  • 11. Data: 2012-04-27 19:13:49
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):

    Połknęło mi coś fragment wypowiedzi.

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):

    > I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
    > obrotach biegu jałowego?

    Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

  • 12. Data: 2012-04-27 19:15:37
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

    > obrotach biegu jałowego?

    Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

    Dosyć dokładnie obadałem napięcie na akumulatorze w Leganzie i Lanosie (tobie
    chyba znany pojazd).
    W obydwu było napięcie ok 14.4V na wolnych obrotach już na biegu jałowym, w
    dodatku z włączonymi światłami mijania.
    W Leganzie, żeby było śmieszniej, najwyższe napięcie było na wolnych obrotach
    i z ich wzrostem malało.
    Wystarczy światła wyłączyć i już wystarczy prądu na ładowanie dodatkowego
    akumulatora, szczególnie, że ten w aucie, zwykle jakoś naładowany, wiele prądu
    nie będzie pobierać.

    > Zero zrozumienia - ładować przy okazji jazdy.

    Coraz częściej szyfrem pisujesz - w pierwszym Twoim liście zabrakło tego
    "przy okazji".
    Pozdrawiam,
    Wmak

  • 13. Data: 2012-04-27 19:23:01
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Nie mam pojęcia, co wcinało tekst.
    Po poniższej linijce była samotna kropka w następnym wierszu.
    Kropkę skasowałem i poszło wszystko.

    "Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków
    "

  • 14. Data: 2012-04-27 20:22:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wmak,

    > Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

    Zła odpowiedź.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-04-27 20:23:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wmak,

    > Nie mam pojęcia, co wcinało tekst.
    > Po poniższej linijce była samotna kropka w następnym wierszu.
    > Kropkę skasowałem i poszło wszystko.

    Samotna kropka w linii oznacza koniec wiadomości dla serwera.
    .

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-04-27 20:25:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > Samotna kropka w linii oznacza koniec wiadomości dla serwera.
    > .

    Hmmm... A teraz zagwozdka - który program dodał spację?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2012-04-27 22:00:10
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):

    > Zła odpowiedź.

    Wybacz ale mam wrażenie, że zaczynasz pisać jak niejaki AP:
    tak/nie/
    źle/dobrze

    Dzięki za wyjaśnienie sprawy kropki.
    Wmak

  • 18. Data: 2012-04-27 22:25:43
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > samochodowym (albo od widlaka, albo z traktora - nieważne) o pojemności
    > ok. 75 do 120Ah.
    >
    > Jest sobie autko z alternatorem bodajże 100A i akumulatorkiem (na razie
    > jednym) chyba 90Ah.
    >
    > Problem: pływamy dużo i "szybko" - akumulator pontonowy zdycha po kilku
    > godzinach, a do wieczora daleko. Można by go podładować nieco
    > "samochodem". Są do tego "separatory akumulatorów".
    >
    > Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
    > z akumulatora?
    >
    > Akumulatorów nie można podmienić - w aucie jest "japoński".

    To od czego jest akumulator jest najważniejsze. Od widlaka jest OK. Od
    samochodu nie jest OK. Do takiego zasilania potrzebny jest akumulator
    trakcyjny a nie rozruchowy. Trakcyjnego nie naładujesz w samochodzie do pełna
    bo za niskie napięcie, potrzeba ponad 16V. Rozruchowy też nigdy nie jest w
    samochodzie naładowany do pełna. Nawet jak to byłby akumulator trakcyjny 6V to
    też nie da się go szybko naładować do pełna. Jak by to poeta powiedział " dupa
    zawsze z tyłu"