-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Date: Sat, 30 Jul 2011 11:01:20 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 122
Message-ID: <j10h95$p7q$1@news.onet.pl>
References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0j9hg$2sq$1@inews.gazeta.pl>
<j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
<4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
<j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
<agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
<j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
<j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
<qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
<j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
<j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
<j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
<j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl> <j0tt6q$a6v$1@news.onet.pl>
<j0u89o$1841$1@news.mm.pl> <j0v6sn$c4c$1@news.onet.pl>
<j10fr6$2pl2$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1312016485 25850 89.74.40.231 (30 Jul 2011 09:01:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jul 2011 09:01:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
In-Reply-To: <j10fr6$2pl2$1@news.mm.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388635
[ ukryj nagłówki ]On 2011-07-30 10:34, Karolek wrote:
>>>> Bateria wytrzymuje około 10 lat.
>>> Raczej 5 do 7 lat.
>>> 10 to tylko pobozne zyczenie.
>> Moje mają 9 lat. Działają.
> Moze ktos juz czujniki zmienil 5 lat temu :>
*NIE*.
>>> Taaa i wydlubac baterie z nierozbieralnego czujnika... tego zapomniales
>>> dodac :>
>> Dłubanie polega *wlasnie* na rozebraniu nierozbieralnego czujnika.
>> Opisane na sieci.
> Nie widzialem takiego opisu... ale mniejsza z tym i tak tego nie bede
> robil.
Jest na forum Renaul Laguna, widziałem też inny na jakiejś czeskiej stronie.
>>> Wiekszosc ludzi korzysta wlasnie z tej opcji... kupili bajer, a potem
>>> placa za jego wylaczenie :P
>> Ponieważ Henio z warsztatu z mocą owijania kabli taśmą nie potrafi tej
>> baterii zmienić.
> Ten Henio tez nie potrafi tego wylaczyc.
Dlatego uważam za skandaliczne brak ogólnodostepnego oprogramowania do
Renault. Ba, nawet coś z tym próbuje zrobić.
>>> LOL. Przecietny amator z clipem
>> Jesli zmienisz baterie clip jest zbędny.
> Chyba ze cos sie dziwnym trafem rozkoduje, albo nie bedziesz wiedzial
> ktory czujnik, w ktorym kole siedzial :>
Czujniki są:
a) kolorowe.
b) mają zaszyte na stałe unikatowe numery.
>>> , maszyna do sciagania opon (moze w sumie
>>> lyzkami sie pobawic :P )
>> Maszyny takie istnieją w ilości >1 w PL.
> I kazy przecietny amator taka dysponuje.
Przypuszczam ze przeciętny amator ma dostęp do takiej w promieniu 2km od
miejsca zamieszkania.
>> Do kupienia w mięsnym na rogu.
> Podobnie jak maszyna do sicagania opon.
> Ale chyba te czasy juz minely, ze w miesnym kupiles baterie, a w kiosku
> mieso.
Myślę że nie rozumiesz aluzji. Wyjasniam więc że to normalna bateria
guzikowa.
> Taa jasne, bebechy zalane jakims tworzywem, ktore trzeba raczej
> delikatnie wydlubac coby przecietny amator czegos w srodku nie
> uszkodzil... zabawa na 5 min.
Rozbieralem. Zabawa na 10 minut. Skladanie troche gorsze bo trzeba
lepić. Mimo wszystko tańsze niż zakup nowego i programowanie.
> Dzialajacy albo i nie, a zle zabezpieczone wnetrze, ktore wczesniej bylo
> szczelnie zalane tworzywem tez juz nie musi wytrzymac 10 lat...
Myślisz że należy go chronić przed deszczem :> ?
> pomijam,
> ze niektorym latwiej jest zarobic po prostu na nowe czujniki bez ceregieli.
O ależ owszem. Tylko to ludzie którzy jadą po płyn do spryskiwacza do
ASO (jest specjalny lepszy do Passata, jak się dowiedziałem od pewnego
znawcy marki).
> Uwarzasz zatem, ze jakby stosowali inna metode niz owijanie tasma to
> wyszloby to im lepiej? Szczerze watpie.
Owszem, mogli zastosować koszulki termokurczliwe zalane silikonem. Mogli
użyć lutownicy, mogli zacisnąc gazoszczelnie, mogli ... ale nie chcieli.
I to nie jeden.
>>> No i niestety, problemy byly juz od samego poczatku z tymi czujnikami i
>>> bynajmniej to nie byla tylko zuzyta bateria po 10 latach, czy ulamany
>>> czujnik przez gumiarza.
>> O, ale jakie?
> Rozkodowanie sie czujnika
W komputerze czy w czujniku?
>, znikajace czujniki przy roznych predkosciach,
Nie słyszalem. Nie wykluczam. Moje działają do -20 do 220km/h po 9
latach eksplatacji.
> problemy z przewodami i polaczeniami do samego odbiornika sygnalu z
> czujnikow.
Znajmy urwał jadać przez las. Oczywiscie wszystkiemu winni tępi
francuzi. Mogli go przecież umieścić na dachu ...
> No widzisz, a w takim BMW problem braku cisnienia na listwie jest prawie
> nieznany :P pewnie maja za slabe czujniki, ale dobrze, ze auto o tym nie
> wie i jedzie dalej :P
Kopcąc na czarno, wręcz plując olejem. Doskonale wiem że opinie o L
generują głównie posiadacze "po dziadku niemcu, w dizlu". Ciekawe, że
działanie układu raportowania błędów rozumiane jest jako utrudnianie życia.
Na marginesie: żeby nie było - zanik ciśnienia na listwie powoduje
czasem *wyłaczenie* silnika. Szczególnie fajne przy wyprzedzaniu. To
jest akurta skandaliczne zachowanie komputera w L.
> Taa, nie wiem na jakiej podstawie wyciagasz wniosek, ze skoro w renault
> sie czesciej pojawiaja komunikaty o usterkach to oznacza, ze maja wiecej
> elektroniki i lepsza diagnostyke... IMHO popelniasz tu niebagatelny blad.
W Polonezie nic mnie nie informowało i niskim sićnieniu paliwa.
Widocznie tam *zawsze* było własciwe.
> Elektronika czy nie elektronika, renault jak na razie nie jest
> wyznacznikiem jakosci w motoryzacji.
Podpisuje się w 100%.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.11 11:14 Karolek
- 30.07.11 11:46 Karolek
- 30.07.11 12:33 kamil
- 30.07.11 12:44 Filip KK
- 30.07.11 14:00 Sebastian Biały
- 30.07.11 14:09 Sebastian Biały
- 30.07.11 14:35 Sebastian Biały
- 30.07.11 15:03 RoMan Mandziejewicz
- 30.07.11 15:32 Cavallino
- 30.07.11 17:58 Karolek
- 30.07.11 19:50 J.F.
- 31.07.11 00:24 Sebastian Biały
- 31.07.11 10:48 Karolek
- 31.07.11 12:27 J.F.
- 31.07.11 13:20 ponury szlifierz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=