eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media
    .com!fx20.am4.POSTED!not-for-mail
    From: "gienek" <n...@s...amu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <%GyID.234165$Do.50513@usenetxs.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pt0ore$6ni$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <JdjND.50836$V_4.24425@usenetxs.com>
    <5c0640ed$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów, alternator, regulator napięcia
    Lines: 18
    Organization: gienek
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.4657
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.4913
    Message-ID: <93KYD.23116$kE1.12858@usenetxs.com>
    X-Complaints-To: http://abuse.usenetxs.com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 07 Jan 2019 15:16:21 UTC
    Date: Mon, 7 Jan 2019 16:16:19 +0100
    X-Received-Bytes: 2208
    X-Received-Body-CRC: 2440286859
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:739773
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." news:5c0640ed$0$516$65785112@news.neostrada.pl
    > Regulator reguluje prad wzbudzenia, nie akumulatora.

    To mnie zaskoczyłeś, myślałem, że regulator napięcia to coś na wzór typowego
    szeregowego stabilizatora napięcia (jak typowy zasilacz stabilizowany)
    tylko, że z elementem wykonawczym dużej mocy (jakiś mosfet na kilkadziesiąt
    Amperów).
    Jest gdzieś schemat jak jest realizowana ta regulacja? W prądnicach prądu
    stałego jakie miały np fiaty 126p też to podobnie działało, regulator z
    elektromagnesami regulował prąd wzbudzenia?
    Czyli wyjście z prostownika trójfazowego alternatora jest wpięte na żywioł w
    instalację pokładową, a reguluje się prąd uzwojenia wzbudzenia (a tam chodzą
    mniejsza prądy, jakiej wielkości?). Nie ma po drodze od alternatora do
    "magistrali" pokładowej 12V żadnego szeregowego elementu regulacyjnego?
    Uzwojenie wzbudzenia odpowiada jak rozumiem magnesowi stałemu jaki byłby
    użyty w prądniczce małe mocy (kilka Watów). I teraz im mocniejsze pole
    wytwarza uzwojenie wzbudzenia tym wyższe napięcie generuje alternator?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: