  • Data: 2022-12-09 22:44:50
    Temat: Re: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Hm, to jest jakaś opcja. Ale póki co nie było potrzeby, bo był SEPIC.
    > Zastanawiałem się nad tym i spróbuję wymienić tranzystor w tym SEPICu
    > (tzn. zakładając, że tylko on padł... w przeciwnym razie kupię drugą taką
    > samą przetwornicę i od razu wymienię elementy mocy, może w sumie diody
    > też). Tam jest naklejany radiator, niewielki zresztą. Może nie przenosił
    > ciepła wystarczająco dobrze i w końcu tranzystor zdechł. Użyję TO-220 i
    > normalnego radiatora.

    Znów odpowiem sam sobie.

    Więc tak. Tranzystor padł (zwarte wszystkie 3 nóżki), ale kontroler
    przeżył. Wrzuciłem IRF540N na radiatorze.

    Jak ustawię ograniczenie prądowe (wyjścia oczywiście) powyżej ok. 1,2 A,
    to kontroler się wyłącza i pozostaje już w tym stanie do wyłączenia
    zasilania (pewnie któreś z jego zabezpieczeń się włącza). Ustawiłem limit
    prądu na ok. 1 A i jest OK w pełnym zakresie napięć (wyłącza się przy ok.
    9 V napięcia wejściowego, ale tak mało tam nigdy nie będzie), akumulator
    się ładuje (na razie na biurku, jutro -- o ile nic nie wybuchnie --
    skrzynka z tym ustrojstwem wróci do samochodu).

    --
    Gdy dziewczyna powiedziała mi, że będę ojcem, od razu zacząłem myśleć o
    imieniu. Wybrałem Carlos i osiedliłem się w Meksyku.