-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Date: Mon, 19 Feb 2018 13:05:43 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 40
Message-ID: <p6eeis$2o2$3@node1.news.atman.pl>
References: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
<p6eboh$9f$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1519041948 2818 46.21.210.209 (19 Feb 2018 12:05:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Feb 2018 12:05:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p6eboh$9f$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180218-10, 2018-02-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625147
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-19 o 12:17, robot pisze:
>> Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i
>> szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny
>> niechętnie dzieliły się wiedzą - każdy pracował dla siebie. Mamy więc
>> Teslę, która rozwija własną sieć szybkich ładowarek, standard CHAdeMO,
>> z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging
>> System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
>> światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
>>
>> Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia
>> ładowania i protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu
>> - w systemie CHAdoMO ładowarka dogaduje się z samochodem w języku,
>> jakim porozumiewają się między sobą poszczególne urządzenia w
>> samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci energetycznych. Dlatego
>> nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która pozwoliłaby
>> samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
>> odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język
>> części samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę
>> pozwalającą im korzystać z ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to
>> już nie działa - firma nie oferuje żadnego adaptera, który
>> właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
>> szybkich ładowarek Tesli.
>>
>> Więcej:
>>
>> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
>>
> Eeee.
> To jeszcze mały burdel.
> Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez
> znaczenia w transporcie ludności.
> Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący
> się udział procentowy w transporcie.
> Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.
I wtedy kolejna dyrektywa to uporządkuje.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.18 18:35 J.F.
- 19.02.18 19:22 Uncle Pete
- 19.02.18 20:05 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=
- 2025-03-12 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=