-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Date: Sun, 31 Jul 2011 00:24:22 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 112
Message-ID: <j120ar$n4b$1@news.onet.pl>
References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0j9hg$2sq$1@inews.gazeta.pl>
<j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
<4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
<j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
<agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
<j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
<j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
<qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
<j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
<j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
<j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
<j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl> <j0tt6q$a6v$1@news.onet.pl>
<j0u89o$1841$1@news.mm.pl> <j0v6sn$c4c$1@news.onet.pl>
<j10fr6$2pl2$1@news.mm.pl> <j10h95$p7q$1@news.onet.pl>
<j10k1n$20h1$1@news.mm.pl> <j10tqo$8of$1@news.onet.pl>
<j119rm$1rcb$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1312064667 23691 89.74.40.231 (30 Jul 2011 22:24:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jul 2011 22:24:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
In-Reply-To: <j119rm$1rcb$1@news.mm.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388711
[ ukryj nagłówki ]On 2011-07-30 17:58, Karolek wrote:
> Taa OBD cos tam, a do kazdy inny interfejs i inne oprogramowanie.
Watpie aby w ramach *standardu* były jakies różnice między markami. Inna
sprawa to rozszerzanie tego standardu.
> Ja mysle, ze nie byloby zlym rozwiazaniem dostarczanie do samochodu
> plyty z odpowiednim oprogramowaniem i interfejsem, cos jak to sie robi
> do telefonow komorkowych.
Nie. Dobrym pomyslem było by wymuszenie przy homologacji otwartego
standardu komunikacji z samochodem. Ale to nie przejdzie z powodu "to
jak to, Kowalski może sobie przeprogramować esp? To zagraża dzieciom w
drodze do szkoły!".
>> Ma to opisane na drzwiach kierowcy o ile pamiętam. Do gmerania w
>> samochodzie albo się kogoś wynajmuje albo się wie co się robi.
> Albo sie kupuje auto przy, ktorym nie trzeba miec tajemnej wiedzy na
> temat usterek i ich usuwania.
To znaczy kupuje się auto bez czujników w oponach. No można. Przecież to
była opcja a nie przymus.
> W koncu wielu nabywcow nie zna sie na samochodach, ba nie ma w ogole
> pojecia o technice jako takiej, ale tez chce jezdzic komfortowo i
> bezawaryjnie, a nie ogladac migajace kontrolki od usterek i wolac
> lawete, a potem wyklucac sie w ASO i bulic niezle pieniadze.
Oczywiście lepiej miec komfort nie oglądania migających kontrolek i
jeździć aż silnik sam odpadnie. Wiem, znam wielu takich.
> Wiele rzeczy tak mozna zrobic, ale zwykli uzytkownicy tego nie beda robic.
Więc oni beda klientami ASO. Co w tym złego? Sami wybrali taką markę.
Troche jak by narzekać że klient wybrał klocki zamiast bębnów na tylnej
osi i musi je częsciej zmieniać.
> Jak pojedzie do jakiegos elektronika, czy elektryka to ten tez za darmo
> tego nie bedzie chcial robic i skasuje go i za baterie i za dlubanie, a
> potem sie okaze, ze jest tylko troche taniej niz nowe w ASO.
No popatrz, wlasnie wpadleś na to ze czujniki ciśnienia w oponie to
element ekslopatacyjny. Zupełnie jak klocki, tylko dają radę wytrzymać
10(5) lat.
>> Elektryk powinien. Chyba że ma tylko taśmę do owijania na stanie...
> Ale za ile powinien to zrobic?
Taniej niż oryginał z ASO. Jeśli nie potrafi taniej to klient pójdzie do
ASO i kupi, albo pójdzie do ASO i wyłaczy. Rynek sam to ślicznie reguluje.
>> Myślę że jest mniej więcej taka jaka w powietrzu do pompowania. Czyli
>> bez dramatów, w wodzie nie pływają.
> Widziales co sie dzieje w zbiorniku sprezarki?
Widziałem oponę w środku. Raczej mokra nie była.
> Moze sie okazac, ze tam calkiem sporo wilgoci bedzie, ktora sie
> skondensuje na tym czujniku... czujnik sie z czasem zazieleni i trzeba
> bedzie kupic nowy.
Zazieleni powiadasz? Masz przezroczyste opony że chlorofil daje radę?
>> No właśnie. A jaki numer czujnika był w komputerze po rozkodowaniu? Bo
>> da się go odczytać. Bit mu się samoczynnie przestawił? Bo to dość ważne
>> z punktu widzenia haseł "bo się rozkodowalo" - co to w ogóle znaczy
>> "rozkodować" w sensie informatycznym?
> Inaczej, ponowne przypisanie czujnika powodowalo jego zadzialanie.
Zupelnie jak użytkownik Windowsa. Nie wiem co mu było, ale po restarcie
działa. Glupi windows!
Naprawdę nie byłeś ciekawy co takiego było przyczyną? Ani trochę? Tylko
do razu walić w reset?
Programuje na codzień, w tym i kontrolery podobne do tych stosowanych w
komputerach samochodowych. Wiem jak to działa. Wiem też kiedy takie
sytuacje mogą mieć miejsce i wiem że oznaczało by to bardzi powazny błąd
we firmware albo samoczynny przeskok bitu w pamięci nieulotnej. Obydwa
sa mało prawdopodobne, choc pierwszy możliwy bardziej. Dlatego jestem
*bardzo* ciekawy jakie były objawy widoczne na zewnątrz. No cóż, już się
nie dowiemy.
>> Mam też Seicento. Seicento nie raportuje praktycznie nic. Nie wiem czy z
>> tego wynika cokolwiek, szczególnie czy z tego wynika że się coś psuje /
>> nie psuje.
> Ale ty lagune za nie takie male pieniadze porownujesz do taczki jaka
> jest seicento... uwierz ze sa inne marki i samochody, ktore nie maja
> wcale mniej elektroniki niz laguna i przy tym nie mecza ciaglymi
> komunikatami o usterkach.
Więc mają dwie możliwości:
a) usterek *mechnicznych* nie ma i nie ma co raportować
b) samochód ich nie diagnozuje lub ma tak wysokie tolerancje że to żadna
diagnostyka tylko coś w rodzaju "nie mogę znaleźć silnika, czy chcesz
kontynuować jazdę?".
Słaba jakośc mechniki w Renault składnia mnie do opcji a.
Mimo wszystko wole żeby samochód powiedział mi że coś jest nie tak.
Narzekac można na enigmatyczne komunikaty, ale coś tam jednak
diagnozuje. To lepiej niż w Polonezie. Powiedziałbym - postęp.
> Myslisz ze wszyscy zatrzymali sie na poziomie seicento i tylko renault
> stosuje rozbudowane systemy elektroniczne w samochodach?
Nie. Pokazuje Ci tylko że każda zbyt skomplikowana technika w zderzeniu
z tumanista produkuje podobne reakcje alergiczne jak z Laguną. Być może
inne marki darowaly sobie takie eksperymenty zakładając z gory że
produkt dla idiotów powinien być odpowiednio tępy.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.07.11 10:48 Karolek
- 31.07.11 12:27 J.F.
- 31.07.11 13:20 ponury szlifierz
- 01.08.11 12:07 kamil
- 01.08.11 12:08 kamil
- 02.08.11 09:32 Ariusz
- 02.08.11 11:17 kamil
- 02.08.11 15:37 Ariusz
- 03.08.11 07:27 MHM
- 03.08.11 10:19 J.F.
- 03.08.11 11:08 MHM
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=