    From: Grejon <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ładowanie akumulatora w domu
    Date: Mon, 30 Aug 2010 21:07:59 +0200

    W dniu 2010-08-30 20:38, Kapsel pisze:

    > - prostownik ma dwie żabki, plus i minus, akumulator też; zakładałem, że
    > plus ma iść na plus, a minus na minus, ale w instrukcji prostownika stoi,
    > że minus mam podłączyć do karoserii samochodu; rzecz w tym, że samochód
    > jest jakieś 2km stąd, gdzie więc wpiąć kabel minus?

    Znaczy wyjąłeś akumulator z auta i przytachałeś go do domu? To po prostu
    - plus do plusa, minus do minusa.

    > - rozczytałem, że w aku trzeba wykręcać korki, żeby dać ujście gazom, mój
    > aku wg producenta jest "bezobsługowy wg normy EN"; w sieci piszą trochę
    > niejasno i nie wiem czy mam rozdłubać naklejki i szukać jakichś korków czy
    > też ich tam nie ma?

    Jeśli nie przeoczysz pierwszych objawów gazowania to nie musisz.
    Odkręcanie korków ma zapobiec rozsadzeniu akumulatora przez wodór, ale
    on i tak powinien mieć odgazowanie. Po prostu producent ładowarki
    napisał w instrukcji wszystko co cię złego może spotkać żebyś mu procesu
    nie wytoczył ;)

    > - aku ma 62Ah, prostownik 12A, wg wzoru z instrukcji mam więc 62Ah/12A co
    > daje jakieś 5 godzin ładowania, dobrze to liczę?

    12A to pewnie szczyt sinusoidy więc skutecznego masz tam pewnie coś koło
    10. A to i tak będzie spadać w miarę ładowania. Jak masz jakiś
    woltomierz to podłącz go równolegle i obserwuj napięcie. Po
    przekroczeniu 15V usłyszysz bulgotanie w aku i to znak że trzeba
    odłączyć - dalej to tylko gotujesz elektrolit.

    > Nie, nie jestem elektrykiem ;)

    Ja też nie :)