  • Data: 2012-02-17 15:36:20
    Temat: Re: Ładowanie zimnych akumulatorków AA
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ab" <a...@i...wroc.pl> wrote:

    > Zimą wracam czasami z rozładowanymi akumulatorkami AA. Są bardzo
    > zimne. Czy jest bezpieczne, aby je od razu ładować, czy lepiej
    > jednak poczekać parę godzin aż się ogrzeją do temperatury
    > pokojowej?

    Żadnym ekspertem nie jestem, ale na ile się znam, to jest to bardzo
    bezpieczne - aku szkodzi przegrzewanie, skroplenia rosy się nie boją,
    zatem...

    Jedyny mankament jaki widzę, to taki, że gdyby miały być ładowane
    cały czas w niskiej temperaturze, to chyba dadzą sygnał naładowania
    jeszcze przed optymalnym naładowaniem do pełna (spadek pojemności
    wraz z temperaturą).

    Mariusz [mr.]