-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Grejon <g...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ładowanie akumulatora w domu
Date: Mon, 30 Aug 2010 21:07:59 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 34
Message-ID: <i5gvii$a2l$1@usenet.news.interia.pl>
References: <22ag0amk4i8g$.dlg@kapselek.net>
NNTP-Posting-Host: 62-121-98-48.home.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1283195282 10325 62.121.98.48 (30 Aug 2010 19:08:02
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Aug 2010 19:08:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
In-Reply-To: <22ag0amk4i8g$.dlg@kapselek.net>
X-Antivirus: avast! (VPS 100830-0, 2010-08-30), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307521
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-08-30 20:38, Kapsel pisze:
> - prostownik ma dwie żabki, plus i minus, akumulator też; zakładałem, że
> plus ma iść na plus, a minus na minus, ale w instrukcji prostownika stoi,
> że minus mam podłączyć do karoserii samochodu; rzecz w tym, że samochód
> jest jakieś 2km stąd, gdzie więc wpiąć kabel minus?
Znaczy wyjąłeś akumulator z auta i przytachałeś go do domu? To po prostu
- plus do plusa, minus do minusa.
> - rozczytałem, że w aku trzeba wykręcać korki, żeby dać ujście gazom, mój
> aku wg producenta jest "bezobsługowy wg normy EN"; w sieci piszą trochę
> niejasno i nie wiem czy mam rozdłubać naklejki i szukać jakichś korków czy
> też ich tam nie ma?
Jeśli nie przeoczysz pierwszych objawów gazowania to nie musisz.
Odkręcanie korków ma zapobiec rozsadzeniu akumulatora przez wodór, ale
on i tak powinien mieć odgazowanie. Po prostu producent ładowarki
napisał w instrukcji wszystko co cię złego może spotkać żebyś mu procesu
nie wytoczył ;)
> - aku ma 62Ah, prostownik 12A, wg wzoru z instrukcji mam więc 62Ah/12A co
> daje jakieś 5 godzin ładowania, dobrze to liczę?
12A to pewnie szczyt sinusoidy więc skutecznego masz tam pewnie coś koło
10. A to i tak będzie spadać w miarę ładowania. Jak masz jakiś
woltomierz to podłącz go równolegle i obserwuj napięcie. Po
przekroczeniu 15V usłyszysz bulgotanie w aku i to znak że trzeba
odłączyć - dalej to tylko gotujesz elektrolit.
> Nie, nie jestem elektrykiem ;)
Ja też nie :)
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.10 21:08 Agent
- 30.08.10 21:11 Grejon
- 30.08.10 21:32 Kapsel
- 30.08.10 21:39 J.F.
- 30.08.10 21:56 Irokez
- 30.08.10 22:08 Kapsel
- 30.08.10 22:10 to
- 30.08.10 22:23 J.F.
- 30.08.10 22:24 Grejon
- 30.08.10 22:45 to
- 30.08.10 22:56 Axel
- 30.08.10 23:04 J.F.
- 30.08.10 23:27 Przemysław Czaja
- 30.08.10 23:43 to
- 31.08.10 00:03 m4rkiz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was