  • 11. Data: 2012-02-04 15:57:32
    Temat: Re: Ładowarka
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/04/2012 03:28 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Pradowopodobnie lepiej byś zrobił ogrzewając akumulator na kilkanascie
    > minut przed odpaleniem niż ładując go [1]. Co do ładowarki to
    > zainteresuj się dowolnymi ładowarkami *buforowymi*, są takowe do
    > akumulatorów żelowych. Kupiłem sobie kilka miesiący temu w Lidlu za
    > śmieszne pieniądze i jest ok. Ale lepsze efekty uzyskuje nie ładując
    > tylko ogrzewając akku (przy czym to subiektywna opinia).

    Ponoć też dobrze jest podpiąć jakąś żaróweczkę żeby akumulator cały czas
    pracował, oczywiście tak dobraną żeby nie pożerała nie wiadomo ile.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-02-04 16:07:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-04 15:28, Sebastian Biały wrote:
    > Pradowopodobnie lepiej byś zrobił ogrzewając akumulator na kilkanascie
    > minut przed odpaleniem niż ładując go [1].

    Przy okazji:

    http://www.edw.com.pl/pdf/k01/10_15.pdf

  • 13. Data: 2012-02-04 16:18:19
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-02-04 12:22, Daniela.Leon pisze:
    > Witam. Czy koledzy ożywają jakieś urządzenie podtrzymujące napięcie
    > akumulatora samochodowego w zimie, oczywiście w garażu nie ogrzewanym.
    > Jak tak to jakie. W sieci jest kilka ale które jest dobre to opinii
    > brak. Za wiadomość będę wdzięczny.

    http://allegro.pl/hit-elastyczna-bateria-sloneczna-2
    0w-na-jacht-i2098504818.html

    Na tylną szybę położyć i podłączyć do aku.

    Zadziała?

  • 14. Data: 2012-02-04 16:37:17
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 04-02-2012 o 12:22:40 Daniela.Leon <d...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > akumulatora samochodowego w zimie, oczywiście w garażu nie ogrzewanym.
    > Jak tak to jakie. W sieci jest kilka ale które jest dobre to opinii

    Zaopatrz się w taką ładowarkę akumulatorów:
    http://techtron.pl/p2190,ladowarka-akumulatorow-12v-
    pa-120.html

    ładuje akumulator, automatycznie się wyłącza, solidna konstrukcja firmy
    Mean Well
    Prąd ładowania do 7,2A czyli dużo (dostępne są mocniejsze), ta lidlowa ma
    tylko 3,8A.
    Więc szybciej naładujesz sobie acu do wartości kiedy uruchomisz auto, a
    wiadomo czas to pieniądz ;)

    Mam taką i polecam.

  • 15. Data: 2012-02-04 17:24:34
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Doprecyzuj: garaż nieogrzewany. Podłączenie prostownika do akumulatora
    > poniżej 3 st. C przynosi więcej szkody niż pożytku.

    COS wiecej w tym temacie? Bo wiekszosc osob laduje akumulator ponizej 3 st. C
    po prostu jadac autem :)

    Ladowarka lidlowa ma jakis tryb do ladowania w zimie, to fakt wiec cos musi byc
    na rzeczy ale co powiesz o ladowaniu alternatorem?

  • 16. Data: 2012-02-04 17:35:10
    Od: "Leon" <d...@s...gmail.com>

  • 17. Data: 2012-02-04 18:00:46
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 04-02-2012 17:24, Papkin pisze:

    > COS wiecej w tym temacie? Bo wiekszosc osob laduje akumulator ponizej 3
    > st. C po prostu jadac autem :)

    Po kilkunastu minutach od odpalenia w komorze silnika nawet w mróz masz
    więcej niż 3 stopnie C. No chyba że diesel.

    > Ladowarka lidlowa ma jakis tryb do ladowania w zimie, to fakt wiec cos
    > musi byc na rzeczy ale co powiesz o ladowaniu alternatorem?

    Tu masz to dość szczegółowo przedyskutowane. Ogólnie chodzi o małą
    wydajność ładowania w niskiej temperaturze.

    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 18. Data: 2012-02-04 18:35:50
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja świadczę takie usługi. Opisz urządzenie, które Ci umarło, odprawię
    > Ceremonię Zmartwychwstania i może ożyje.

    Jesteś inteligentny inaczej :)

  • 19. Data: 2012-02-04 18:37:44
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 04 Feb 2012 18:00:46 +0100, Kajetan Malkontowicz
    <k...@m...org> wrote:

    >Po kilkunastu minutach od odpalenia w komorze silnika nawet w mróz masz
    >więcej niż 3 stopnie C. No chyba że diesel.

    Nie każdy ma akumulator w komorze silnika.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 20. Data: 2012-02-04 18:42:47
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Plumpi

    > Jesteś inteligentny inaczej :)

    Jeśli chodzi Ci o to, że inaczej niż Ty, to w pełni się z Tobą zgadzam.