-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: robot <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Date: Mon, 19 Feb 2018 12:17:37 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 16
Message-ID: <p6eboh$9f$1@node1.news.atman.pl>
References: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 82.139.185.195
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1519039057 303 82.139.185.195 (19 Feb 2018 11:17:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Feb 2018 11:17:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625142
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-17 o 12:32, T. pisze:
> Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
>
> Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i szybciej zajmować
rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny niechętnie dzieliły się wiedzą -
każdy pracował dla siebie. Mamy więc Teslę, która rozwija własną sieć szybkich
ładowarek, standard CHAdeMO, z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo
Charging System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
>
> Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania i
protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w systemie CHAdoMO
ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim porozumiewają się między sobą
poszczególne urządzenia w samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci
energetycznych. Dlatego nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która
pozwoliłaby samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język części
samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie oferuje żadnego
adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
szybkich ładowarek Tesli.
>
> Więcej:
>
> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
>
Eeee.
To jeszcze mały burdel.
Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez znaczenia w
transporcie ludności.
Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący się udział
procentowy w transporcie.
Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.18 13:04 RadoslawF
- 19.02.18 13:05 RadoslawF
- 19.02.18 18:35 J.F.
- 19.02.18 19:22 Uncle Pete
- 19.02.18 20:05 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=