  • Data: 2009-08-15 09:44:03
    Temat: Re: Ładowanie baterii laptopa
    Od: "Zosia" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podsumowanie.

    Lenovo R61

    Zainstalowałam program BatteryBar v.3.1 kompilacja 60.
    Pokazuje:
    Dostępna pojemność 48 500 mWh z 51 590 mWh.
    Czas pracy (100%) 2.32 (godziny)
    Zużycie baterii 0,5% z 51 830 mWh.

    Czas pracy mnie zasmucił. Wiem, że jest to dosyć duży laptop
    i dobrze wyposażony, jednak tak słabego wyniku się nie spodziewałam.
    Nie sądzę, żeby BatteryBar źle pokazywał, bo starałam się dzisiaj
    zanotować czas i stan naładowania i też mi wyszło 2,5 godziny.
    A robiłam w tym czasie niewiele - zainstalowałam BatteryBar i
    zaktualizowałam SpyDoctora. To chyba nie są zbyt wymagające
    operacje.

    Do tej pory używałam Plan Zasilania : Zrównoważony.
    Teraz zmieniłam na Oszczędny i spodziewałam się, że wskazanie
    BatteryBar co do czasu pracy baterii się zmieni, ale pozuje nadal
    2.32 godziny.

    Tego laptopa mam od 13 miesięcy i właściwie prawie zawsze podczas
    używania jest podłączony do sieci.
    Natomiast gdy go wyłączam, odłączam również sieć (przede wszystkim
    dlatego, że zasilacz bardzo się grzeje).
    Bateria była ładowana w sumie kilka razy, raz z powodu rozładowania
    baterii laptop się wyłączył (zapomniałam, że nie podłączyłam go do sieci).

    Teraz będę go używała częściej bez zasilania z sieci i stąd moje pytanie
    o to co i jak wpływa na żywotność baterii.

    Przeczytałam artykuł http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie,
    ale przyznam się, że dla mnie nie jest łatwy. Jest tam kilka razy napisane
    to samo, tylko trochę inaczej.
    Jestem tym wszystkim skołowana. Może naiwnie, ale myślałam, że wskazówki
    na temat odpowiedniego użytkowania baterii będą prostsze, a przede wszystkim
    bardziej jednoznaczne.