    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ładowarka z lidla
    Date: Fri, 5 Aug 2011 10:23:31 +0200

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > ładowarka procesorowa, to do 9V możnaby chociaż doczepić wiatraczek,
    > żeby złagodzić reżim aż tak szybkiego ładowania. :)
    >
    > Byłby ktoś w stanie nakreślić wizję jak może zareagować ładowarka
    > procesorowa na powyższy wynalazek? Wykrywa zerowe napięcie na
    > gnieździe 9V i:
    > - ogłasza uszkodzenie aku?
    > - czy może jednak ładuje wiatrak aż miło?
    >
    > To może jakoś ją oszukać, np. akumulatorkiem, że ma jednak jakieś
    > napięcie na 9V; ew. widzicie jakieś inne sposoby pobrania stałego
    > napięcia 8-12V dla wiatraka? (bez użycia dodatkowych zasilaczy, bo to

    f3a071641d88c2cf13.pdf

    > Sorry za NTG, ale to nie ja założyłem wątek! ;-)

    No i jednak kupiłem tę lidlową ładowarkę (jako już czwartą do
    kolekcji :] ) - cena do przyjęcia, a czasem trzeba na szybko naładować
    coś innego niż AA/A.

    Pierwsze wrażenie raczej sympatyczne, choć w rytm migania diodami
    do taktu popiskuje też sobie cewkami (jeśli już, to wolałbym
    popiskiwanie na koniec ładowania. :)

    Od razu przetestowałem też wariant z aktywnym chłodzeniem wiatrakiem
    zasilanym z gniazda 9 V - sprawdził się mój scenariusz - ładowarka
    wykrywa go jako uszkodzony aku, ale trochę prądu podaje. Z zachowania
    wiatraka oceniam, że jest to 1 sek. pełnej mocy, a następnie ok. 10 sek.
    "podtrzymywania" i cykl się powtarza. Musiałem przez to użyć wiatraka
    o najmniejszych oporach (4 cm) żeby nie stawał po zmniejszeniu prądu i
    maksymalnie wykorzystywał impuls pełnej mocy. Daje to subtelny przepływ
    powietrza, wystarczający żeby zdmuchiwać warstwę rozgrzanego szybkim
    ładowaniem - co aktywne, to aktywne (teraz czekam na aktywne chłodzenie
    matryc w aparatach, co szczególnie przydałoby się nielustrzankom
    pracującym w trybie ciągłym. ;-)

    Jeśli chodzi o grzanie, to jest ono stosowne do tempa ładowania
    - R-20 i 9V ładowały się najdłużej, ale ledwie się nagrzały, za to AAA
    naładowane i ciepłe szybko wyskakiwały jak grzanki z tostera. ;-)
    Wychodzi na to, że jeśli już, to tylko AA/A przyda się aktywne
    chłodzenie w kieszeni bocznej (ale AA jeszcze nie sprawdzałem, bo akurat
    było zero oczekujących na ładowanie).

    I tyle na razie.

    Mariusz [mr.]