-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qdmcjf$e11$1@news.icm.edu.pl> <qdnjg6$e56$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<qdoj6b$lf$1@node2.news.atman.pl>
<5cffe034$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
<5cffea81$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5cfff0f9$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Tue, 11 Jun 2019 20:42:25 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5cfff0f9$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 70
Message-ID: <5cfff610$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1560278544 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 526 83.142.196.21:1293
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658423
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.06.2019 o 20:18, J.F. pisze:
> No to jeszcze na pare lat nam starczy, zanim bedzie elektryk w co
> czwartym mieszkaniu.
Dopóki będzie w tej technologi i filozofii co dzisiaj, to co najwyżej
hybrydy ze sznurkiem...
>> Teraz suche liczby - całe dzielnice warszawy biorą w szczycie po
>> gdzieś tak po 60-80MW. Załóżmy więc że w nocy mamy 2/3 z tego do
>> dyspozycji dla elekrtyków - powiedzmy 50MW - co daje teoretycznie coś
>> koło 14 tysi takich biedaelektryków. Na 140 tysi ludzi. Co daje wyniki
>> trochę słabsze niż 1 na 4 mieszkania i to by się zgadzało, bo
>> współczynnik jednoczesności między budynkami.
>
> Ale:
> -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej dostarczyc niz
> te 80MW?
Te 80MW z wielu rzeczy wynika - rezerwy w tym są, ale rezerwy są
niezbędne w systemie energetycznym - inaczej drobne zakłócenie go
przewróci. Możesz liczyć z drugiej strony - różnica między szczytem a
nocą w skali kraju to 10GW. Tyle teoretycznie mógłbyś łyknąć bez
większych inwestycji (w praktyce gdzieś 2/3 tego, bo przecież część
przemysłu i transportu elektycznego też śpi po nocach, więc kable nie w
tym miejscu). Czyli masz powiedzmy 7,2GW podzielić przez 3,6kW co daje
okrągłe 2 miliony biera elektryków po 3,6kW (czyli takich co całą noc
ładujesz, żeby do pracy i spowrotem pojechać). Wychodzi więc 1 hybryda
hotplug na 17 osób jak patrzysz od strony elektrowni. Jak poatrzyłeś od
strony odbiorców to była 1 na 10 osób. Jak widzisz współczynniki
jednoczesności są na każdym etapie;)
> -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh ?
> -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?
Większość na gaz z tego co wiem.
>> Czyli jeśli mówimy o biadaelekrykach bez dużych inwestycji da się to
>> zrobić całkiem sprawnie. Poważne elektryki z poważnymi ładowarkami to
>> inne zagadnienie.
>
> Kuchnia w mieszkaniu 7kW.
Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz. A teraz ile razy razem z
sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z ładowarkami elektryków jest inaczej
- wszyscy po pracy;)
> Tylko ile bedzie kosztowalo to wynajecie, jesli ma byc wynajmowana przez
> 3 miesiace w roku :-)
Spokojnie - wszak nie tylko w wakacje ludzie jadą poza miasto. Część
pleci samolotem, część pociągiem i "zalogują" się na miejscu do
toczydełek. Z tego punktu widzenia subskrybcja zamiast własności to
doskonały wynalazek.
>> Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez sensu, bo
>> miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.
>
> Ale co - miejskie tramwaje ?
Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi itp
jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej, wygodniej
i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i utrzymaniu.
Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.19 21:27 J.F.
- 11.06.19 21:29 J.F.
- 11.06.19 22:38 Shrek
- 11.06.19 22:42 RoMan Mandziejewicz
- 11.06.19 22:48 J.F.
- 11.06.19 23:07 Shrek
- 11.06.19 23:38 Akarm
- 12.06.19 00:27 kk
- 12.06.19 00:34 Zenek Kapelinder
- 12.06.19 06:33 Shrek
- 12.06.19 06:38 Shrek
- 12.06.19 15:53 J.F.
- 13.06.19 13:57 Pszemol
- 13.06.19 16:38 p...@g...com
- 13.06.19 20:23 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=