.mm.pl> <j10h95$p7q$1@news.onet.pl>
<j10k1n$20h1$1@news.mm.pl> <j10tqo$8of$1@news.onet.pl>
<j119rm$1rcb$1@news.mm.pl> <j120ar$n4b$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-46-186-91-249.dynamic.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1312102259 2771 46.186.91.249 (31 Jul 2011 08:50:59 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jul 2011 08:50:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
In-Reply-To: <j120ar$n4b$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388735
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-31 00:24, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-07-30 17:58, Karolek wrote:
>> Taa OBD cos tam, a do kazdy inny interfejs i inne oprogramowanie.
>
> Watpie aby w ramach *standardu* były jakies różnice między markami. Inna
> sprawa to rozszerzanie tego standardu.
>
No a jednak... rozne protokoly transmisji, teraz w zasadzie opiera sie
wszystko na CAN, za chwile bedzie znowu cos innego.
>> Ja mysle, ze nie byloby zlym rozwiazaniem dostarczanie do samochodu
>> plyty z odpowiednim oprogramowaniem i interfejsem, cos jak to sie robi
>> do telefonow komorkowych.
>
> Nie. Dobrym pomyslem było by wymuszenie przy homologacji otwartego
> standardu komunikacji z samochodem. Ale to nie przejdzie z powodu "to
> jak to, Kowalski może sobie przeprogramować esp? To zagraża dzieciom w
> drodze do szkoły!".
>
Tak czy inaczej bylby to pole do popisu dla UE, ale niestety jak zwykle
nie chodzi o klienta tylko o kase.
>>> Ma to opisane na drzwiach kierowcy o ile pamiętam. Do gmerania w
>>> samochodzie albo się kogoś wynajmuje albo się wie co się robi.
>> Albo sie kupuje auto przy, ktorym nie trzeba miec tajemnej wiedzy na
>> temat usterek i ich usuwania.
>
> To znaczy kupuje się auto bez czujników w oponach. No można. Przecież to
> była opcja a nie przymus.
>
Ale jak to ludzie kupowali kiedy te LII i MII wchodziy na rynek to nikt
nie wiedzial, ze beda jakies problemy.
>> W koncu wielu nabywcow nie zna sie na samochodach, ba nie ma w ogole
>> pojecia o technice jako takiej, ale tez chce jezdzic komfortowo i
>> bezawaryjnie, a nie ogladac migajace kontrolki od usterek i wolac
>> lawete, a potem wyklucac sie w ASO i bulic niezle pieniadze.
>
> Oczywiście lepiej miec komfort nie oglądania migających kontrolek i
> jeździć aż silnik sam odpadnie. Wiem, znam wielu takich.
>
Nie. Lepiej miec komfort posiadania w maire bezawaryjnego samochodu, w
ktorym kontrolka pojawi sie raz na ruski rok.
Wtedy czlowiek ma odczucia, ze sobie usterke naprawi i znowu ma spokoj
na lata.
>> Wiele rzeczy tak mozna zrobic, ale zwykli uzytkownicy tego nie beda
>> robic.
>
> Więc oni beda klientami ASO. Co w tym złego? Sami wybrali taką markę.
> Troche jak by narzekać że klient wybrał klocki zamiast bębnów na tylnej
> osi i musi je częsciej zmieniać.
>
Ale wielu wierzylo, ze renault bedzie nowoczesny, stosunkowo tani i
dobrze wykonany w porownaniu do konkurencji... jak sie okazalo tani byl,
ale tylko w zakupie, a wykonanie okazalo sie nienajlepsze mowiac delikatnie.
>> Jak pojedzie do jakiegos elektronika, czy elektryka to ten tez za darmo
>> tego nie bedzie chcial robic i skasuje go i za baterie i za dlubanie, a
>> potem sie okaze, ze jest tylko troche taniej niz nowe w ASO.
>
> No popatrz, wlasnie wpadleś na to ze czujniki ciśnienia w oponie to
> element ekslopatacyjny. Zupełnie jak klocki, tylko dają radę wytrzymać
> 10(5) lat.
>
Ale czy renault poinformowal o tym przyszlych nabywcow? :>
>>> Elektryk powinien. Chyba że ma tylko taśmę do owijania na stanie...
>> Ale za ile powinien to zrobic?
>
> Taniej niż oryginał z ASO. Jeśli nie potrafi taniej to klient pójdzie do
> ASO i kupi, albo pójdzie do ASO i wyłaczy. Rynek sam to ślicznie reguluje.
