-
11. Data: 2018-02-19 01:41:44
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-02-19 o 00:19, J.F. pisze:
>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
>
> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
> Chinach ...
A nie z powodu dyrektywy unijnej?
https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
-urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
icro-usb
Pozdrawiam
-
12. Data: 2018-02-19 02:09:00
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 19 Feb 2018 01:41:44 +0100, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2018-02-19 o 00:19, J.F. pisze:
>>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
>>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
>>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
>>
>> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
>> Chinach ...
>
> A nie z powodu dyrektywy unijnej?
> https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
-urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
icro-usb
Chinczycy byli znacznie wczesniej.
Ale ... co Apple na te dyrektywe ?
J.
-
13. Data: 2018-02-19 12:17:37
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2018-02-17 o 12:32, T. pisze:
> Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
>
> Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i szybciej zajmować
rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny niechętnie dzieliły się wiedzą -
każdy pracował dla siebie. Mamy więc Teslę, która rozwija własną sieć szybkich
ładowarek, standard CHAdeMO, z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo
Charging System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
>
> Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania i
protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w systemie CHAdoMO
ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim porozumiewają się między sobą
poszczególne urządzenia w samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci
energetycznych. Dlatego nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która
pozwoliłaby samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język części
samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie oferuje żadnego
adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
szybkich ładowarek Tesli.
>
> Więcej:
>
> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
>
Eeee.
To jeszcze mały burdel.
Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez znaczenia w
transporcie ludności.
Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący się udział
procentowy w transporcie.
Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.
-
14. Data: 2018-02-19 13:04:56
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-02-19 o 02:09, J.F. pisze:
>>>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
>>>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
>>>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
>>>
>>> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
>>> Chinach ...
>>
>> A nie z powodu dyrektywy unijnej?
>> https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
-urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
icro-usb
>
> Chinczycy byli znacznie wczesniej.
Nie nie byli. Złącze było nuż znane i używane więc część aparatów
robiono właśnie z nim. Dyrektywa wymusiła aby miały go wszystkie w EU.
> Ale ... co Apple na te dyrektywe ?
Przelotkę.
Pozdrawiam
-
15. Data: 2018-02-19 13:05:43
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-02-19 o 12:17, robot pisze:
>> Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i
>> szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny
>> niechętnie dzieliły się wiedzą - każdy pracował dla siebie. Mamy więc
>> Teslę, która rozwija własną sieć szybkich ładowarek, standard CHAdeMO,
>> z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging
>> System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
>> światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
>>
>> Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia
>> ładowania i protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu
>> - w systemie CHAdoMO ładowarka dogaduje się z samochodem w języku,
>> jakim porozumiewają się między sobą poszczególne urządzenia w
>> samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci energetycznych. Dlatego
>> nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która pozwoliłaby
>> samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
>> odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język
>> części samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę
>> pozwalającą im korzystać z ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to
>> już nie działa - firma nie oferuje żadnego adaptera, który
>> właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
>> szybkich ładowarek Tesli.
>>
>> Więcej:
>>
>> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
>>
> Eeee.
> To jeszcze mały burdel.
> Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez
> znaczenia w transporcie ludności.
> Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący
> się udział procentowy w transporcie.
> Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.
I wtedy kolejna dyrektywa to uporządkuje.
Pozdrawiam
-
16. Data: 2018-02-19 18:35:46
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p6eehd$2o2$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-02-19 o 02:09, J.F. pisze:
>>>>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy
>>>>> producent
>>>>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego
>>>>> producenta
>>>>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało
>>>>> microUSB i
>>>
>>>> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
>>>> Chinach ...
>>
>>> A nie z powodu dyrektywy unijnej?
>>> https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
-urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
icro-usb
>
>> Chinczycy byli znacznie wczesniej.
>Nie nie byli. Złącze było nuż znane i używane więc część aparatów
>robiono właśnie z nim. Dyrektywa wymusiła aby miały go wszystkie w
>EU.
W Chinach to bylo w 2007r
https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1166285
Chociaz ... tu mowa tylko o USB
J.
-
17. Data: 2018-02-19 19:22:45
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
> W Chinach to bylo w 2007r
The goal is to reduce the number of chargers that are thrown away each
year because of cell phone upgrades.
Tylko jednego nie rozumiem - do każdego telefonu czy tabletu i tak jest
dołączana ładowarka. Można, oczywiście, nie wyrzucać jej po zmianie
telefonu - dzięki temu mam jedną ładowarkę w domu w szufladzie, jedną w
plecaku, jedną w pracy i jedną na działce. I kabelek do ładowarki
samochodowej w schowku. Ale przecież nie o to chodziło.
-
18. Data: 2018-02-19 20:05:17
Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-02-19 o 19:22, Uncle Pete pisze:
> Tylko jednego nie rozumiem - do każdego telefonu czy tabletu i tak jest
> dołączana ładowarka. Można, oczywiście, nie wyrzucać jej po zmianie
> telefonu - dzięki temu mam jedną ładowarkę w domu w szufladzie, jedną w
> plecaku, jedną w pracy i jedną na działce. I kabelek do ładowarki
> samochodowej w schowku. Ale przecież nie o to chodziło.
Chodziło żebyś do tej jednej nie dokupował kolejnych takich samych bo
dobrze mieć jeszcze w pracy, na działce u sąsiadki u rodziców i diabli
wiedzą gdzie jeszcze.
Pozdrawiam