  • Data: 2022-12-10 18:32:22
    Temat: Re: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.12.2022 o 17:48, PiteR pisze:

    > No to rezystor pozostaje dobrać.
    > A z diody bym nie rezygnował żeby rozrusznik nie brał prądu
    > z małego akku.

    Tak prawdę pisząc to przy 13.9V z alternatora, ten mały, tylko z diodą,
    może wziąć max 4A ale tylko w momencie, kiedy jest mocno rozładowany,
    czyli przy 11V. 4A popłynie tam, przy tej pojemności ok 10 min, potem
    samo spadnie/sprawdzone. Skoro akumulatory kwasowe pracują przy 13.9V w
    samochodzie i są dostosowane spokojnie do 12h jazdy/ładowania to mu nic
    nie będzie.

    Co innego z ładowarkami czy prostownikami, szczególnie starymi, gdzie
    przy długim ładowaniu nie było odcięcia czy stabilizacji do 13.8v i
    takie prostowniki potrafiły przeładować aku bo napięcie często wynosiło
    ok 17V lub więcej, więc zostawiony na dłużej, gotował aku. Dzisiejsze
    ładowarki mają stosowną elektronikę i nie zaprzeczam, że przy małej
    pojemności mają ograniczenie prądowe, bo mają i nie wystąpią tam 4A (aku
    motocyklowy) i jest ograniczenie prądu do 2A, ładowanie formujące
    (końcówka ładowania) jak i odcięcie po naładowaniu.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>