>
Dobry elektronik raczej dobrze zarabia (nawet ten po technikum), wiec
tanio pewnie nie bedzie chial tego zrobic... moze jakis elektryk, ale z
elektrykami to roznie jest bo wiekszosc to jacys samozwancy i takich
rzeczy nie ogarniaja.
Czyli najlepiej znac jakiegos mlodego bystrego goscia co Ci to za grosze
zrobi.
>>> Myślę że jest mniej więcej taka jaka w powietrzu do pompowania. Czyli
>>> bez dramatów, w wodzie nie pływają.
>> Widziales co sie dzieje w zbiorniku sprezarki?
>
> Widziałem oponę w środku. Raczej mokra nie była.
>
Hmm :>
OK nie zaglebiajmy sie, po prostu przyjmij, ze wilgoc jest.
>> Moze sie okazac, ze tam calkiem sporo wilgoci bedzie, ktora sie
>> skondensuje na tym czujniku... czujnik sie z czasem zazieleni i trzeba
>> bedzie kupic nowy.
>
> Zazieleni powiadasz? Masz przezroczyste opony że chlorofil daje radę?
>
Dobrze wiesz o co chodzi.
>>> No właśnie. A jaki numer czujnika był w komputerze po rozkodowaniu? Bo
>>> da się go odczytać. Bit mu się samoczynnie przestawił? Bo to dość ważne
>>> z punktu widzenia haseł "bo się rozkodowalo" - co to w ogóle znaczy
>>> "rozkodować" w sensie informatycznym?
>> Inaczej, ponowne przypisanie czujnika powodowalo jego zadzialanie.
>
> Zupelnie jak użytkownik Windowsa. Nie wiem co mu było, ale po restarcie
> działa. Glupi windows!
>
> Naprawdę nie byłeś ciekawy co takiego było przyczyną? Ani trochę? Tylko
> do razu walić w reset?
>
Nie, nie bylem ciekawy bo nie zajmuje sie oprogramowaniem.
>>> Mam też Seicento. Seicento nie raportuje praktycznie nic. Nie wiem czy z
>>> tego wynika cokolwiek, szczególnie czy z tego wynika że się coś psuje /
>>> nie psuje.
>> Ale ty lagune za nie takie male pieniadze porownujesz do taczki jaka
>> jest seicento... uwierz ze sa inne marki i samochody, ktore nie maja
>> wcale mniej elektroniki niz laguna i przy tym nie mecza ciaglymi
>> komunikatami o usterkach.
>
> Więc mają dwie możliwości:
>
> a) usterek *mechnicznych* nie ma i nie ma co raportować
>
> b) samochód ich nie diagnozuje lub ma tak wysokie tolerancje że to żadna
> diagnostyka tylko coś w rodzaju "nie mogę znaleźć silnika, czy chcesz
> kontynuować jazdę?".
>
> Słaba jakośc mechniki w Renault składnia mnie do opcji a.
>
> Mimo wszystko wole żeby samochód powiedział mi że coś jest nie tak.
> Narzekac można na enigmatyczne komunikaty, ale coś tam jednak
> diagnozuje. To lepiej niż w Polonezie. Powiedziałbym - postęp.
>
Ale inne samochody tez mowia... czy Ty naprawde jestes tak zaslepiony
mitem, ze to renault jest tak mocno naszpikowane elektronika?
>> Myslisz ze wszyscy zatrzymali sie na poziomie seicento i tylko renault
>> stosuje rozbudowane systemy elektroniczne w samochodach?
>
> Nie. Pokazuje Ci tylko że każda zbyt skomplikowana technika w zderzeniu
> z tumanista produkuje podobne reakcje alergiczne jak z Laguną. Być może
> inne marki darowaly sobie takie eksperymenty zakładając z gory że
> produkt dla idiotów powinien być odpowiednio tępy.
Nie, inne marki tez maja juz praktycznie wszystko sterowane i
diagnozowane przez uklady elektroniczne, ale ta druga czesc, sterowana
przez te uklady jest jakby mniej zawodna.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 31.07.11 12:27 J.F.
- 31.07.11 13:20 ponury szlifierz
- 01.08.11 12:07 kamil
- 01.08.11 12:08 kamil
- 02.08.11 09:32 Ariusz
- 02.08.11 11:17 kamil
- 02.08.11 15:37 Ariusz
- 03.08.11 07:27 MHM
- 03.08.11 10:19 J.F.
- 03.08.11 11:08 MHM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i