  • 1. Data: 2020-08-26 12:37:48
    Temat: Ładowanie elektryka w 20 minut
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Podsumowując kilka wcześniejszych wątków na temat elektryków i czasu ich
    ładowania - w przyszłym roku ma się pojawić Lucid Air - auto za ok. 70
    tys. USD, które naładuje sie w 20 minut. Będą do tego potrzebne
    ładowarki 900 V przy mocy rzędu 300 kW. Chyba obsługa będzie musiała być
    specjalnie przeszkolona :-) No i pewnie takie ładowarki tylko przy
    większych podstacjach da się wybudować.
    Prezentacja auta już 9.09.

    Więcej:

    https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-lad
    owarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zale
    dwie-20-minut/

    T.

  • 2. Data: 2020-08-26 12:55:43
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w 20 minut
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    100 tys USD raczej

    prezentacja jak najbardziej moze nawet nie bedzie trzeba wypychac auta na scene :-)

    a co w tle ? byli wspolpracownicy Muska oraz saudyjskie petrodolary ... czy to moze
    sie udac ? po wtopie szejkow w Ubera gdzie umoczyli pare miliardow teraz ostrozniej
    beda podchodzic do 100% inwestycji :-) a lucid czekaja te same problemy co tesle z
    tym ze nie beda mieli Elona na pokladzie zeby w razie zagrozenia dokonac cudu ... ale
    szanse sa rzeklbym nawet ze wieksze niz mrzonki Pinokia o milionie elektrycznych
    hulajnog pardon samochodow :-)

    http://www.new-corner.com/lucid-motors/

  • 3. Data: 2020-08-26 12:56:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2020 11:37, T. wrote:
> [...]
    >
    > Więcej:
    >
    > https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-lad
    owarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zale

    No to pozostaje jeszcze problem dostepnosci ladowarek o takiej mocy
    i/lub generatorow diesla tam gdzie sie nie da. Jesli inni producenci nie
    pojda w tym kierunku ciezko to widze.

  • 4. Data: 2020-08-26 13:01:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-26 o 12:55, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    szanse sa rzeklbym nawet ze wieksze niz mrzonki Pinokia o milionie elektrycznych

    Ale zwróć uwagę, że prawdopodobnie szejkowie rozebrali Teslę i
    skopiowali co najlepsze, jednocześnie eliminując niektóre wady. Pożyjemy
    - zobaczymy. Im większa konkurencja, tym lepiej :-)
    T.

  • 5. Data: 2020-08-26 13:22:25
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ale zwróć uwagę, że prawdopodobnie szejkowie rozebrali Teslę i skopiowali co
    najlepsze, jednocześnie eliminując niektóre wady.

    ale to zrobili juz wszyscy producenci samochodow, efekt ? znikomy jesli w ogole
    mierzalny

    --Pożyjemy - zobaczymy. Im większa konkurencja, tym lepiej :-)

    konkurencja bedzie miala dokladnie te same problemy co Tesla plus brak wizjonera

    In a 2019 Bloomberg survey, hundreds of Tesla owners reported dangerous behaviors
    with Autopilot, such as phantom braking, veering out of lane, or failing to stop for
    road hazards.[152] Autopilot users have also reported the software crashing and
    turning off suddenly, collisions with off ramp barriers, radar failures, unexpected
    swerving, tailgating, and uneven speed changes.

    https://www.ccn.com/saudi-arabia-joins-softbank-bigg
    est-loser-uber-loss/#:~:text=billion%20Uber%20Loss-,
    Saudi%20Arabia%20Joins%20SoftBank%20in%20Biggest%2DL
    oser,with%20%241.1%20billion%20Uber%20Loss&text=On%2
    0paper%2C%20Saudi%20Arabia's%20sovereign,firm%20over
    %20three%20years%20ago.

    no przynajmniej poplyneli w dobrym towarzystwie, szejkowie, banksterzy i google :-)
    o aucie od Ubera juz cisza wiec krecimy nowy deal tym razem na 110% pewny :-)

  • 6. Data: 2020-08-26 16:31:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 12:37, T. pisze:
> [...]
    > ładowania - w przyszłym roku ma się pojawić Lucid Air - auto za ok. 70
    > tys. USD, które naładuje sie w 20 minut. Będą do tego potrzebne

    Jak to? Przecież juz ładują się do 80% w 30 minut i nie ma problemów ze
    znalezieniem ładowarki, a kto uważa że zasięg i czas ładowania to
    problem to jest nieokrzesanym barbarzyncą jezdzacym wbrew postępowi na
    benzynę a nie węgiel. To już się pogubiłem - myjk się rozmijał z prawdą
    czy jak?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-08-26 16:34:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2020 15:31, Shrek wrote:

> [...]
    > problem to jest nieokrzesanym barbarzyncą jezdzacym wbrew postępowi na
    > benzynę a nie węgiel. To już się pogubiłem - myjk się rozmijał z prawdą

    Ale zrobisz z tych 80% 500km (latem, z gorki, bez klimy;)?

  • 8. Data: 2020-08-26 16:35:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2020 15:34, K wrote:

    > Ale zrobisz z tych 80% 500km (latem, z gorki, bez klimy;)?

    i ogolnie 500km bez przerwy to tylko taki spalinowy zboczeniec jak ja
    moze zrobic ;)

  • 9. Data: 2020-08-27 00:52:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 26 sierpnia 2020 o 12:56:39 UTC+2 K napisał(a):

> [...]
    > >
    > No to pozostaje jeszcze problem dostepnosci ladowarek o takiej mocy
    > i/lub generatorow diesla tam gdzie sie nie da. Jesli inni producenci nie
    To mi się podoba. Ładowanie elektryka na stacji ładowania zasilanej z lokalnego
    generatora napędzanego silnikiem wysokoprężnym. Czegoś takiego to akademik Elektrykow
    z Wszechzwiazkowego Instytutu Ładowania by nie wymyślił.

  • 10. Data: 2020-08-27 08:00:40
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --i ogolnie 500km bez przerwy to tylko taki spalinowy zboczeniec jak ja moze zrobic
    ;)

    moc a musiec robi roznice ... latajacy kolo komina, do biedry i z powrotem czy nawet
    od wielkiego dzwonu w trase na wakacje beda zadowoleni ale jak ktos tlucze tysiace km
    w miesiacu to elektryka poki co oleje